![]() |
|
#31
|
||||
|
||||
Quote:
|
#32
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Ik zoek hier eigenlijk niets qua 'grootheid' achter. Ik vind het namelijk redelijk logisch dat als je na een miserabel weekend eindelijk eens mag meestrijden om een paar punten, je banden eindelijk op temperatuur komen en je dan de wagen in de muur knalt, er maar één logisch gedrag is: balen. Als ik zoiets zou forceren, zou ik fameus kwaad zijn op mezelf en zeker niet uit de auto stappen met een gevoel van 'goh, kan gebeuren, volgende keer beter' en het zodoende 'sportief' oppakken. Waarom zou je dan nog de halve pitstraat een lijdensweg moeten afleggen die live door miljoenen kijkers bekeken wordt ? Bovendien zie je hier eens te meer dat Schumacher nog gemotiveerd genoeg is; hij pusht tot de limiet (en zelfs erover) en als het misgaat legt hij zich er moeilijk bij neer. De sportieve reactie kwam achteraf, toen hij zich in persconferenties bij de tifosi verontschuldigde voor iets wat hij een domme fout noemde. Ik vraag me af wat Mario dan verstaat onder de 'andere reactie'. Naar het publiek wuiven van 'hé, kijk, daar staat nu mijn Ferrari ! Wil er iemand een brokstukje ?'. Of de pitstraat doorlopen om jezelf door de vele F1fanaten die het nie zo met de Duitser hebben vanachter hun strijkplan te laten uitlachen ? Montoya ging na zijn schuiver in dezelfde bocht een tijdlang mekkeren bij de pitcrew, en maakte aan de camera duidelijk dat hij mocht opkrassen. ach, alles is subjectief, he. Wat die fout betreft: het wordt meer en meer duidelijk dat sinds 2004 de wagen tegenvalt, onze Schumacher zijn snelheid en efficiëntie fameuze deuken heeft gekregen. De motivatie is er nog, maar het jarenlang makkelijk zeges binnenrijven heeft hem duidelijk geen goed gedaan. Toen hij in Bahrain die pole scoorde, zag ik even die vonk terug die hij van '97 tot 2000 had in de underdogpositie, maar het rijk van Schumacher en Ferrari is enorm verzwakt door de inval van Renault, McLaren en Honda. Exit Schumacher 2007.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus. |
#33
|
||||
|
||||
Allereerst, ik was aan het strijken, dus het kan zijn dat me iets ontgaan is, omdat ik met twee dingen tegelijk bezig was en zoals sommigen menen, kunnen mannen dat niet (goed)
![]() Ik zag het echt als verdwijnen als een dief in de nacht. Dan vind ik inderdaad de reactie van Montoya volwassener, want die had zich ook serieus belachelijk gemaakt blijkbaar (ik heb dat niet gezien). Hij liep niet weg om in een hoekje te gaan huilen, maar probeerde te begrijpen wat er was gebeurd en ging het bij zijn team uitleggen. Wat hij precies zeide weet ik ook niet. Van een grote meneer verwacht ik een reactie als (hoofd rechtop, de anderen trotserend): "ok, ik heb een fout gemaakt, kan gebeuren. Stom van me. Laat ons hopen dat dit niet meer gebeurt. En laat mij nu gerust (zeveraars, pershaaien ![]()
__________________
![]() |
#34
|
||||
|
||||
Quote:
(natuurlijk, de ferrari-box ligt naast de toyota-box, maar dan nog) persoonlijk vond ik de reactie van de pitcrew van Montoya minder. enkel de 2 mensen waartegen hij iets zei gunden hem een blik...
__________________
Last edited by marcel; 03-04-2006 at 12:07. |
#35
|
||||
|
||||
Quote:
|
#36
|
||||
|
||||
Quote:
|
#37
|
||||
|
||||
Quote:
ei zo na lagen ze bij McLaren ook hoog ![]() Als je Massa erbij rekent natuurlijk niet. Die ontdekte de muur dit weekend tweemaal van dichtbij.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus. |
#38
|
||||
|
||||
Tja, de Schumi-aanhangers zullen wel zeggen :"JPM stoot zich 2 maal aan dezelfde steen". Klopt, maar dan kan je daar tegenover stellen dat JPM zijn McLaren wél nog onder controle kon houden daar waar zowel Schumi als Massa de boel finaal in fritten reden. Allemaal op dezelfde plaats.
En wat Schumi betreft, ik mag eerlijk zeggen dat ik hem nog niet dikwijls op een blunder of stuurfout kunnen betrappen heb. Maar zoals hij dit weekend bezig was kon zelfs ik niet geloven. Telkens hij ergens het gras instoof dacht ik "dit loopt verkeerd af". En wat niet kon uitblijven, gebeurde. Hij ging over de limiet en de race was over. Ik wil geen onheilsprofeet spelen, maar er zijn teveel toevallige gelijkenissen met Senna, 12 jaar geleden, om niet even de vergelijking te maken. Toen maakte ook Senna in Brazilië een stuurfout omdat hij onder druk stond van met name Schumi en was de race over. Eén race later wou hij orde op zaken stellen in Imola, maar liep het helemaal fataal af. Nu, 12 jaar later, staat de GP van Imola weer voor de deur en zit Schumi in een gelijkaardige positie (de jonge Schumi is nu de jonge Alonso geworden). Hopelijk herhaalt de geschiedenis zich niet... Nochtans komt het getal 12 altijd terug als we een rekenkundige rij bekijken wat het verongelukken van grote kampioenen betreft : 1958 : Mike Hawthorn (Ferrari) + 12 jaar : 1970 : Jochen Rindt (Lotus) + 12 jaar : 1982 : Gilles Villeneuve (Ferrari) + 12 jaar : 1994 : Ayrton Senna (Williams) + 12 jaar : 2006.... |
#39
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
![]() |
#40
|
|||
|
|||
Quote:
|
#41
|
||||
|
||||
Quote:
![]() De reden waarom ik Villeneuve tot kandidaat-bruggepensioneerde heb gepromoveerd vindt zijn oorsprong niet zozeer in deze GP, het broeit al een tijdje. ![]() |
#42
|
||||
|
||||
Quote:
Dit even terzijde en off-topic natuurlijk ![]() |
#43
|
||||
|
||||
Quote:
Villeneuve hoort zeker en vast in de formule 1 te zitten en nog even te blijven. Hij is het zeker nog niet verleerd.idem met schumacher. Beide zijn ze nog erg gemotiveerd. Een oude vos verleerd zijn streken niet... Even aanhalen,bekijk de wedstrijd van spa 2005 nog eens ![]() ![]() |
#44
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Quote:
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#45
|
||||
|
||||
Quote:
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|