De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 11-10-2005, 21:03
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Waarom geen ex-DTM-wagens toelaten?

Ik heb dat puntje in het reglement eigenlijk nooit begrepen, zeker niet toen ze Silhouettes hebben geïntroduceerd. Denk niet dat een DTM-auto meer kost dan pakweg een Corvette C5-R, ik zou denken dat die constructuers blij zijn dat ze een afzetmarkt hebben voor hun wagens en nog wat kunnen verdienen met wisselstukken. In diverse andere kampioenschappen zien we deze wagens reeds verschijnen. De wagens zouden zeker competitief zijn (wel wat aanpassingen nodig voor endurance), de strijd vooraan spannender, wat meer merken,... V8stars toelaten (maar dan wel met hun V8 motor en niet met een 6 cylinder) zou al een stap in de goede richting zijn. Prijs van zo'n wagen is te vergelijken met een Porsche GT3...
Reply With Quote
Old 11-10-2005, 23:27
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Persoonlijk mis ik ze geen seconde, vind ze niet tussen de endurancewagens thuishoren qua looks en filosofie. Dit is echter puur persoonlijke smaak, gegronde redenen om ze te weren kan ik ook niet bedenken.
Reply With Quote
Old 12-10-2005, 12:11
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular

Misschien zijn ze te snel?
Reply With Quote
Old 12-10-2005, 12:15
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Eddy V
Misschien zijn ze te snel?
Te snel denk ik niet. Zie de Opel Astra ex-DTM die in de DSC rijdt en aangezien de Belcar heel wat snellere wagens heeft dan DSC.
Reply With Quote
Old 12-10-2005, 12:42
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Autofan
Te snel denk ik niet. Zie de Opel Astra ex-DTM die in de DSC rijdt en aangezien de Belcar heel wat snellere wagens heeft dan DSC.
Dat is wel erg kort door de bocht Ligt dat misschien niet aan de coureurs, teams en het desbtreffende chassis van die Taxi-Astra? De snelste tijd in 2002 (op de vrijdag, de rest van het weekend haddden we last van wat motregen ) was een 1.28.316 op Zolder. Alleen de C5-R met Goossens achter het stuur komt in de buurt van die tijden. Let wel, we hebben het over DTM 2002!! Die gasten zullen wel iets sneller zijn geworden in de afgelopen jaren.

Terug naar de vraag van Scapa: Net zoals de diverse soorten Silhouettes niet passen binnen een GT- en Toerisme kampioenschap, passen die DTM wagens er niet tussen................ "not within the spirit of the rules" Althans, dat is mijn mening

Neemt niet weg dat ik leuk vind om naar te kijken, die V8-stars en DTM wagens..........in het DSC valt het e.e.a. wel mee. Maar om ze nou laten rijden voor de prijzen in het meeste vooraanstaande GT-kampioenschap van Noord-West Europa (think global ) gaat me net iets te ver.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 12-10-2005 at 12:46.
Reply With Quote
Old 12-10-2005, 12:43
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular

Was eigenlijk sarcastisch bedoeld.
Een top DTM is vrij vlot. De Opel van Hirst is toch al van 2002 dacht ik. Niet dat ik er van wakker lig, maar het zou de Belcar goed doen wat andere wagens te hebben.

Edit: Verrek, geklopt door Mark.
Reply With Quote
Old 12-10-2005, 13:18
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Mark
Dat is wel erg kort door de bocht Ligt dat misschien niet aan de coureurs, teams en het desbtreffende chassis van die Taxi-Astra? De snelste tijd in 2002 (op de vrijdag, de rest van het weekend haddden we last van wat motregen ) was een 1.28.316 op Zolder. Alleen de C5-R met Goossens achter het stuur komt in de buurt van die tijden. Let wel, we hebben het over DTM 2002!! Die gasten zullen wel iets sneller zijn geworden in de afgelopen jaren.

als ik mij niet vergis, reden de DTM-wagens dit jaar rondjes van rond de 2.13 op Spa dit jaar. een DTM wagen neemt de Radillion ook gewoon flat-out, gelijk een F1
Old 12-10-2005, 16:06
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Ik vind dat DTM-wagens niet thuishoren in de Belcar. Niet dat ze niet mooi en snel genoeg zijn. Maar het zijn meer prototypes dan toeringwagens!!!
Reply With Quote
Old 12-10-2005, 18:20
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

snel genoeg zouden ze wel zijn als je even tijden vergelijkt
in 2002 reden ze dus op hun best een lage 1.28
als je dan zanvoort 2002 bekijkt zie je dat ze er 1.36 reden, in 2005 is dat 1.32 geworden.. dus hoe nieuwer de wagen hoe beter (redelijk logisch volgens mij)
als je dat nu omzet naar zolder zou het wel een behoorlijk mooie tijd kunnen zijn hoor.. natuurlijk moet er dan een goed team zijn en ook een goede rijder !
en dan het uiterlijk: ieder gewoon zijn eige smaak !

maar eigelijk zou ik het maar raar vinden om dtm wagens te zien in de belcar.. stel je voor dat algemeen een opel 1ste staat na een race (ik zou er nix optegen hebbe eigelijk )

het zou mooi zijn moest er een gt kampioenschap zou zijn waar ale vipers,porsches,corvettes,ultimas,.. in zouden rijden
en een touring kampioenschap met verschillende klasse,waar ook een klasse is weg gelegt voor dtm wagens en v8stars.. !
dat allemaal op 1 weekend en je hebt een super weekend

Last edited by smiley; 12-10-2005 at 18:44.
Reply With Quote
Old 12-10-2005, 20:57
Infinity_MC's Avatar
Infinity_MC Infinity_MC is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Scapa
De wagens zouden zeker competitief zijn (wel wat aanpassingen nodig voor endurance), ...
Maar mits aanpassingen kunnen ze zeker een uithoudingsrace aan als de 24u en zelfs winnen,
denk maar aan de 24u van de Nürburgring in 2003:

Opel gewinnt das 31. Internationale Zürich 24h-Rennen am Nürburgring Manuel Reuter, Timo Scheider, Marcel Tiemann und Volker Strycek holen auf dem Opel Astra V8 Coupé den Sieg beim 31. Internationalen ADAC Zürich 24h-Rennen auf dem Nürburgring. Es war das stärkste Teilnehmerfeld seit vielen Jahren aber Opel setzte sich am Ende nach 143 gefahrenen Runden durch. Opel-Sportchef Volker Strycek: "Hier zu gewinnen ist einfach der Wahnsinn! Ich kann es noch gar nicht richtig fassen." Vor der Rekordkulisse von über 194.000 Zuschauern am Rennwochenende fuhr Manuel Reuter das Opel Astra V8 Coupé nach 24 Stunden über die Ziellinie. "Dieser Sieg bedeutet mir mehr als meine zwei Siege in Le Mans", sagte der Opel-Werksfahrer nach dem Rennen.
Reply With Quote
Old 12-10-2005, 21:02
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

en op de 2de plaats eindigde toen de audi tt-r uit de DTM
Reply With Quote
Old 12-10-2005, 21:56
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by doctor jozz
Ik vind dat DTM-wagens niet thuishoren in de Belcar. Maar het zijn meer prototypes dan toeringwagens!!!
Een Corvette C5-R niet dan? Daar is ook amper nog iets origineel aan hoor... Het enige valabele tegenargument is dat DTM's bijna volledig in carbon zijn gemaakt (rolkooi etc.).

Ik begrijp de organisatie gewoon niet. Langs de ene kant laten ze buizenchassis' toe (onder druk van de RACB ok, maar dat doet er niet toe) maar als het dan een type wagen betreft dat kan meestrijden (en de meute Porsches vooraf zal gaan) voor de zege...hohoho dat mag niet hoor. Dubois heeft ooit een gevraagd om met een TT DTM te mogen rijden: mocht niet. Zelfde bijvoorbeeld voor Van Herck die met een JGTC Mazda wou afkomen...
Reply With Quote
Old 15-10-2005, 10:07
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Je hebt wel een punt. Maar toch hoort de 'Vette' meer thuis in de belcar dan een DTM-wagen als je het mij vraagt. De DTM is een niveau hoger dan de belcar.

Greets, Dr. Jozz
Reply With Quote
Old 15-10-2005, 12:56
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Scapa
Het enige valabele tegenargument is dat DTM's bijna volledig in carbon zijn gemaakt (rolkooi etc.)
En dan niet met het oog op de kosten van een volledige 100% carbon monocoque maar meer op het gebied van veiligheid. Het bevrijden van een coureur uit een carbon monocoque gaat iets anders als bij traditionele racewagens.

Bij DTM wedstrijden, op welk circuit dan ook, heeft de ITR altijd eigen interventieteams (ONS ?) bij zich. Als dat de werkelijke reden is kan ik het wel begrijpen waarom DTM's niet toegelaten zijn.

Scapa en ondergetekende hebben gisterenavond weer eens naar wijze woorden mogen luisteren van een van de vaste bewoners van Zolder
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 15-10-2005, 13:20
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Hopelijk stamp ik niemand tegen de schenen maar als je DTM-wagens toelaat zit je met hetzelfde probleem als de oude procar toen de Peugeot 306 iedereen versloeg... Een toeschouwer wil vette bakken zien zoals Corvette's, Vipers, brede Porschen,... Als er dan een Astra voor die auto's blijft is de magie er mijn inziens af...

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules