![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Rally van Catalonie
Shakedown.
1. Duval-Pivato (Skoda Fabia Wrc) 2'29"0 - 3° passaggio 2. Loeb-Elena (Citroen Xsara Wrc) 2'29"2 - 3° passaggio 3. Gronholm-Rautiainen (Ford Focus Wrc 06) 2'30"0 - 1° passaggio 4. Solberg-Mills (Subaru Impreza Wrc 06) 2'30"2 - 4° passaggio 5. Sordo-Marti (Citroen Xsara Wrc) 2'30"4 - 3° passaggio 6. Pons-Del Barrio (Citroen Xsara Wrc) 2'30"9 - 4° passaggio 7. Sarrazin-Prevot (Subaru Impreza Wrc 06) 2'31"9 - 4° passaggio 8. Kopecky-Schovanek (Skoda Fabia Wrc) 2'32"8 - 3° passaggio 9. Hirvonen-Lehtinen (Ford Focus Wrc 06) 2'33"4 - 1° passaggio 10. Atkinson-Macneall (Subaru Impreza Wrc 06) 2'33"5 - 2° passaggio 11. Panizzi-Panizzi (Skoda Fabia Wrc) 2'33"6 - 4° passaggio 12. Latvala-Anttila (Ford Focus Wrc 04) 2'33"7 - 2° passaggio 13. Stohl-Minor (Peuhgeot 307 Wrc) 2'35"5 - 2° passaggio www.italiaracing.net
__________________
|
#2
|
|||
|
|||
Eindelijk nog eens een rally waar wat meer volk aan mee doet (na Mexico en Zweden). De Skoda van Duval is nu met passieve differentielen uitgerust en dat lijkt goed te werken.
De shakedown tijden zijn lichtjes anders op wrc.com: 1. F Duval Skoda Fabia WRC 2:29.0 2. S Loeb Citroen Xsara WRC 2:29.2 3. M Hirvonen Ford Focus WRC 2:29.6 4. M Gronholm Ford Focus WRC 2:30.0 5. P Solberg Subaru Impreza WRC 2:30.2 6. D Sordo Citroen Xsara WRC 2:30.4 7. X Pons Citroen Xsara WRC 2:30.9 (Hirvonnen op 3 i.p.v. 9) |
#3
|
|||
|
|||
Na Stohl komen volgens rally-live.com
14. Alexandre Bengué Peugeot 307 WRC 2'36"9 15. Matthew Wilson Ford Focus WRC 2'37"6 16. Andreas Aigner Skoda Fabia WRC 2'37"8 |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
|
#6
|
|||
|
|||
Amai, Gronholm geeft er een lap op tijdens de eerste proef. De eerste 5 zijn allemaal fabriekswagen op Michelin rubber (2x Ford en 3xKronos); de 3 Subarus op Pirelli krijgen onmiddellijk een kleine halve minuut aan hun been.
1. 3 M. GRÖNHOLM 13:36.7 0.0 2. 1 S. LOEB 13:42.8 6.1 3. 4 M. HIRVONEN 13:45.9 9.2 4. 15 D. SORDO 13:52.6 15.9 5. 2 X. PONS 13:54.0 17.3 6. 21 J. KOPECKÝ 13:57.9 21.2 7. 5 P. SOLBERG 13:58.5 21.8 8. 16 C. ATKINSON 14:02.7 26.0 9. 6 S. SARRAZIN 14:03.8 27.1 10. 19 A. BENGUE 14:05.4 28.7 11. 7 M. STOHL 14:06.9 30.2 12. 10 J. LATVALA 14:08.4 31.7 13. 18 F. DUVAL 14:09.1 32.4 14. 11 G. PANIZZI 14:12.5 35.8 15. 9 M. WILSON 14:25.7 49.0 16. 12 A. AIGNER 14:33.0 56.3 |
#7
|
|||
|
|||
Gronholm opnieuw scratch. De verschillen zijn iets kleiner tijdens de 2de proef.
Ik vind Duval voorlopig wel wat tegen vallen. Benieuwd of zijn remmen het vandaag zullen uithouden. Ze hebben speciale remblokken voor Swa mee gebracht, maar hij zal er al snel door tijdens de shakedown. Kopecky doet het wel wat beter met zijn Skoda. Het is natuurlijk wel moeilijk vergelijken omdat er een aantal verschillende versie van Skoda rond rijden (actieve of passieve diffs, 5 of 6 versnellingen): Quote:
|
#8
|
|||
|
|||
De top 15 na 2 proeven:
1. 3 M. GRÖNHOLM 26:12.3 2. 1 S. LOEB 26:19.6 7.3 3. 4 M. HIRVONEN 26:30.0 17.7 4. 15 D. SORDO 26:31.2 18.9 5. 2 X. PONS 26:43.9 31.6 6. 5 P. SOLBERG 26:45.3 33.0 7. 21 J. KOPECKÝ 26:49.9 37.6 8. 6 S. SARRAZIN 26:58.0 45.7 9. 10 J. LATVALA 27:01.4 49.1 10. 16 C. ATKINSON 27:01.5 49.2 11. 18 F. DUVAL 27:05.7 53.4 12. 11 G. PANIZZI 27:09.7 57.4 13. 7 M. STOHL 27:17.0 1:04.7 14. 12 A. AIGNER 27:51.2 1:38.9 15. 9 M. WILSON 27:57.8 1:45.5 |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Quote:
![]() |
#10
|
|||
|
|||
Bengue, Duval en Kopecky zijn niet meer te bespeuren in de uitslag proef 3
![]() |
#11
|
|||
|
|||
#12
|
||||
|
||||
Tragischer Unfall in Spanien
OMV-Junior Aaron Burkart kam auf WP 2 von der Strecke ab. Beim Versuch das Auto zu reparieren wurde Beifahrer Jörg Bastuck von einem Konkurrenten erfasst und erlag im Krankenhaus seinen schweren Verletzungen. |
#13
|
||||
|
||||
En met grote spijt moeten we alweer het overlijden vaststellen van een rijder......
Jorg Bastuck, co-driver to Aaron Nikolai Burkart, has died following an accident on stage two of the Rally Catalunya... Rally doet spijtig genoeg nog maar eens zijn reputatie eer aan ![]()
__________________
|
#14
|
|||
|
|||
De 5de proef is een afslachting voor Ford. Zowel Gronholm als Hirvonen verliezen enorm veel tijd door turbo boost problemen (en dus verminderd vermogen).
De top 3 is nu volledig Kronos Citroen. |
#15
|
|||
|
|||
Het nieuw Pirelli asfalt rubber lijkt echt wel niet te werken. Atkinson is overgeschakeld op een oudere specificatie en de wagen is hierdoor comfortabeler en voorspelbaarder.
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|