De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 06-05-2006, 17:08
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

volgens die redenering zou Ide ook nooit uit de weg moeten gegaan zijn als er een Ferrari of Renault of Mclaren achter hem zat in qualifying, ook al zou die snellere daardoor niet in de 2de sessie geraken.
maar zou hij dat gedaan hebben, zou er nog luider geroepen zijn dat hij geen plaats had in F1.

ook al zit je zelf in een sneller rondje, als er een duidelijk snellere wagen achter je zit laat je die voor. in het huidige systeem kan je meerdere snellere ronden na elkaar neerzetten, dus 1 keer iemand voor laten kan je goedmaken. verschillende ronden achter een andere vastzitten niet. en efkes op de rem gaan staan is ook geen optie denk ik. gewoon al het feit dat je wel een heel groot gat moet laten om er uw voordeel uit te halen maakt het een gevaarlijke zaak
Old 06-05-2006, 17:58
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Originally Posted by lotuzzz
Ik snap toch ook niet goed wat Villeneuve hier misdaan heeft...
Hij heeft toch ook recht op een hotlap? Of 2 na elkaar zelfs?
Als ik Villeneuve was, liet ik me ook niet van de wijs brengen door een wild gesticulerende mede-piloot achter mij, snel rondje = snel rondje, ook al is dat in zijn geval misschien een kleine 2 seconden trager dan de Renaults.

Fisico had inderdaad wat meer tussenruimte moeten laten, hoewel we natuurlijk niet konden zien hoe het zat bij aanvang van dat rondje...
Frappant: Villeneuve bleek op een out-rondje te zitten, dus wat voor baat had hij om Fisichella achter zich te houden ?
Old 06-05-2006, 18:09
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

hhm ferrari doet het weer goed !
beide weer vooraan.. te hope kan schumi morge in de aanval gaan.. ik hoop op een strijd tussen alonso en schumi.. en liefts een op de baan en niet in de pitlane..!!!
de mclarens staan ook redelijk ver.. zoude ze zwaar staan ?
Reply With Quote
Old 06-05-2006, 18:30
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Finish
Frappant: Villeneuve bleek op een out-rondje te zitten, dus wat voor baat had hij om Fisichella achter zich te houden ?

Nogal logisch dat hij Fisichella achter zich probeerde te houden zo kon Villeneuve bij de laatste tien blijven aangezien FS op dat moment hem eruit kon rijden indien deze zijn tijd zou verbeteren
mvg
Old 06-05-2006, 18:56
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by yannick88
Nogal logisch dat hij Fisichella achter zich probeerde te houden zo kon Villeneuve bij de laatste tien blijven aangezien FS op dat moment hem eruit kon rijden indien deze zijn tijd zou verbeteren
mvg
Villeneuve kwalificeerde zich op P8. Die vlieger gaat dus niet op. Mocht hij dit evenwel toch gedaan hebben, is het toch wel uitermate onsportief, vind ik. Een kwalificatie dient volgens mij niet ter verdediging van de positie op de baan, daar dient de race voor.
Old 06-05-2006, 23:22
yannick88's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Villeneuve kwalificeerde zich op P8. Die vlieger gaat dus niet op. Mocht hij dit evenwel toch gedaan hebben, is het toch wel uitermate onsportief, vind ik. Een kwalificatie dient volgens mij niet ter verdediging van de positie op de baan, daar dient de race voor.
Niet waar in deze tweede sessie ( het voorval ) was Villenuve op het moment dat Fisichella aan zijn laaste snelle ronde bezig was als tiende geplaatst dus had hij er wel baat bij om FS achter zig te houden om alsnog bij de laastste tien te kunnen dellenemen ook al omdat de tijd van 15 min zo goed als verstreken was .

Mvg
Old 06-05-2006, 23:25
yannick88's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by yannick88
Niet waar in deze tweede sessie ( het voorval ) was Villenuve op het moment dat Fisichella aan zijn laaste snelle ronde bezig was als tiende geplaatst dus had hij er wel baat bij om FS achter zich te houden om alsnog bij de laastste tien te kunnen dellenemen ook al omdat de tijd van 15 min zo goed als verstreken was .

Mvg
Schrijf fout aangepast

Mvg
Old 06-05-2006, 23:34
yannick88's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Zojuist gelezen op pitstop dat Villeneuve wel degelijk in de fout is gegaan en er ook voor gestraft word
Villenueve was P8 in de laatste sessie maar in de tweede sessie van het voorval P10

Mvg
Old 07-05-2006, 12:43
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

En hij start straks op P9, door Webbers motorwissel.
Benieuwd naar Villeneuves reactie.
Old 07-05-2006, 13:17
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular

Let op : op Sporza zijn ze om 13u15 Tennis beginnen uitzenden ; wedden dat ze de F1 passeren... Mijn video staat op La deux
Reply With Quote
Old 07-05-2006, 15:32
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Dan hebt ge u toch vergist. TV 1 zend uit.
Old 07-05-2006, 16:05
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

De race had weinig om zich, maar één ding weten we nu toch min of meer zeker; Ferrari hoort er echt weer bij. De bevestiging is er, de betere band van Bridgestone ook, en de tactiek klopte compleet. Jammer dat men na de beslissende pitstop Briatore niet meer liet zien. Diens vreugdekreet na de eerste pitstop leek dus ongegrond. Mooie strategie.

TOP:
-Ferrari: puik weekend, knappe zege en smetloze strategie. Massas derde plaats maakt het weekend compleet. Ze zijn er duidelijk weer bij, op een Michelin-circuit.
-Rosberg: Van P22 naar P7. Die kerel moet men in de gaten houden, talent zit blijkbaar in de genen.
-Barrichello: had duidelijk een beter weekend dan Button, ondanks diens ontplofte Honda. Als hij wat doorgroeit wordt hij nog een vette kluif voor Jenson.
-R.Schumacher: zijn Toyota liet hem in de steek, maar de prestaties van de kleine broer van zijn toch niet te onderschatten; Trulli is niet de eerste de beste die je kan aftroeven (+ kleine bemerking aan de start: zat Ralf daar voor iets tussen ?)

FLOP:
-McLaren: kon het hele weekend geen vuist maken, de laatste pogingen van Raikkonen om Massa voorbije te steken kwamen veel te laat. Montoya rijdt zich in de vergetelheid tot de wagen ironischerwijze er zelf de brui aangeeft. En dat op een thuiscircuit...Na 2005 miste ik enigszins de vreugdevierende Jean Todt. Momenteel lijkt het lang geleden dat ik Ron Dennis nog eens met de glimlach heb zien lopen. Alonso mag zich trouwens al zorgen beginnen maken over zijn nieuwe team.
-Toyota: Een terugval op z'n BARS in 2005: Na een succesvol jaar niks anders als kopzorgen. De wagen sneller maken lukt misschien wel, maar de factor betrouwbaarheid telt ook mee.
-Red Bull: dubbele DNF, hoewel de pitcrew Klien toejuichte.
-Fisichella: miserabel weekend voor iemand die deze week nog beweerde voor de titel te gaan. kan er nu al een kruis over maken. wel frappant dat hij die ene keer vlak achter Villeneuve de pits in reed

Weinig op de baan spanning, weinig inhaalmaneuvers, weinig betrouwbaarheid, maar wel een resultaat dat voor de rest van het seizoen nog fameus wat belooft. De afstand tussen Renault, Ferrari en McLaren (in die volgorde) ligt helemaal niet vast, en er kan nog veel gebeuren. 13 punten verschil tussen 1 en 2 is een kloof die nog altijd na 1 race makkelijk kan overbrugd worden; wat dacht je ervan, beste Fernando, om volgende race voor eigen publiek eens met betrouwbaarheidsproblemen uit te vallen en de hattrick aan Schumacher te laten ?

Finish
Old 07-05-2006, 16:08
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by ICEMAN
Dan hebt ge u toch vergist. TV 1 zend uit.
Ik heb na 10 minuten gezapt naar La Deux. Die commentators blijven daar gewoon continu aan het woord en zo blijven we ons Frans ook nog onderhouden.

Jammer dat de race niet 4 rondes langer duurde, want ik denk wel dat Kimi voorbij Massa had gekunnen. Maar anderzijds gun ik het Massa ook wel... Ferrari had deze overwinning ook nodig om te bewijzen dat Imola geen toeval was en dat Bridgestone evenzeer warmere temperaturen aankan.
Alonso zal het dit jaar wel moeilijk gaan krijgen om z'n titel te verlengen, nu Schumi er terug staat, hij stond toch vrij teleurgesteld op het podium.

Maar wat een pech voor Red Bull Racing...het wil maar niet lukken dit jaar. Al meteen over en out voor Liuzzi en Coulthard tijdens de eerste bocht. Dat moet knagen.

De strijd om de 5de plek was ook leuk om zien...wat een treintje achter Barrichello.

Al bij al kon deze race mij bekoren, ik vind het alleen jammer dat ik er niet bij kon zijn!

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 07-05-2006, 16:10
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

jaja ze zijn weer terug de rooie...
ik vond de race echt mooi. ook al werd er niet echt veel ingehaald...wel weer een mooie taktiek van ferrari..
alonso zag er nog maar bedroefd uit op het podium.
massa wat ook zijn eerste podium pakt
en rosberg was ook wel echt top ! van 22 naar 7

haha nu is het echt fijn om op websites eens de nieuws berichten van een maand geleden te lezen van 'de belangerijkste concurenten blijven honda en mclaren' of Briatore: "Schumacher geen bedreiging voor titel"
hah een maand geleden zat briatore schumacher nog te vergelijken met een bejaarde. maarja erger is dan te verliezen van de 'bejaarde' ...

Last edited by smiley; 07-05-2006 at 16:14.
Reply With Quote
Old 07-05-2006, 16:13
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by smiley
jaja ze zijn weer terug de rooie...
ik vond de race echt mooi. ook al werd er niet echt veel ingehaald...wel weer een mooie taktiek van ferrari..
alonso zag er nog maar bedroefd uit op het podium.
massa wat ook zijn eerste podium pakt
en rosberg was ook wel echt top ! van 22 naar 7

haha nu is het echt fijn om op websites eens de nieuws berichten van een maand geleden te lezen van 'de belangerijkste concurenten blijven honda en mclaren' of Briatore: "Schumacher geen bedreiging voor titel"
hah een maand geleden zat briatore schumacher nog te vergelijken met een bejaarde. maarja erger ik dan te verliezen van de 'bejaarde' ...
ik lees net dit op f1racing.net:

Quote:
Renault: "Wij zijn sneller in de race"
07 mei 2006
De race-ingenieur van Fernando Alonso, Rod Nelson, zegt dat Ferrari weliswaar de snelheid heeft voor een paar ronden, maar dat ze Renault niet kunnen evenaren als het gaat om een constante snelheid in de race. Nelson gaat er vanuit dat Ferrari heeft gekozen voor de zachtere Bridgestone-banden en daar in de race de gevolgen van zal merken.

"Om eerlijk te zijn, dacht ik dat hun optreden in Imola iets eenmaligs was en ik was dan ook verrast om ze zo competitief te zien in de kwalificatie," zei Nelson. "Maar ik denk dat ze voor de zachte band hebben gekozen, dit weekend. Ze zijn snel in één ronde, maar ze lijken hun snelheid te verliezen na twee of drie ronden. Dus we hebben alle vertrouwen."
Ik vond dat de Ferrari deze keer duidelijk sneller was dan de Renault. Dus de heer Nelson heeft het hier fameus mis

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules