![]() |
|
|
||||
|
||||
Is de RACB nog wel objectief?
Waarschijnlijk zal ik het wel weer niet snappen maar in mijn beleving is de RACB een o.a. vertegenwoordiging voor de mensen die bezig zijn met autosport in het algemeen. De RACB is de lokale vertegenwoordiging van de FIA. De RACB is eenoverkoepelend orgaan voor iedereen en mijn inziens te zien als een objectieve instantie die winstbejag niet als doelstelling heeft.
Hoe moet ik dit lezen/begrijpen? Quote:
Gewoon een mogelijk voorbeeld: Binnen nu en twee jaar is de Belcar (Speedworld, los van SRO en RACB) extreem succesvol en rijden er dik 30 GT3 wagens. Op dat moment is de Blancpain Endurance Series hard op zoek naar GT3 deelnemers. Zou SRO dan niet druk kunnen uitoefenen op de RACB om ervoor te zorgen dat deelnemers van de Belcar gaan overstappen naar de Blancpain Endurance Series? Dus mijn stelling is: een commercieel bedrijf (SRO) en een nationale vertegenwoordiging van een officiele instantie (RACB) kunnen en mogen nooit op 1 kussen slapen.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
De Royal Automobile Club of Belgium begon haar samenwerking met SRO Motorsports Group, het bedrijf van Stéphane Ratel, al zo een vijftien jaar geleden, door in 1997 als gastheer te dienen voor één van de eerste races van het FIA GT-kampioenschap. Die samenwerking werd nog versterkt in 2001, toen de 24 Uur van Francorchamps voor GT-wagens werd voorbehouden en er zo een nieuw en rijkgevuld hoofdstuk in de historie van de wedstrijd werd begonnen.
“In de loop der jaren zijn de Total 24 Hours of Spa één van de meest prestigieuze uithoudingsraces geworden”, stelt Stéphane Ratel. “Die tendens wordt ook dit jaar meer dan ooit verder gezet, want de editie 2011 van de Ardense etmaalrace, die zoals steeds eind juli wordt gehouden, staat nu al geboekstaafd als heel spectaculair en het absolute hoogtepunt van de Blancpain Endurance Series. We kunnen dan ook met veel plezier en trots laten weten dat de samenwerking met de Royal Automobile Club of Belgium nog verder verstevigd werd. Het gaat dan vooral over een samenwerking op het vlak van de organisatie en promotie van deze uitzonderlijke wedstrijd, één van de belangrijkste 24 uurs-races ter wereld. Voor SRO vertaalt de rechtstreekse betrokkenheid bij de promotie van de Total 24 Hours of Spa zich in het oprichten van een Endurance-tak, die vanuit de recent in Brussel geopende kantoren de organisatie van het evenement zal verbinden aan die van het kampioenschap en tegelijk ook aan andere projecten zal werken.” Ook bij de RACB, die sportief organisator blijft van de Total 24 Hours of Spa, is men verheugd over de nauwere samenwerking met SRO. “In de wereld van de GT-racerij kan je niet om Stéphane Ratel heen”, stelt Frédéric Maeyens, General Manager van de RACB en zijn filialen. “De verhoogde inbreng van het team van SRO in de organisatie van de Total 24 Hours of Spa is de eerste stap in een proces dat zal leiden tot het openen van een Belgisch filiaal van de SRO Groep in onze gebouwen. De toekomst van onze etmaalrace is dus in goede handen en de RACB mag terecht blij zijn dat ze SRO aan haar zijde heeft.” Bron: turbomagazine.be |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|