![]() |
|
|
||||
|
||||
ook ferrari zou wat poblemen gehad hebben met hun v8 gaf schumacher toe, maar ze hebben het volgens mij opgelost.. gisteren reden schumacher en massa samen 158 ronden op de omloop van bahrein en vandaag reed schumacher er alleen bijna even veel 124, massa reed er maar 49
mercedes heeft volgens mij weer het zelfde 'probleem' als vorig jaar een snelle maar niet zo betrouwbare wagen als je ziet dat Räikkönen in valencia nog als enigste onder de 1.10 is gegaan natuurlijk zijn het maar tests maar het wilt volgens mij toch iets zeggen. |
|
|||
|
|||
Massa rijdt met de F2004 (V10 met restrictor). Vandaag had Schumi opnieuw problemen. De betrouwbaarheid is dus nog niet in orde.
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
trouwens, het is omgekeerd:
Massa heeft 124 rondjes gereden, Schumacher had de 49
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Bernie Ecclestone vindt het overschakelen van V10 naar V8-motoren een dure en domme fout.
![]() |
|
|||
|
|||
Een interessante beschrijving van het verschil tussen V8 en V10: http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=110636. De vibratieproblemen van bv. Ferrari en Mercedes wordt plots een stuk duidelijker.
Blijkbaar zijn er een aantal extra motorspecificaties gereglementeerd: V hoek is vast op 90 graden, gewicht is ook bepaald (95 kg), zwaartepunt is ook bepaald, variabele inlaatsystemen zijn verboden, de maximum boring ligt ook vast, ... |
|
|||
|
|||
Quote:
Quote:
Die opgegeven vermogens onderschatten natuurlijk volledig de werkelijkheid. Het verschil in verbruik is ook wel enorm ![]() Last edited by gwyllion; 03-03-2006 at 15:51. |
|
||||
|
||||
Inderdaad ietwat vreemd met een 200 onderdelen minder in het V8 blok, een tweetal zuigers en cilinders minder, dus ook drijfstangen en krukas.
Die 8 zuigers wat dan overblijven voor het V8 blok zijn dan ook nog (600cc) kleiner, dus lichter (??) per stuk.
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Ik lees juist op pitstop.tv dat in de paddock het gerucht de ronde gaat dat het vermogen van de Mercedes V8 met 30 pk teruggeschroefd is om de eerste 2 GPs te kunnen afwerken.
Ron Dennis ontkrachte gisteren nog dat er probleem zou zijn met de V8s: Raikonnen had een banaal elektrisch probleem en het feit dat Montoya voor hetzelfde toerental en aerodynamische afstelling 7 km/u trager was dan Raikonnen zou aan een andere versnellingsbakverhouding gelegen hebben. |
|
||||
|
||||
Misschien kan je in de topic-titel "Mercedes" vervangen door "Ferrari"?
van de 4 wagens met Ferrari-motoren zijn er al 2 die hun krachtbron moeten wisselen, en nu zal dat waarschijnlijk ook het geval zijn voor Schumacher
|
||||
|
||||
Het minimumgewicht mag dan wel hoger liggen dan bij de V10, maar dan gaan de teams op andere vlakken proberen om gewicht te besparen. Lijkt mij meer een verschuiving van de kosten naar andere onderdelen.
Maar het feit dat enkele teams (en niet de kleinste) problemen hebben, maakt het kampioenschap des te spannender. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|