De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 07-10-2006, 18:28
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Geen LM600 meer volgend jaar...
Reply With Quote
Old 07-10-2006, 19:56
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Neo-242
Geen LM600 meer volgend jaar...
Maar er is wel plaats voor de Mantis
Old 07-10-2006, 20:28
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Belle
Wel jammer dat de buitenlandse trip niet meer doorgaat in juli. Daarom hoop ik ergens dat het Zandvoort is aangezien dat nog meevalt qua afstand.

Blijkbaar opteren ze bij de organisatie dus weer voor een Midsummer Race op donderdag. Benieuwd of ik er mijn nieuwe school ook warm voor krijg.

Ook super is dat de Belcar in het voorprogramma van de 12 uren BTCS zit.
Voor mij zal Belcar dan hoofdprogramma worden dat weekend ipv de BTCS
Old 07-10-2006, 20:30
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Heel wat heisa in Spa omtrent het 'in de maak zijnde' nieuwe Belcar Original reglement. Met de piloten op kop, in de protestactie. Sommigen onder hen dreigen er zelfs mee een afzonderlijk kampioenschap op te richten. Beide partijen slijpen de degens, en bij een dergelijke situatie zijn er nooit winnaars... .

Wat doet trouwens een 'zogenaamde' BMW GTR nog in een kampioenschap dat aan GT's is voorbehouden? (quote van www.racingworld.be : In de Belcar Specials klasse is plaats voorzien voor wagens zoals de Stealth B6, de BMW V8 GTR, etc.) Deze wagen is nul komma nul een GT. Dus hoort ook niet thuis in het volledige Belcar Original (Original???????) Kampioenschap 2007, volgens wat de RACB na overleg met Circuit Zolder en PRC verklaarde. Tijdens een etmaalrace is het misschien een welgekomen aanvulling, maar in het statement door de RACB verklaard hoort deze wagen helemaal niet thuis in de Belcar Original of hoe men het volgend jaar ook moge noemen.

Last edited by Dries DS; 07-10-2006 at 20:43.
Reply With Quote
Old 07-10-2006, 21:02
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Dries DS
Wat doet trouwens een 'zogenaamde' BMW GTR nog in een kampioenschap dat aan GT's is voorbehouden? (quote van www.racingworld.be : In de Belcar Specials klasse is plaats voorzien voor wagens zoals de Stealth B6, de BMW V8 GTR, etc.) Deze wagen is nul komma nul een GT.
Misschien bedoelen ze de BMW M3 GTR van BMW Motorsport? of de BMW van team PTG in de ALMS.
Reply With Quote
Old 07-10-2006, 22:37
Pegasus's Avatar
Pegasus Pegasus is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by JorritVD
Misschien bedoelen ze de BMW M3 GTR van BMW Motorsport?
Die staat in een museum...
Reply With Quote
Old 07-10-2006, 22:52
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Quote:
Wat doet trouwens een 'zogenaamde' BMW GTR nog in een kampioenschap dat aan GT's is voorbehouden? Deze wagen is nul komma nul een GT. Dus hoort ook niet thuis in het volledige Belcar Original (Original???????) Kampioenschap 2007, volgens wat de RACB na overleg met Circuit Zolder en PRC verklaarde.
Nuja dat is UW mening hierover, ik denk niet dat iedereen het daar zo mee eens is. Waarom zou je bv. de BMW van GS weigeren voor 2007? Als dit zelf 1 van de smaakmakers is van dit jaar in z'n klasse? Als diezelfde klasse volgend jaar de top klasse is, spreek je wel over een (volgens u touringwagen) kandidaat BELCAR KAMPIOEN.... Ik hier terzijde beschouw deze prachtige, naar mijn mening meer GT dan nog een Touring een bolide die men gewoonweg niet kan weigeren. Blijft natuurlijk ieder zijn mening, we zien wel wat RACB/Circuit Zolder ermee doen...
Reply With Quote
Old 07-10-2006, 22:54
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Belcar zou GT worden en BTCS alleen Touring.
Lijkt me logisch dat een BMW dan in de Belcar
geweigerd zal worden.
Old 07-10-2006, 23:36
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Heel wat heisa in Spa omtrent het 'in de maak zijnde' nieuwe Belcar Original reglement. Met de piloten op kop, in de protestactie. Sommigen onder hen dreigen er zelfs mee een afzonderlijk kampioenschap op te richten. Beide partijen slijpen de degens, en bij een dergelijke situatie zijn er nooit winnaars... .

.... Belcar Original of hoe men het volgend jaar ook moge noemen.

Alle begrip voor de teams en piloten die zich willen afsplitsen en een eigen kampioenschap willen oprichten.

Belcar Original. Laat me niet lachen. Van het originele Belcar-concept blijft niets, maar dan ook absoluut niets meer over.
Die van Zolder zijn nu wel helemaal de trappers kwijt.
Reply With Quote
Old 08-10-2006, 09:18
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by B.V.S.
Maar er is wel plaats voor de Mantis

dat is hetzelfde als de Z3 laten rijden ipv de M3 GTR
Old 08-10-2006, 09:20
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R***
Nuja dat is UW mening hierover, ik denk niet dat iedereen het daar zo mee eens is. Waarom zou je bv. de BMW van GS weigeren voor 2007? Als dit zelf 1 van de smaakmakers is van dit jaar in z'n klasse? Als diezelfde klasse volgend jaar de top klasse is, spreek je wel over een (volgens u touringwagen) kandidaat BELCAR KAMPIOEN.... Ik hier terzijde beschouw deze prachtige, naar mijn mening meer GT dan nog een Touring een bolide die men gewoonweg niet kan weigeren. Blijft natuurlijk ieder zijn mening, we zien wel wat RACB/Circuit Zolder ermee doen...

als we alle smaakmakers gaan toelaten... bring on de Audi van Kuismanen!
reglementen zijn er nu eenmaal, bij elke reglementswijziging vallen slachtoffers, ook publieksfavorieten
Old 08-10-2006, 20:32
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by marcel
dat is hetzelfde als de Z3 laten rijden ipv de M3 GTR
Inderdaad, omdat de Z3 een GT is en de M3 een tourisme.
Old 08-10-2006, 21:11
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

BMW van GS in de Belcar 2007? Als dat waar is mag iedereen van de RACB / Circuit Zolder zijn ontslag indienen...................wegens grove onkunde. Uit al die officiele persbabbels heb ik vernomen dat men de Belcar richting een GT kampioenschap wil laten groeien. Ok, geen probleem. Met de 24 uur maken we een uitzondering voor Toerismewagens..........ook nog geen probleem.

Maar een volbloed TA als een "Belcar Special" homologeren? Dat kan simpelweg niet. Als we nu zouden spreken over een echte BMW M3 GTR dan zou ik e.e.a. nog begrijpen. Maar die van GS? Dat is een DTM 2000 look met Supertourer materiaal. Of het is A, of het is B...............maar niet weer zo'n compromis.

We gaan een leuke winter tegenmoet
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 08-10-2006, 22:16
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark
BMW van GS in de Belcar 2007? Als dat waar is mag iedereen van de RACB / Circuit Zolder zijn ontslag indienen...................wegens grove onkunde. Uit al die officiele persbabbels heb ik vernomen dat men de Belcar richting een GT kampioenschap wil laten groeien. Ok, geen probleem. Met de 24 uur maken we een uitzondering voor Toerismewagens..........ook nog geen probleem.

Maar een volbloed TA als een "Belcar Special" homologeren? Dat kan simpelweg niet. Als we nu zouden spreken over een echte BMW M3 GTR dan zou ik e.e.a. nog begrijpen. Maar die van GS? Dat is een DTM 2000 look met Supertourer materiaal. Of het is A, of het is B...............maar niet weer zo'n compromis.

We gaan een leuke winter tegenmoet
Als ze die toelaten, zouden ze dan een 4-deursversie met V8 ook nog toelaten ?
Old 08-10-2006, 23:35
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular

@AlainH:

Neen, maar waarschijnlijk wel de break uitvoering ervan ....
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules