De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 03-04-2006, 10:52
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mario
Dat op zich vond ik niet zo grappig, maar vanachter mijn strijkplank heb ik toch goed gelachen toen hij letterlijk de Toyota-garage invluchtte. Van een grote meneer verwacht ik toch een andere reactie.
Ja dat vond ik ook grappig en je zag hem zo kijken, moet ik hier nu links of rechts gaan. En die persoon van Toyota zelf vond dat precies normaal die gaf geen krimp toen Schumi langs hem paseerde
Reply With Quote
Old 03-04-2006, 11:28
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Dat op zich vond ik niet zo grappig, maar vanachter mijn strijkplank heb ik toch goed gelachen toen hij letterlijk de Toyota-garage invluchtte. Van een grote meneer verwacht ik toch een andere reactie.
Naar mijn mening vergiste hij zich van pitbox en toen hij dat doorhad, wou hij nog even naar buiten lopen, maar hij besefte dat hij gevolgd werd door een camera en hij waarschijnlijk gehinderd werd door een tankinstallatie die daar stond. Daardoor ging hij maar de Toyota box binnen, en ging even naar links om dan te zien dat daar geen doorgang was, en zo verdween hij uiteindelijk rechts in de coulissen. Opvallend ook hoe niemand in de Toyota-box naar hem keek of hem aansprak.

Ik zoek hier eigenlijk niets qua 'grootheid' achter. Ik vind het namelijk redelijk logisch dat als je na een miserabel weekend eindelijk eens mag meestrijden om een paar punten, je banden eindelijk op temperatuur komen en je dan de wagen in de muur knalt, er maar één logisch gedrag is: balen. Als ik zoiets zou forceren, zou ik fameus kwaad zijn op mezelf en zeker niet uit de auto stappen met een gevoel van 'goh, kan gebeuren, volgende keer beter' en het zodoende 'sportief' oppakken. Waarom zou je dan nog de halve pitstraat een lijdensweg moeten afleggen die live door miljoenen kijkers bekeken wordt ? Bovendien zie je hier eens te meer dat Schumacher nog gemotiveerd genoeg is; hij pusht tot de limiet (en zelfs erover) en als het misgaat legt hij zich er moeilijk bij neer. De sportieve reactie kwam achteraf, toen hij zich in persconferenties bij de tifosi verontschuldigde voor iets wat hij een domme fout noemde.

Ik vraag me af wat Mario dan verstaat onder de 'andere reactie'. Naar het publiek wuiven van 'hé, kijk, daar staat nu mijn Ferrari ! Wil er iemand een brokstukje ?'. Of de pitstraat doorlopen om jezelf door de vele F1fanaten die het nie zo met de Duitser hebben vanachter hun strijkplan te laten uitlachen ? Montoya ging na zijn schuiver in dezelfde bocht een tijdlang mekkeren bij de pitcrew, en maakte aan de camera duidelijk dat hij mocht opkrassen.

ach, alles is subjectief, he.

Wat die fout betreft: het wordt meer en meer duidelijk dat sinds 2004 de wagen tegenvalt, onze Schumacher zijn snelheid en efficiëntie fameuze deuken heeft gekregen. De motivatie is er nog, maar het jarenlang makkelijk zeges binnenrijven heeft hem duidelijk geen goed gedaan. Toen hij in Bahrain die pole scoorde, zag ik even die vonk terug die hij van '97 tot 2000 had in de underdogpositie, maar het rijk van Schumacher en Ferrari is enorm verzwakt door de inval van Renault, McLaren en Honda. Exit Schumacher 2007.
Old 03-04-2006, 11:45
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Allereerst, ik was aan het strijken, dus het kan zijn dat me iets ontgaan is, omdat ik met twee dingen tegelijk bezig was en zoals sommigen menen, kunnen mannen dat niet (goed) .

Ik zag het echt als verdwijnen als een dief in de nacht. Dan vind ik inderdaad de reactie van Montoya volwassener, want die had zich ook serieus belachelijk gemaakt blijkbaar (ik heb dat niet gezien). Hij liep niet weg om in een hoekje te gaan huilen, maar probeerde te begrijpen wat er was gebeurd en ging het bij zijn team uitleggen. Wat hij precies zeide weet ik ook niet.

Van een grote meneer verwacht ik een reactie als (hoofd rechtop, de anderen trotserend): "ok, ik heb een fout gemaakt, kan gebeuren. Stom van me. Laat ons hopen dat dit niet meer gebeurt. En laat mij nu gerust (zeveraars, pershaaien )/naar mijn garage gaan." Iets in die trant.
Old 03-04-2006, 12:05
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
op 10/10ths heb ik een uitleg gevonden waar ik mij enigszins kan in volgen, met name dat zijn crash een SC uitlokte, en dat het wel eens heel druk zou worden in de pits. dan wil je niet in de voeten lopen.

(natuurlijk, de ferrari-box ligt naast de toyota-box, maar dan nog)

persoonlijk vond ik de reactie van de pitcrew van Montoya minder. enkel de 2 mensen waartegen hij iets zei gunden hem een blik...

Last edited by marcel; 03-04-2006 at 12:07.
Reply With Quote
Old 03-04-2006, 13:07
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Finish
Montoya ging na zijn schuiver in dezelfde bocht een tijdlang mekkeren bij de pitcrew, en maakte aan de camera duidelijk dat hij mocht opkrassen.
't Is te zeggen : hij maakte dat niet zozeer de camera duidelijk, dan wel de opportunistische meneer die het ogenblik rijp achtte om een handtekening te vragen. Ik kan erin komen dat dat het laatste is waar je als piloot aan denkt op zo'n moment. Ik praat hiermee zeker niet alle reacties van JPM goed, maar deze keer had ik er toch wel begrip voor.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 03-04-2006, 13:08
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by smiley
spinnen tijdens de opwarm ronde en te fel pushe tijdens een race en er dan afgaan zijn toch niet echt vergelijkbaar denk ik...
Dat hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt : ze staan allebei op het einde van de rit met 0 punten, maar bij Ferrari zullen de kosten wel een pak hoger liggen dan bij McLaren.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 03-04-2006, 13:40
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Originally Posted by Sennake
Dat hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt : ze staan allebei op het einde van de rit met 0 punten, maar bij Ferrari zullen de kosten wel een pak hoger liggen dan bij McLaren.

ei zo na lagen ze bij McLaren ook hoog
Als je Massa erbij rekent natuurlijk niet. Die ontdekte de muur dit weekend tweemaal van dichtbij.
Old 03-04-2006, 14:56
Sennake's Avatar
Administrator

Tja, de Schumi-aanhangers zullen wel zeggen :"JPM stoot zich 2 maal aan dezelfde steen". Klopt, maar dan kan je daar tegenover stellen dat JPM zijn McLaren wél nog onder controle kon houden daar waar zowel Schumi als Massa de boel finaal in fritten reden. Allemaal op dezelfde plaats.

En wat Schumi betreft, ik mag eerlijk zeggen dat ik hem nog niet dikwijls op een blunder of stuurfout kunnen betrappen heb. Maar zoals hij dit weekend bezig was kon zelfs ik niet geloven. Telkens hij ergens het gras instoof dacht ik "dit loopt verkeerd af". En wat niet kon uitblijven, gebeurde. Hij ging over de limiet en de race was over.

Ik wil geen onheilsprofeet spelen, maar er zijn teveel toevallige gelijkenissen met Senna, 12 jaar geleden, om niet even de vergelijking te maken. Toen maakte ook Senna in Brazilië een stuurfout omdat hij onder druk stond van met name Schumi en was de race over. Eén race later wou hij orde op zaken stellen in Imola, maar liep het helemaal fataal af. Nu, 12 jaar later, staat de GP van Imola weer voor de deur en zit Schumi in een gelijkaardige positie (de jonge Schumi is nu de jonge Alonso geworden). Hopelijk herhaalt de geschiedenis zich niet...

Nochtans komt het getal 12 altijd terug als we een rekenkundige rij bekijken wat het verongelukken van grote kampioenen betreft :

1958 : Mike Hawthorn (Ferrari)
+ 12 jaar :
1970 : Jochen Rindt (Lotus)
+ 12 jaar :
1982 : Gilles Villeneuve (Ferrari)
+ 12 jaar :
1994 : Ayrton Senna (Williams)
+ 12 jaar : 2006....

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 03-04-2006, 15:36
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Quote:
Ik wil geen onheilsprofeet spelen, maar er zijn teveel toevallige gelijkenissen met Senna, 12 jaar geleden, om niet even de vergelijking te maken. Toen maakte ook Senna in Brazilië een stuurfout omdat hij onder druk stond van met name Schumi en was de race over. Eén race later wou hij orde op zaken stellen in Imola, maar liep het helemaal fataal af. Nu, 12 jaar later, staat de GP van Imola weer voor de deur en zit Schumi in een gelijkaardige positie (de jonge Schumi is nu de jonge Alonso geworden). Hopelijk herhaalt de geschiedenis zich niet...
Twee ; in Japan had hij ook een nulscore behaald.
Old 03-04-2006, 16:28
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by jan
Jacques Villeneuve: niet in de kijker geweest, wel punten gescoord. Toch stilaan vergane glorie.
Misschien niet in beeld geweest, maar van 19de startplek naar 6de plaats (dankzij een 1-stop strategie) rijden is toch een mooie prestatie.
Reply With Quote
Old 03-04-2006, 16:56
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:
Originally Posted by gwyllion
Misschien niet in beeld geweest, maar van 19de startplek naar 6de plaats (dankzij een 1-stop strategie) rijden is toch een mooie prestatie.
't is maar hoe je 't bekijkt hé. Fisico, Villeneuve, Barichello en Coulthard zijn allemaal in de punten gesukkeld, helaas niet dankzij hun mooie prestatie, dan wel omdat de échte strijders vóór hen het te bruin gebakken hebben tijdens de race (sommigen letterlijk). Uiteraard telt voor de statistieken en het WK alleen de uitslag en op basis daarvan moet ik net als iedereen besluiten dat die vier heren een mooie uitslag hebben behaald.
De reden waarom ik Villeneuve tot kandidaat-bruggepensioneerde heb gepromoveerd vindt zijn oorsprong niet zozeer in deze GP, het broeit al een tijdje.
Reply With Quote
Old 03-04-2006, 17:01
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Twee ; in Japan had hij ook een nulscore behaald.
Ja, dat klopt, hoewel je het moeilijk een GP kon noemen in Aida : in de eerste bocht al knalde Larini Senna eruit en was de race over.

Dit even terzijde en off-topic natuurlijk

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 04-04-2006, 20:07
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by jan
De reden waarom ik Villeneuve tot kandidaat-bruggepensioneerde heb gepromoveerd vindt zijn oorsprong niet zozeer in deze GP, het broeit al een tijdje.
Dit vind ik helemaal niet juist.
Villeneuve hoort zeker en vast in de formule 1 te zitten en nog even te blijven.
Hij is het zeker nog niet verleerd.idem met schumacher.
Beide zijn ze nog erg gemotiveerd.
Een oude vos verleerd zijn streken niet...
Even aanhalen,bekijk de wedstrijd van spa 2005 nog eens .Go jaqcues
Reply With Quote
Old 04-04-2006, 20:24
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Ik wil geen onheilsprofeet spelen, maar er zijn teveel toevallige gelijkenissen met Senna, 12 jaar geleden, om niet even de vergelijking te maken. Toen maakte ook Senna in Brazilië een stuurfout omdat hij onder druk stond van met name Schumi en was de race over. .
Je bent niet de enigste

Quote:
STEWART: SCHUEY WILL KILL HIMSELF

Stewart believes the 37-year-old has been pushing the limits of safety and good fortune for too long with a false sense of security that the safety standards of modern F1 machines will always protect him from injury.

http://www.mirror.co.uk/sport/motorr...name_page.html
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 04-04-2006, 22:28
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Quote:

Nochtans komt het getal 12 altijd terug als we een rekenkundige rij bekijken wat het verongelukken van grote kampioenen betreft :

1958 : Mike Hawthorn (Ferrari)
+ 12 jaar :
1970 : Jochen Rindt (Lotus)
+ 12 jaar :
1982 : Gilles Villeneuve (Ferrari)
+ 12 jaar :
1994 : Ayrton Senna (Williams)
+ 12 jaar : 2006....
Om het helemaal spooky te maken: kijk ook eens naar welk team om de 24 jaar een piloot verliest...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules