De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 17-10-2005, 23:05
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Tijd voor seizoen 2006 !

Pfff. F1 is ondertussen weeral 2 dagen voorbij. Dat nieuwe seizoen laat weer lang op zich wachten ! En dat seizoen wordt serieus spannend. Genoeg vragen die moeten beantwoord worden.
Seizoen 2006 in twaalf puntjes:

1. Massa komt naar Ferrari. Wordt hij net als Rubens nummerke twee, of kan hij de gepensioneerde Schumacher makkelijk aan ? Krijgen beide coureurs binnen Ferrari een zelfde behandeling, of blijft men de wagen met startnummer 5 (geleden van '97 dat Schumacher met zo'n laag nummer reed !) voortrekken ?

2. Barrichello trekt naar Honda. Rubens had bij Jordan en Stewart duidelijk het voortouw, maar nu krijgt hij kopman Button naast zich, iemand die in het team gebeiteld zit. Direct presteren is de boodschap voor Barri.

3. Heidfeld - Villeneuve bij het nieuwe BMW-team. Het is nog maar de vraag of we daadwerkelijk Jacques terugzien, maar Heidfeld heeft duidelijk gemaakt dat hij meer dan ooit thuishoort in een F1-team en overduidelijk in staat is de functie van kopman te hebben. Weinig blabla, maar meer actie op de tarmac. En voor Villeneuve: kan deze ex-WK na z'n blunderjaar bij Sauber nog wat proberen ?

4. De overstap van bepaalde teams naar Bridgestone (Williams, Toyota, Midland, Red Bull, Squadra Torro Rosso(?) en Ferrari) gaan volgend seizoen met Bridgestones rondrijden. Da's de helft van het veld. Ferrari kan terug op rekenen op bandendata, en Michelin krijgt er dus mss weer een concurrent bij. De blamage na de USGP heeft ze bovendien ook niet echt een positief imago opgeleverd, dus de FIA houdt ze in het oog.

5. De overstap van V10's naar V8-motoren, waar volgens velen geen bal aan is. Ondermeer Zonta (Toyota) en De La Rosa (McLaren) lieten zich al laagdunkend uit over een flauwe motor.

6. Het einde van de privaatteams, de start van de clash der autogiganten. Honda koopt BAR, BMW koopt Sauber. Williams, Midland en Red Bull (Ferrari!) blijven min of meer de enige teams die niet de volle 100% een autoconcern achter zich hebben.

7. De overstap van Red Bull naar Ferrari. In het oog houden: krijgen we weer een soort Sauber, 'kweekschool' voor Ferrari ? Wordt de nieuwe Red Bull een kopie van het Ferrari-chassis ? Grijpt Jean Todt naar z'n walkie-talkie als Klien Felipe Massa niet voorbijlaat ?

8. De nieuwe teams: Midland en heel mss ook een tweede Honda-team, Sato sprak al over een elfde team. Hoe gaan zij het doen ? Kan Midland het oude Jordan een boost geven ? Kan het oude Minardi plots met Red Bull backing een stap naar de middenmoot doen ?

9. De nieuwe coureurs en de blijvers: Krijgt Monteiro, rookie van het jaar, een kans bij Midland ? Wat gebeurt er met de trage Karthikeyan. Vinden Albers en Doornbos nog onderdak. Beginnen De La Rosa en Wurz aan hun zoveelste termijn als testcoureur, net als Pizzonia en Zonta ?
Hoe gaat Liuzzi het doen in de STR ? En zijn teammaat Neel Jani ? Als er een tweede Honda komt, krijgen Sato en Davidson dan misschien een kans ?

10. Wie vult de plaats van Heidfeld bij Williams in ? Pizzonia ? Of dan toch dé kans voor Nico Rosberg ? Hij heeft al een contract bij Williams, de vraag is of hij tweede of derde rijder wordt.

11. De toppers worden soms floppers: BAR haalde in 2004 P2 binnen, maar 2005 was in feite eerder een kleine nachtmerrie. Gebeurt hetzelfde met Renault, McLaren, Toyota en Red Bull ? Het behalen van succes is één ding, het behouden van succes een ander. Vraag ondertussen maar aan Ferrari, hoewel die van 2000 tot 2004 wel altijd jackpot hadden.

en dan de 12de vraag:

12. WORDT SCHUMACHER NOG EENS WK ?
(ik duim alvast voor een dreun van jewelste van Ferrari )


Ik kan niet wachten tot maart. Dedzuje toch. Maart. Een eeuwigheid.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.

Last edited by Finish; 17-10-2005 at 23:07.
Reply With Quote
  #2  
Old 17-10-2005, 23:52
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Finish
4. De overstap van bepaalde teams naar Bridgestone (Williams, Toyota, Midland, Red Bull, Squadra Torro Rosso(?) en Ferrari) gaan volgend seizoen met Bridgestones rondrijden. Da's de helft van het veld. Ferrari kan terug op rekenen op bandendata, en Michelin krijgt er dus mss weer een concurrent bij. De blamage na de USGP heeft ze bovendien ook niet echt een positief imago opgeleverd, dus de FIA houdt ze in het oog.
Red Bull rijdt zeker met Michelin en zou graag Torro Rosso ook met Michelin zien rijden (hoewel Minardi al een contract met Bridgestone had).

Volgend seizoen kan inderdaad alle kanten uit.
Reply With Quote
  #3  
Old 17-10-2005, 23:54
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus
 
Join Date: Mar 2002
Location: Kessel-Lo
Posts: 1,017
Leuke tekst Finish!!!

Ik wacht ook in spanning af tot maart. Hopelijk een spannend seizoen, want ondanks het feit dat er eens andere mensen vanvoor reden, vond ik dat er maar weinig hoogtepunten waren in het voorbije F1 seizoen.
Reply With Quote
  #4  
Old 18-10-2005, 00:00
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Volgens mij gaat die nieuwe V8 zeker in't begin van't seizoen een heel grote bepalende factor worden. Benieuwd wie er met de beste motor afkomt.

Komt er volgend jaar ook (weer!) geen nieuw kwalificatieformat? Of moet dat nog goedgekeurd worden? En misschien ook geen 3e wagens meer op vrijdag.
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #5  
Old 18-10-2005, 08:24
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by The Interceptor
Komt er volgend jaar ook (weer!) geen nieuw kwalificatieformat? Of moet dat nog goedgekeurd worden? En misschien ook geen 3e wagens meer op vrijdag.
Er ligt een voorstel voor een knockout systeem op tafel, maar dat is nog niet goedgekeurd. In de geplande regels zitten bandenwissel ook terug in. Dat gaat nooit goedgekeurd worden door Michelin teams.
Reply With Quote
  #6  
Old 18-10-2005, 08:39
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Ik vind persoonlijk het top-10 systeem van de DTM wel aantrekkelijk. Dus maakt dat per definitie geen kans
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #7  
Old 18-10-2005, 09:13
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally Posted by Finish
11. De toppers worden soms floppers: BAR haalde in 2004 P2 binnen, maar 2005 was in feite eerder een kleine nachtmerrie. Gebeurt hetzelfde met Renault, McLaren, Toyota en Red Bull ? Het behalen van succes is één ding, het behouden van succes een ander. Vraag ondertussen maar aan Ferrari, hoewel die van 2000 tot 2004 wel altijd jackpot hadden.
De situatie is deze keer anders in die zin dat het aantal onbekende parameters voor iedereen even groot is. Daarom zie ik op dit moment eigenlijk geen enkel team als speciaal favoriet, en is het goed mogelijk dat een team waarop nu niemand rekent ineens met het beste package blijkt aan de start te staan. Alhoewel de grote 3 natuurlijk wel de meeste middelen kunnen inzetten en altijd wel een voetje zullen voor hebben op de rest. Althans, dat vermoed ik toch...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #8  
Old 18-10-2005, 09:18
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally Posted by Finish
12. WORDT SCHUMACHER NOG EENS WK ?
Awel, dat is eigenlijk wel dé hamvraag eh. Daarom dat ik er eens een polleke over opgezet heb seh.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #9  
Old 18-10-2005, 12:48
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
ik denk niet dat Renault zal terugvallen volgend jaar
ze zijn de laatste 3 jaar al in stijgende lijn bezig, dus nu opeens ee terugval?
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 18-10-2005, 13:13
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Finish
9. De nieuwe coureurs en de blijvers: Krijgt Monteiro, rookie van het jaar, een kans bij Midland ? Wat gebeurt er met de trage Karthikeyan. Vinden Albers en Doornbos nog onderdak. Beginnen De La Rosa en Wurz aan hun zoveelste termijn als testcoureur, net als Pizzonia en Zonta ?
Hoe gaat Liuzzi het doen in de STR ? En zijn teammaat Neel Jani ? Als er een tweede Honda komt, krijgen Sato en Davidson dan misschien een kans ?
.
De twee Dutchies mag je gerust dakloos verklaren Heren, bedankt voor de cheque en tot nog eens
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #11  
Old 18-10-2005, 15:16
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Idd, als we volgend jaar nog één van die Hollanders in de F1 zien, dan mogen ze in Holland content zijn denk. Al is er bij onze Noorderburen blijkbaar wel meer geld te vinden voor een F1-project als in ons Belgenlandje.

Wel interessant naar volgend jaar toe is dat er héél wat nieuwe kleurenschema's op de wagens zullen opduiken!
* Renault: stopt Mild Seven met sponsoren, en wordt Telefonica de nieuwe hoofdsponsor?
* McLaren: West is weg, Johnny Walker in de plaats: lekkere zwarte agressieve McLaren's volgend jaar, of moeten de Mercedessen 'Zilverpijlen' blijven?
* BAR --> Honda: al zal hier niet zoveel veranderen denk, de hoofdsponsors blijven namelijk dezelfde.
* Jordan --> Midland: het geel zal wel verdwijnen
* Minardi --> Squadra Toro Rosso: zwart zal plaatsmaken voor het blauw-zilver van Red Bull
* Williams: BMW en HP weg, wie worden de nieuwe grote geldschieters?
* Sauber --> BMW: dit vind ik wel jammer, heb de Saubers altijd mooie gevonden.

Ferrari, Toyota en Red Bull zullen er wel ongeveer hetzelfde uitzien als dit jaar.
En dan eventueel dus nog twee nieuwe teams volgend jaar ...
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #12  
Old 18-10-2005, 16:37
Dave Dave is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2005
Location: Herentals
Posts: 10
Quote:
Originally Posted by The Interceptor
* Renault: stopt Mild Seven met sponsoren, en wordt Telefonica de nieuwe hoofdsponsor?
Tijdens de MotoGP op NL zei men dat Movistar in 2006 stopt met Honda (Gibernau) te sponsoren en zich gaat richten op Alonso, misschien blijft het blauwe dan
Reply With Quote
  #13  
Old 20-10-2005, 12:27
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Autosport meldt ondertussen wat ik al maanden beweer: Rosberg wordt de teamgenoot van Webber. Dat is dus "weeral niet" voor Pizzonia.
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #14  
Old 20-10-2005, 12:40
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by The Interceptor
Autosport meldt ondertussen wat ik al maanden beweer: Rosberg wordt de teamgenoot van Webber. Dat is dus "weeral niet" voor Pizzonia.
Als Pizzonia niet tevreden blijkt met de taak van 3de rijder, zou (het geld van) Albers veel kans hebben.
Reply With Quote
  #15  
Old 24-10-2005, 18:38
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Vandaag zijn er beslissingen gevallen over wijzigingen aan het reglement voor volgend jaar:

* 3 kwalificatiesessies: dat knock-out systeem is goedgekeurd
* bandenwissels terug toegelaten

(bron: f1racing.nl)

Maar er was ook al een nieuwe (?) beperking gelegd op het aantal bandensetjes dacht ik, maar nu is het juiste aantal me ontglipt. Was dat niet 7 droogweer-setjes per weekend? Maar dat komt er eigenlijk nog op neer dat ze tijdens de race 2 (mss zelfs 3) keer kunnen wisselen, met die overvloed aan gereden km's op vrijdag en zaterdag ...

Nu heb ik wel nog niets gelezen of gehoord over het al dan niet afschaffen vd testrijders op vrijdag, gebruik van reservewagen, ...

Maar in ieder geval vind ik die nieuwe kwalif toch echt wel goed. Dat gaat echt wel de moeite zijn om te volgen denk, de regisseurs gaan weer hun werk hebben op zaterdagnamiddag
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.