De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 28-05-2006, 16:48
strepper strepper is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Sennake
Die dingen zijn eerder pech voor de anderen, ik zie niet in waarmee Alonso geluk heeft aangezien hij sowieso op de eerste plaats reed?? Schumacher daarentegen schoof iedere keer weer een plaatsje vooruit, dus die mag wél van geluk spreken, ook al verdient hij het niet.
waarom verdient hij dit niet?
Reply With Quote
Old 28-05-2006, 17:01
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by strepper
waarom verdient hij dit niet?
omwille van zijn gedoe van gisteren
Old 28-05-2006, 17:20
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Sennake
Die dingen zijn eerder pech voor de anderen, ik zie niet in waarmee Alonso geluk heeft aangezien hij sowieso op de eerste plaats reed??
inderdaad, Sennake. Er was geen geluk in het spel voor Alonso. bijna 50 ronden perfect gereden, ondanks zware druk van Raikkonen. da's geen geluk, da's klasse.
Old 28-05-2006, 17:28
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular

Enkel strategie had de winst kunnen beslissen tussen alonso/raikkonen en webber.volgens mij had raikkonen meer kans omdat ze langer hun stop hadden gedaan voor meer benzine.
Maar ik weet niet of alonso nog benzine over had van de eerste stint.
En webber had zijn eerste stint al wat langer gerekt.Misschien kon die wel het verschil maken.
Ik zie webber nog wel eens winnen in de toekomst.
Reply With Quote
Old 28-05-2006, 17:57
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular

Tja, ik ben het niet eens met Sennake en Kartboyke...

Ik zie niet in waarom Schumacher dit niet verdiende? Hij is gestraft voor zijn stoot van gisteren, dus de punten die hij nu sprokkelde heeft hij verdiend in mijn ogen. Ok, hij heeft wat geluk gehad dat enkele wagens voor hem uitvielen, maarja dat is inherent aan het racen hé. Coulthard verdiende ook zijn podium, maar hij heeft het ook met geluk verkregen hé (Raikkonen, Webber, Trulli, Klien...), maar daarom niet minder verdiend.

@kartboyke: Schumcher heeft helemaal geen geluk gehad met de safetycar. Hij zat net na Alonso en Raikkonen, dus al degene voor hem konden bijna een ronde uitlopen, en zijn achtervolgers konden hun achterstand inhalen. Merk op dat hij in de laatste 20 ronden (dus na de safetycar) dus wel nagenoeg een minuut nog goedmaakt op Barrichello en Coulthard hé. Dus zonder safetycar was Schumacher hoogstwaarschijnlijk nog 3e geworden, als we er van uit gaan dat iedereen die nu is uitgevallen, ook was uitgevallen.
Reply With Quote
Old 28-05-2006, 18:56
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Mario
O ja, ik heb de GP niet gezien, ik was naar de rallycross in Arendonk .
Dat valt trouwens perfect combineren. Onmiddellijk na F1 finish naar Arendonk vertrokken en net op tijd ginder voor de finale van 2CVs
Reply With Quote
Old 28-05-2006, 18:57
A uit PDGRacing's Avatar
A uit PDGRacing A uit PDGRacing is offline
De Paddock Regular

Ik heb voor het eerst sinds lang nog eens naar de F1 gekeken. Wat voor een stoot MS gisteren deed, trok op niet veel, maar zoals velen al meldden, het is niet zijn eerste.
Wel heb ik genoten van een mooie wedstrijd. Ze mogen zeggen wat ze willen, Monaco is en blijft toch altijd iets speciaal. MS heeft gisteren misschien een streek uitgehaald, vandaag heeft hij , zelfs voor een niet MS-fan, een hele mooie en correcte wedstrijd gereden. Wat ik al veel minder vond, waren de moves van Albers. Bij de start je teamgenoot de muur in rijden, en daarna even leuk binnenrijden bij Montagny.
Top van de race was toch wel Mister Cool, the Ice-Man Kimi. Je motor vliegt in de fik ( denk oververhit geraakt tijdens de SC), je stapt uit, je blijft gewoon cool doorlopen over een grasperkje ( waar je tijdens een niet-GP-weekend waarschijnlijk een gigantische boete voor krijgt) naar je pas gekochte jacht, om daar even te chillen met je vrienden die je liet overkomen. Of zoals de Engelse commentator zei:" It must be nice to hang out with your own-body-weight-champagne-drinking-friends during the Monaco F1-race" Na zijn discotheek uitstapjes zal hij het weer mogen uitleggen bij Ron.
Old 28-05-2006, 19:13
A uit PDGRacing's Avatar
A uit PDGRacing A uit PDGRacing is offline
De Paddock Regular

Wat me ook opviel, wat het gemak waarmee ze Fisico lieten doorrijden ondanks de blauwe vlaggen. De regel is normaal gezien drie blauwe vlaggen negeren, en dan moet je ze voorlaten. Ik denk dat Fisico er dertig gekregen heeft tijdens z'n flying laps ( de ronden waarbij tot tweemaal toe een wagen inhaalde aan de chicane.
Old 28-05-2006, 19:25
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Lambo
Tja, ik ben het niet eens met Sennake en Kartboyke...
Dat is natuurlijk je goede recht, maar ik ga me toch nader verklaren :

* iemand die (zoals bv Raikkonen vorig jaar) vanop de laatste plaats moet starten omdat zijn motor tijdens de kwalifs geëxplodeerd is verdient het om door het veld heen te strijden, en wat geluk te hebben door uitvallers vóór hem om tenslotte in de punten te eindigen (of zelfs te winnen).

* iemand die door bedrieglijke praktijken achteraan moet starten verdient in mijn ogen niet het geluk te hebben dat er een aantal concurrenten vóór hem uitvallen zodat hij toch nog in de punten terecht komt.

Maar zoals gezegd hoeft niet iedereen mijn mening te delen. Daar zijn fora tenslotte voor gemaakt, om verschillende meningen met elkaar te delen.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 28-05-2006, 20:09
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular

Albers heeft montagny niet geraakt.
Dat was monteiro die mantagny wilde inhalen.Was duidelijk door de live timing.
Monteiro reed op dat moment op de laatste plek en montagny op de voorlaatste.Ik vermoed dat daarom monteiro alles op alles zette om toch voor een super aguri te zitten.
Naar fisichella werd niet gevlagt toen webber achter hem zat.
Webber was van zijn oren aan het maken over de boord radio.
Maar dat was van korte duur .
Reply With Quote
Old 28-05-2006, 20:13
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Goede teamsfeer bij McLaren

Quote:
Q. Did you have any inkling what happened to Kimi; did the team mention anything to you?

JPM: No. I wasn't really interested to be honest. My engine came from the last race, it worked well in the last race and here it worked well all weekend. It's good.

Reply With Quote
Old 28-05-2006, 20:34
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Mijn uitschieters:

TOP: David Coulthard. Goeie oude 'baksteenkop' bewijst nog maar eens dat in Monaco echte klasse komt bovendrijven. Verdient nog altijd een plaatsje in een topteam.

FLOP: Michael Schumacher: zo groot hij is als coureur, zo klein is hij als mens.
Reply With Quote
Old 28-05-2006, 20:41
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
DC had dan ook een goede reden om voor het podium te gaan:

Quote:
Q. (Damien Smith - Autosport) A question for David: apparently on television before the race, Christian Horner said that if Red Bull scored a podium today he would jump in the harbour naked. Are you going to make sure he goes through with that?

DC: Well, he did tell me, when I was doing the slowing-down lap, that it was actually to jump in the pool at the energy centre naked so my advice was to give his 'wally' a good rub before he does it because if you are going to get photographed naked you want to look as favourable as possible.
Schumacher is toch de mop van het weekend:

Quote:
Q (Byron Young – Speed Sport News) Yesterday Schumacher got a good kicking for the events on the circuit. Today, he raced from the back of the grid to finish fifth. Can I ask for your comments on his performance today please?

JPM: Last year I started last and finished fourth! (laughter).

DC: My television wasn't working so I haven't had a chance to see it yet.

Last edited by Raceboy; 28-05-2006 at 20:46.
Reply With Quote
Old 28-05-2006, 21:15
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by A uit PDGRacing
Wat me ook opviel, wat het gemak waarmee ze Fisico lieten doorrijden ondanks de blauwe vlaggen. De regel is normaal gezien drie blauwe vlaggen negeren, en dan moet je ze voorlaten. Ik denk dat Fisico er dertig gekregen heeft tijdens z'n flying laps ( de ronden waarbij tot tweemaal toe een wagen inhaalde aan de chicane.
ik heb er toch geen dertig gezien ze, zelfs geen 3
Old 28-05-2006, 21:18
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by raceboy
Goede teamsfeer bij McLaren
ik zou precies hetzelfde zeggen. "pech voor mijn teamgenoot dat hij eruit ligt, maar ik ben wel nog aan het racen, geef mij de details later maar"

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules