![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
RACB Formula Renault Academy: Rookietest 2005
Intussen zijn we op enkele dagen genaderd van de ondertussen bekende Rookie testen, die dus de komende week zullen plaatsvinden op 23, 24 en 25 november op Circuit Zolder.
Er zullen net als de voorbije jaren 30 finalisten hun talent mogen tonen, 10 uit de indoor karting en 20 uit de outdoor karting. Het lijstje van de 10 indoor karters: (14 tot 19 jaar) - Lhoest Julien (10-12-86) - Daerden Christophe (17-02-86) - Grooten Mathias (14-10-87) - Van Baelen Stig (31-10-88) - Van den Bulke Koen (04-01-89) - Van Winkel Joram (10-12-89) - Van der Zijl Jonathan (02-11-85) - Swannet Nikki (20-05-86) - Neefs Peter (26-07-87) - Villanueva David (07-05-87) Het lijstje van de 20 outdoor karters is volgens mij tot nu toe nog nergens niet te vinden in de media. Of heeft iemand al deze lijst ergens gevonden??? Mss kan “X-Treme karter” als geselecteerde deelnemer bij de indoor karters deze lijst meedelen… De 30 deelnemers zullen gedurende de 3 dagen in vijf groepen van 6 kandidaten worden ingedeeld (terwijl er steeds 8 Formula Renaults 1600 ter beschikking staan, voor het geval van schade of mechanische pech aan de wagens). Om de beurt zullen de groepen van 6 kandidaten mogen plaatsnemen in een FR1600, maar daar stopt het hellemaal nog niet tijdens de Rookie testen! Er zijn ook nog andere activiteiten die de youngsters zullen moeten doormaken, nl. 4 workshops: - Een fysiek en medisch gedeelte onder leiding van Gary Hartstein. - Een workshop over al de reglementen gebracht door Roland Bruynseraede. - Een media workshop die de piloten moet leiden door de mediajungle. - Tot slot een (belangrijk) deel rond engineering, waarin Eric Groes en een team van technici het gebruik van o.a. data systemen zullen uit de doeken doen. Als al deze testen zijn doolopen, zullen dan uiteindelijk donderdag avond de 2 finalisten bekend zijn die in 2005 twee derde van een FR1600 budget (z’n 50.000€ !!!!!) toegestopt zullen krijgen van de RACB en Renault België. Dit jaar is er wel een grote verandering gebeurd in de selectie van de 2 kandidaten, nl dat er de voorbije jaren zowieso één winnar was uit de 10 indoor karters en één winnaar was uit de 20 oudoor karters. Zal er dit jaar geen rekening gehouden worden met in- of out door, maar zal m’n gewoonweg de 2 “besten” –volgens de jury- selecteren uit het 30 telende talentvolle veld. Dit is uiteraard voor de 10 indoor karters een afknapper, aangezien ze nu in duel zullen moeten gaan met de outdoor karters die dat tikkeltje meer aan talent en ervaring hebben… Maar anders bekeken, is dit mss een logische verandering in het selectie systeem. Want ik veronderstel de Renault België niet graag -zoals in 2004- z’n centen verloren ziet gaat aan een piloot à la Cristophe Mawet om mee te strijden voor de 10e plaats en veel opgaves… En aangezien er talent zat is tussen de Belgische outdoor karters vind ik het zelf een goede zet van de RACB en Renault België! Last edited by Mr.Dallara; 21-11-2004 at 00:19. |
#2
|
|||
|
|||
De 20 outdoor karters moeten betalen om deze 3 dagen mee te rijden, waarschijnlijk is dat de reden dat nog niet is bekendgemaakt wie er allemaal meerijdt.
Het is wel spijtig dat er nu niet 1 indoor & 1 outdoor karter wordt geselecteerd zoals vorig jaar, dat vermindert de kansen van de Indoor-finalisten nogal denk ik. Maar uiteindelijk krijgen we toch dezelfde kansen, dus dat de besten mogen winnen! ![]()
__________________
"Winning isn't everything, it's the only thing!" |
#3
|
||||
|
||||
Woensdag of donderdag gaat de RACB ook bekend maken welk team volgend jaar het officiël Renault team is en dus de twee laureaten zal inzetten.
__________________
..: www.marcgoossens.com :.. |
#4
|
||||
|
||||
Werken RACB / Renault dan met één-jaars contracten? In het kader van de continuiteit en de kosten lijkt me een meerjaren plan een betere optie.........in de omringende landen zie je vaak dat een team voor meerdere jaren een contract aangaat voor zo'n junior programma. Op die manier kun je een afschrijving over meerdere jaren doen........
Uiteraard e.e.a. voorzien van wederzijdse prestatie clausules e.d., dat is gewoon dagelijks zaken doen. Als ik dit stukje lees op autosport.be uit februari 2004 kan ik me moeilijk voorstellen dat je voor één jaar dergelijke investeringen doet.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Maar wat het afschijven betreft, zie ik geen enkel probleem! Het team dan de Rooky's moet runnen, krijgt de wagens in bruikleen van Renault België, spear stukken zullen ook wel op kosten van Renault België kunnen aangekocht worden. Dan is er volgens mij maar een zeer minieme investeering nodig, zoals bv een trailer e.d. Personeel is tegenwoordig aantewerven, en als de zaak (lees: seizoen of project) gedaan is gewoonweg aftedanken... (hoe erg dergelijke dingen ook zijn, gebeuren ze nu eenmaal dag dagelijks ![]() Quote:
Maar dat lijkt me zéér onwaarschijnlijk! Last edited by Mr.Dallara; 22-11-2004 at 17:37. |
#6
|
||||
|
||||
Ik heb Marc er gisteren nog over gesproken. Feit dat Baguette gediskwalificeert is door onregelmatigheden aan de wagen zal er misschien ook wel mee te maken hebben, dat het nog niet 100% zeker is dat Marc Goossens Motorsport het fabrieksteam blijft. En er zijn ook enkele teams die Renault hebben aangeboden om fabrieksteam te worden, namen heb ik wel niet.
Uitsluitsel dus woensdag of donderdag, maar voor het imago van Renault en de Academy zou het inderdaad wel niet goed zijn om elk jaar een ander team aan te spreken om de laureaten in te zetten.
__________________
..: www.marcgoossens.com :.. |
#7
|
||||
|
||||
Kleine opmerking: ik vind dat indoor of outdoor karten geen verschil maakt in het hebben van talent. Ervaring daarentegen klopt wel. Je kan dus bijvoorbeeld als indoor karter boordevol talent zitten, maar dan mis je inderdaad wel de ervaring van het outdoor karten.
__________________
![]() |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Maar niet iedereen heeft al zoveel ervaring kunnen opdoen als een Nikki Swannet! ![]() Niet iedereen heeft het geluk om in een proffesionele omgeving z'n talent te ontplooien... maar uiteraard gun ik het Swannet ten zeerste! Hopelijk heeft hij net als al de anderen vandaag al veel snelheid kunnen laten zien aan de jury. Is er trouwens ergens een "timing" te vinden van de rooky testen??? Tot welk uur duren de testen s'avonds? tot 17u? Rond welk uur zullen we de finalisten kennen donderdag? Want ik ga mss donderdag eens in Terleamen passeren... |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Met slechts 1 sessie op 0.8 van hem vind ik nog wel meevallen. X-treme, zijt gij toevallig Nikki? Veel succes toegewenst in alle geval! *edit*: aan de geboortedatum te zien niet dus ... *edit2*: blijkt ne andere heel snelle Niki geweest te zijn bij ons in't school. (te snel gekeken eerst)
__________________
..: www.marcgoossens.com :.. Last edited by The Interceptor; 23-11-2004 at 23:25. |
#11
|
||||
|
||||
Xtreme Racer is Nikki Swannet niet, maar hij kent hem wel (o.a.: ze vormden dit jaar een team in de KGC).
|
#12
|
|||
|
|||
Ik ben Mathias Grooten (eigenlijk zou ik mijn forumnaam willen veranderen maar dat gaat blijkbaar niet), maar ik ken Nikki wel vrij goed.We karten vrij veel samen en we zitten nu ook voor het tweede jaar op rij samen in de F.Renault Academy.
@Mr Dallara: Morgenvroeg rijdt iedereen weer van 9 tot 12u met Renault Meganes & Clio's op snelheid. In de namiddag van 13u tot 16u30 mag elke groep met al wat aan de Formule Renaults wennen achter de safety car. Donderdag zie je vrijwel heel de dag de Formule Renaults op snelheid rijden, de 2 winnaars zouden normaal ergens tussen 16 & 17u bekend gemaakt worden.
__________________
"Winning isn't everything, it's the only thing!" |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe is je dag verlopen vandaag?? Zijn er 20 Indoorkarters opgedaagd?? Hoe schat je je kansen in, nu je de tegenstand hebt (bezig) gezien? Jullie rijden ook met Méganes ![]() |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Maar ik dacht direct als ik het woord Megane zag staan, aan de nieuwe ooooh zo mooie megane... ![]() Maar idd ja, ze zullen wel enkele "oude" Megane's van stal gehaald hebben voor de Rooky's de rijlijn van Zolder aan te leren... |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|