De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 15-11-2004, 02:59
RX-7 freakske's Avatar
RX-7 freakske RX-7 freakske is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Reppel (Bocholt)
Posts: 310
Het verhaal van RACING FOR BELGIUM

Racing for belgium kwam ook aan de start voor deze editie.
We hadden donderdag al wat getest maar zijn toen jammer genoeg eventjes in de muur belandt aan de eerste linkse, dus s'vrijdags veel reparatie werk. Nieuwe voorbrug gestoken en zo dus op naar zaterdag.

Tijdens de qualificaties hebben onze piloten allemaal heel eventjes gereden juist voldoende omdat de wagen problemen vertoonde (standaard clio cup wagen). Dus binnegekomen met het gedacht dat de versnellingsbak kapot was, alles aan het losmaken en op het moment dat we de cardan assen losmaken merkt een van de mekaniekers op dat de cardan voor de vuilbak is, nieuwe cardan gestoken dus. Op het moment dat de wagen terug klaar is en de box uitrijdt om nog enkele ronden te rijden word er afgevlagt.

We moesten zo goed als laatste starten. het jammere aan onze standaard cup wagen was dat we maar een kleine tank hadden en dus om de 50 minuten moesten komen tanken. F. Jonckheerre nam de start en na een ronde of tien kwamen we tot de conclusie dat er problmen waren met de transponder. Dus dat even opgelost en terug door rijden tot we na enkele uren racen plots een stop & go kregen voor te veel geluid. Dus geluidsdempers geplaatst (R. Marchal was ondertussen aant rijden). Na dat hij de pits verliet kwam hij de ronde erna alweer binnen met de melding dat hij niet hoog meer in toeren kon gaan dus demping aangepast. Nu ging het terug vlot. We schommelde tussen de 24 ste en de 34 plaats met momenten. Tot dat er op een gegeven moment shcrik kwam dat de koppeling het niet ging houden maar dat was enkel maar een gedachte. PLots even voor dat het donker werd was er een oliespoor gekomen in de buurt van het kanaal. Dus wij belande in het grind met nog een paar andere wagens. na twee ronden verloren te hebben stonden we terug op de baan en begon ik af te tellen voor de volgende tankbeurt. Het tanken was bezig terwijl de piloot (R. Marchal) mij melde dat de links achterband stuk was. De wagen aan de box vier nieuwe banden gegeven en terug op weg. toen F. Jonckheere het stuur overnam wa shet nog ongeveer 1 uur en 40 minuten te gaan, en omdat hij onze snelste man was en W. Coeckelbergs moe begon te worden mocht F. Jonckheerre de race rijden tot aan de geblokte vlag.
De derde plaats in de klasse kwam in tussen vlot binnenhand berijk. Het moment dat we nog 27 seconde achterstand hadden op de derde man in onze klasse, kwam onze wagen binnen (10 minuten voor het afvlaggen). Overal rond de wagen hing rook. NA de motor even bekeken te hebben zagen we het probleem:
Onze alternator riem was gesprongen dus de waterpomp had het werk ook laten liggen. Dus motortje omzeep.
Gelukkig zijn we wel nog geklasseerd als ik de eindstand zie zijn we 28 ste geworden algemeen en 5 de in onze klasse terwijl we 24 ste algemeen en 3 de in onze klasse hadden kunnen worden.

Maarja het blijfty een mechanische sport hé.

We hebben ons wel goed geamuseerd.
Hierbij wil ik nog even onze piloten en de rest van het team bedanken voor de prettige dag.

P.S.: piloten waren: Wim Coekelbergs
Frederick Jonckheerre
Ron Marchal
en Guillaume Dumarey.
__________________
webmaster van: www.kellyjamers.com & www.vanherck-racingteam.be
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.