![]() |
|
|
||||
|
||||
Een uitspraak van Beckx op telegraaf.nl
Quote:
![]() Uiteindelijk komt het erop neer dat ze hun eigen evenement torpederen. De categorie Trucks zal nu een eitje zijn voor die Kamazzen. Is de sport daarbij gebaat? Nee. Wat betreft het financiële gedeelte, De Rooy en Van Vliet kunnen wel een stootje hebben ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Er staat nu ook een persbericht op de website van De Rooy:
http://www.dakar-derooy.com/2005/nl/...f8f9944d8c8a9f Quote:
|
|
||||
|
||||
Conclusie? Dakar is geen echte autosport. Een evenement voor cowgirls en cowboys die leven bij de willekeur van de organisatie?
Benieuwd of RTL7 volgend jaar nog (veel?) geld wil uitgeven aan de Dakar. Wat Wauters is voor VTM, dat is de onverstaanbare De Rooy voor RTL7 ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Quote:
Indien De Rooy zich helemaal terugtrekt dan is dit ook een klap voor overige Nederlandse deelnemers want ik verwacht dat de aandacht op TV een stuk minder zal worden. |
|
|||
|
|||
Onze man ter plaatse laat weten dat DAF helemaal niet kan lachen met deze zaak. Ook de andere vrachtwagenconstructeurs hebben hun vragen, "misschien moeten we ons ook eens beraden over het EK Trucksraces, want daar spelen ze hetzelfde spelletje".
Bron: Transporama in Le Dakar 2006 |
|
||||
|
||||
Wat zou die hidden agenda van de FIA dan wel zijn?
|
|||
|
|||
Jan de Rooy denkt toch al weer aan 2007:
Quote:
|
|
||||
|
||||
als men 15 wagens moet bouwen voor homologatie,hoe heeft AD sport het dan klaargespeeld voor de RAV,of is dat voor deze reeks niet nodig,want denk dat hier toch ook niets nog standaard is ,of iets met een rav te maken heeft
|
|
|||
|
|||
Quote:
Overigens snap ik ook niet helemaal hoet het bij de vrachtwagens zit. De Nederlandse Ginaf (dit jaar rijdend voor het Hutten team) heeft een Caterpillar motor, echter de normale Ginaf trucks zijn volgens mij helemaal gebaseerd op DAF techniek. Dus hoe ze die Caterpillar motor gehomologeerd hebben snap ik niet. Last edited by FIRE; 02-01-2006 at 22:37. |
|
|||
|
|||
Ik vermoed dat ze gewoon jaren de deelnemers (waaronder De Rooy) hun zin maar hebben laten doen. Vorig jaar hebben ze echter voor het eerst in gegrepen. De diskwalificatie van Beckx was een eerste signaal. Misschien na klachten van concurrentie of op eigen initiatief.
Ik heb ergens gelezen dat ze bij De Rooy goed genoeg wisten dat ze problemen zouden krijgen met de homologatie, maar dat ze gewoon geprobeerd hebben in de hoop toch toegelaten te worden... |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Tja, De Rooy heeft de reglementen willen tarten (en zo moet het ook) en heeft dit keer verloren. Benieuwd of hij dan die 15 "De Rooy" Specials gaat bouwen...........en alles en iedereen van de kaart gaat vegen.
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Enkele wagens waarvan ik betwijfel dat er volgens geen 15zijn: - De Hummer van Gordon - De buggy's van Schlesser - De RAV 4's van AD - De proto Touareg's van VW - De proto Pajero's van Mitsu - ... |
|
|||
|
|||
Quote:
Last edited by gwyllion; 03-01-2006 at 16:47. |
|
||||
|
||||
Quote:
|