![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Tijd voor seizoen 2006 !
Pfff. F1 is ondertussen weeral 2 dagen voorbij. Dat nieuwe seizoen laat weer lang op zich wachten !
![]() Seizoen 2006 in twaalf puntjes: 1. Massa komt naar Ferrari. Wordt hij net als Rubens nummerke twee, of kan hij de gepensioneerde Schumacher makkelijk aan ? Krijgen beide coureurs binnen Ferrari een zelfde behandeling, of blijft men de wagen met startnummer 5 (geleden van '97 dat Schumacher met zo'n laag nummer reed !) voortrekken ? 2. Barrichello trekt naar Honda. Rubens had bij Jordan en Stewart duidelijk het voortouw, maar nu krijgt hij kopman Button naast zich, iemand die in het team gebeiteld zit. Direct presteren is de boodschap voor Barri. 3. Heidfeld - Villeneuve bij het nieuwe BMW-team. Het is nog maar de vraag of we daadwerkelijk Jacques terugzien, maar Heidfeld heeft duidelijk gemaakt dat hij meer dan ooit thuishoort in een F1-team en overduidelijk in staat is de functie van kopman te hebben. Weinig blabla, maar meer actie op de tarmac. En voor Villeneuve: kan deze ex-WK na z'n blunderjaar bij Sauber nog wat proberen ? 4. De overstap van bepaalde teams naar Bridgestone (Williams, Toyota, Midland, Red Bull, Squadra Torro Rosso(?) en Ferrari) gaan volgend seizoen met Bridgestones rondrijden. Da's de helft van het veld. Ferrari kan terug op rekenen op bandendata, en Michelin krijgt er dus mss weer een concurrent bij. De blamage na de USGP heeft ze bovendien ook niet echt een positief imago opgeleverd, dus de FIA houdt ze in het oog. 5. De overstap van V10's naar V8-motoren, waar volgens velen geen bal aan is. Ondermeer Zonta (Toyota) en De La Rosa (McLaren) lieten zich al laagdunkend uit over een flauwe motor. 6. Het einde van de privaatteams, de start van de clash der autogiganten. Honda koopt BAR, BMW koopt Sauber. Williams, Midland en Red Bull (Ferrari!) blijven min of meer de enige teams die niet de volle 100% een autoconcern achter zich hebben. 7. De overstap van Red Bull naar Ferrari. In het oog houden: krijgen we weer een soort Sauber, 'kweekschool' voor Ferrari ? Wordt de nieuwe Red Bull een kopie van het Ferrari-chassis ? Grijpt Jean Todt naar z'n walkie-talkie als Klien Felipe Massa niet voorbijlaat ? 8. De nieuwe teams: Midland en heel mss ook een tweede Honda-team, Sato sprak al over een elfde team. Hoe gaan zij het doen ? Kan Midland het oude Jordan een boost geven ? Kan het oude Minardi plots met Red Bull backing een stap naar de middenmoot doen ? 9. De nieuwe coureurs en de blijvers: Krijgt Monteiro, rookie van het jaar, een kans bij Midland ? Wat gebeurt er met de trage Karthikeyan. Vinden Albers en Doornbos nog onderdak. Beginnen De La Rosa en Wurz aan hun zoveelste termijn als testcoureur, net als Pizzonia en Zonta ? Hoe gaat Liuzzi het doen in de STR ? En zijn teammaat Neel Jani ? Als er een tweede Honda komt, krijgen Sato en Davidson dan misschien een kans ? 10. Wie vult de plaats van Heidfeld bij Williams in ? Pizzonia ? Of dan toch dé kans voor Nico Rosberg ? Hij heeft al een contract bij Williams, de vraag is of hij tweede of derde rijder wordt. 11. De toppers worden soms floppers: BAR haalde in 2004 P2 binnen, maar 2005 was in feite eerder een kleine nachtmerrie. Gebeurt hetzelfde met Renault, McLaren, Toyota en Red Bull ? Het behalen van succes is één ding, het behouden van succes een ander. Vraag ondertussen maar aan Ferrari, hoewel die van 2000 tot 2004 wel altijd jackpot hadden. en dan de 12de vraag: 12. WORDT SCHUMACHER NOG EENS WK ? (ik duim alvast voor een dreun van jewelste van Ferrari ![]() Ik kan niet wachten tot maart. Dedzuje toch. Maart. Een eeuwigheid.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus. Last edited by Finish; 17-10-2005 at 23:07. |
#2
|
|||
|
|||
Quote:
Volgend seizoen kan inderdaad alle kanten uit. |
#3
|
||||
|
||||
Leuke tekst Finish!!!
Ik wacht ook in spanning af tot maart. Hopelijk een spannend seizoen, want ondanks het feit dat er eens andere mensen vanvoor reden, vond ik dat er maar weinig hoogtepunten waren in het voorbije F1 seizoen. |
#4
|
||||
|
||||
Volgens mij gaat die nieuwe V8 zeker in't begin van't seizoen een heel grote bepalende factor worden. Benieuwd wie er met de beste motor afkomt.
Komt er volgend jaar ook (weer!) geen nieuw kwalificatieformat? Of moet dat nog goedgekeurd worden? En misschien ook geen 3e wagens meer op vrijdag.
__________________
..: www.marcgoossens.com :.. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
Ik vind persoonlijk het top-10 systeem van de DTM wel aantrekkelijk. Dus maakt dat per definitie geen kans
![]() |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
ik denk niet dat Renault zal terugvallen volgend jaar
ze zijn de laatste 3 jaar al in stijgende lijn bezig, dus nu opeens ee terugval?
__________________
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#11
|
||||
|
||||
Idd, als we volgend jaar nog één van die Hollanders in de F1 zien, dan mogen ze in Holland content zijn denk. Al is er bij onze Noorderburen blijkbaar wel meer geld te vinden voor een F1-project als in ons Belgenlandje.
Wel interessant naar volgend jaar toe is dat er héél wat nieuwe kleurenschema's op de wagens zullen opduiken! * Renault: stopt Mild Seven met sponsoren, en wordt Telefonica de nieuwe hoofdsponsor? * McLaren: West is weg, Johnny Walker in de plaats: lekkere zwarte agressieve McLaren's volgend jaar, of moeten de Mercedessen 'Zilverpijlen' blijven? * BAR --> Honda: al zal hier niet zoveel veranderen denk, de hoofdsponsors blijven namelijk dezelfde. * Jordan --> Midland: het geel zal wel verdwijnen * Minardi --> Squadra Toro Rosso: zwart zal plaatsmaken voor het blauw-zilver van Red Bull * Williams: BMW en HP weg, wie worden de nieuwe grote geldschieters? * Sauber --> BMW: dit vind ik wel jammer, heb de Saubers altijd mooie gevonden. Ferrari, Toyota en Red Bull zullen er wel ongeveer hetzelfde uitzien als dit jaar. En dan eventueel dus nog twee nieuwe teams volgend jaar ...
__________________
..: www.marcgoossens.com :.. |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
|
#13
|
||||
|
||||
Autosport meldt ondertussen wat ik al maanden beweer: Rosberg wordt de teamgenoot van Webber. Dat is dus "weeral niet" voor Pizzonia.
__________________
..: www.marcgoossens.com :.. |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
Vandaag zijn er beslissingen gevallen over wijzigingen aan het reglement voor volgend jaar:
* 3 kwalificatiesessies: dat knock-out systeem is goedgekeurd ![]() * bandenwissels terug toegelaten (bron: f1racing.nl) Maar er was ook al een nieuwe (?) beperking gelegd op het aantal bandensetjes dacht ik, maar nu is het juiste aantal me ontglipt. Was dat niet 7 droogweer-setjes per weekend? Maar dat komt er eigenlijk nog op neer dat ze tijdens de race 2 (mss zelfs 3) keer kunnen wisselen, met die overvloed aan gereden km's op vrijdag en zaterdag ... Nu heb ik wel nog niets gelezen of gehoord over het al dan niet afschaffen vd testrijders op vrijdag, gebruik van reservewagen, ... Maar in ieder geval vind ik die nieuwe kwalif toch echt wel goed. Dat gaat echt wel de moeite zijn om te volgen denk, de regisseurs gaan weer hun werk hebben op zaterdagnamiddag ![]()
__________________
..: www.marcgoossens.com :.. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|