|
|
||||
|
||||
Bedankt mannen.
Anthony, voorlopig kan ik het alleen aan. Het grootste werk voor twee man was het frezen en is nu achter de rug. Ik werk er ook nu en dan aan, soms maar een kwartier en dat is ook de moeite niet om af te komen. Maar toch bedankt om te willen helpen. Ik zal eerst alles proberen te schilderen, curbs, witte lijn rondom en gras strooien, later kan er dan een waterplas komen en bomen. Kortom veel groen en beplanting. Ik hou nogal van natuur. Johan |
|
||||
|
||||
Voila de tweede laag, ik denk dat het zal genoeg zijn...
Of niet, dat zal ik morgen zien als het volledig is gedroogd. Johan |
|
||||
|
||||
Prachtig werk, hoor. Je zou als statische bouwer kriebels krijgen om ook zoiets te bouwen. Allez ik ook toch...
|
|
|||
|
|||
Loeten, kijk snel ergens anders... het is een virus... en ééns je het vast hebt... laat het zééééééééééééer moeilijk los! Zeker als je eens een wedstrijdje hebt gereden!
G. |
|
||||
|
||||
Dat klopt helemaal, ben snel wat gaan racen op de PS 2...
|
|
||||
|
||||
De baan ziet er al stukken beter uit.Wegdek komt heel realistisch uit.Als alles aangekleed is zal het wel mooi zijn.
BMW ...Kraftbayer! |
|
||||
|
||||
Twee lagen was dus genoeg. Wat ook opvalt is dat het een zeer goede grip zal geven. Ik heb het al gevoeld aan mijn knieen. Na het plaklint voorzichtig te verwijderen was het opnieuw aflijnen voor e witte lijn rondom de track. Een hele karwei weer zoals je ziet.
Toch een paar uur weer op de kieen. Dat was vanmiddag gebeurt. Nu vanavond laat heb ik een eerste laag wit gelegd. Het zal zeker twee lagen nodig hebben, mischien drie want het dekt niet goed. Morgen avond mischien aan de curbs beginnen. Tot later, Johan |
|
|||
|
|||
Alweer een monnikenwerk om die bochten zo mooi af te plakken! Dat circuit zal echt af zijn! Hopelijk kan ik het ergens volgende week nog eens bezoeken!
G. |
|
||||
|
||||
Hier het resultaat van de witte lijn rond het track, drie lagen verf.
De curbs zijn hier afgeplakt om het wit gedeelte te schilderen. Ik zal deze keer verf gebruiken op basis van white spirit omdat het beter dekt. Johan. |
|
|||
|
|||
Echt schitterend! Die witte lijn maakt het echt zuiver hé jong! Dit circuit wordt met de dag knapper! Ik ben echt jaloers...
Misschien heb je het al gedaan, maar ik zou moest ik van jou zijn ook bij het uitkomen van de chicane een klein stukje curbs leggen! Als je rekening houdt met de breedte van de wagens, moeten die een klein stukje buiten het circuit gaan daar hé. Maar misschien is dat wel net je bedoeling dat ze bandensporen aftekenen in het gras of zo. Ik denk trouwens dat ik vanavond al begin aan Petit Spa 2 op te zetten. Dan kan ik eventueel zondag passeren voor de stroom! Groeten G. |
|
||||
|
||||
Man, man, man
Dit belooft een prachtige baan te worden. Sorry, dit is een prachtige baan. Echt heel goe bezig, en zeker zo blijven doorgaan. De baan wordt even schoon als de wagens die je maakt. Komen er ook uitloopzones (met zeezand die je vastkleeft natuurlijk) en afrastering? Heb je trouwens al een naam voor de baan? Anthony
|
||||
|
||||
De baan zal wellicht "Lester Raceway" heten. En ik denk om zoveel mogelijk groen en natuur te plaatsen als scenery.
Johan. |
|
|||
|
|||
Onze Johan is nen echten natuurliefhebber hé! Dat zien we vooral aan de posters die hij meefotografeert met z'n modellen in aanbouw!
Quote:
G. |
|
||||
|
||||
Ik stel maar een paar domme vragen, vooral uit onwettendheid zeg maar.
- Waarom liggen de banen in sommige bochten redelijk dicht bij elkaar en waarm op andere plaatsen dan weer niet? (op het einde v/h rechte stuk lopen ze nagenoeg evenwijdig, terwijl ze op de 'infield' in de chicane toch wat dichter op elkaar liggen?) - Waarom worden curbs steevast geschilderd en bijna nooit 'echt' opgebouwd, lees verhoogde stenen - zoals op een echte piste? Omdat de auto's er anders afvliegen hoor ik jullie zeggen. OK, dat versta ik, maar ik zou er toch een kleine verhoging in maken, als was het maar met wat plasticcard of zo. Daar schieten auto's toch niet vanaf? - Waarom is het traject aan de chicane in de infield zo verschillend v/d baan? Het traject loopt nagenoeg rechtdoor, terwijl de baan gewoon helemaal inspringt. Is daar een specifieke reden voor, of enkel omdat het zo uitkwam? Ik stel maar vragen hoor, gewoon om wat meer te weten te komen, tegen dat ik ooit... Knap werk in ieder geval!! |
|
|||
|
|||
Quote:
Wel... De meeste slotracebanen (lees echt 99%) zijn niet op deze manier gebouwd. Die zijn op de conventionele manier gebouwd, m.a.w. de slots blijven over het ganse circuit evenwijdig. Mensen die het racen liever iets realistischer zien, maken hun slotcircuit op deze manier, met "ideale lijnen" dus... een echte wagen rijdt toch ook niet naar een chicane tot op een punt, dan naar het uiterste en komt dan volledig terug. Een echte wagen probeert een chicane ook zo vloeiend mogelijk te nemen. Het realisme is ook groter omdat de wagens in sommige bochten naar de ideale lijnen gaan en je dus moet invoegen achter elkaar zoals in echte races. Je rijdt een echte race... en niet gewoon rondjes in je eigen slot zonder je iets van de andere wagens te moeten aantrekken. Johan heeft er bewust niet voor gekozen om in alle bochten deze techniek toe te passen om de passage-mogelijkheid op dit circuit toch te verhogen. Er is dan ook bewust voor lange ruime bochten gekozen waar er in't echt ook wagens naast elkaar zouden blijven rijden. Dit heeft ook met de start te maken... zodat er bij de start voluit kan gestart worden en er niet meteen in een squeeze moet gedoken worden als alle wagens zeker nog samen zitten. Quote:
Volgens mij moeten curbs in plasticard met ietwat scherpe randjes ook gewoon achterbanden vreten. Vergeet niet dat die mousse zijn... op een echt circuit maak je trouwens zelf de keuze om over de curbs te gaan, hier wordt je er steevast elke ronde over gestuurd. Zo'n bandenslijtage kan je dan ook als extra realisme rekenen, maar ik denk dat de hobby al duur genoeg is zonder zo'n extra kosten. Dat banden slijten op de gewone manier hebben we gezien in de Group A endurance. Daar reden twee wagens bijna op de velg op het einde van de wedstrijd. Quote:
Zoals jij een "pietje precies" bent en je daarenboven over een prachtige ruimte beschikt, moet jouw baan echt de moeite zijn als die er komt. Hopelijk is de uitleg wat duidelijk... G. Last edited by MFahrer; 22-08-2006 at 15:51. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|