De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Eenzitters
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 31-10-2006, 00:13
Stranger Stranger is offline
De Paddock Regular

Hmm..15 april en 19 augustus de 3.5jes.

Zo te zien beide in combinatie met de Le Mans Series.
Reply With Quote
Old 31-10-2006, 00:19
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Om welke reden zouden die 3.5 wagens niet meer op Zolder kunnen rijden?

Ja, ik kan me wel enkele onveilige situaties voor de geest halen maar die waren niet aan het circuit te wijten. Eerder coureurs die chronisch kleurenblind zijn of niet weten dat het circuit tussen de twee witte lijnen ligt. O ja, een Spaanse koersdirectie die de naam niet waardig mag je ook meetellen. Zit die Delettre nog steeds bij die Spanjaarden?
Het ging op Zolder in 2005 en 2006 vaker fout dan op de andere circuits, de problemen met de RACB die wat met de uitslagen ging lopen rommelen en dat blijkbaar aan de betreffende WSbR 3.5 teams bekend maakte en daarna pas aan de organisatie.

Denk dat RPM het gewoon gehad heeft met Zolder.
Reply With Quote
Old 31-10-2006, 01:04
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Stranger View Post
Het ging op Zolder in 2005 en 2006 vaker fout dan op de andere circuits, de problemen met de RACB die wat met de uitslagen ging lopen rommelen en dat blijkbaar aan de betreffende WSbR 3.5 teams bekend maakte en daarna pas aan de organisatie.

Denk dat RPM het gewoon gehad heeft met Zolder.
Ja, het ging wellicht vaker fout dan op andere circuits, maar de oorzaak? Was die aan het circuit gerelateerd? Bij de klappers en schuivers die ik voor de geest kan halen had was dit niet het geval.

In 2005 koos men (RPM dus) ervoor om de hele bups gezamelijk te laten kwalificeren. Na verhitte discussies, waarbij Kurt Mollekens een leidende rol speelde, ging men over tot 2 kwalificatiegroepen. Nadeel van Zolder was dat men als eerste op de kalender stond.

2006 viel qua klappers mee, alleen als die gasten consequent de Villeneuve afsnijden omdat die route sneller is in het nat dan de werkelijke piste........wie is dan de schuldige? De coureurs en RPM die haar coureurs niet onder controle heeft. Wederom was Zolder de eerste op de kalender.

Hoe de RACB e.e.a. heeft afgehandeld? Tot op dit moment te weinig informatie voorhanden op dat op de juiste waarde in te schatten. Zou me overigens niets verbazen als de RACB idd zwaar geblunderd heeft.

Alleen raar dat RPM dan wel weer in zee gaat met diezelfde RACB tijdens de 24 uur van Spa
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 31-10-2006, 10:57
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Ik heb die mensen van RPM vaak bij mij in de zaak gehad en die waren heel tevreden van Zolder. Ook toen ik hun verantwoordelijke zag in Francorchamps bij de 24 uren zei die mij "hope we come to Zolder next year". Nu kan dat laatste ook met onze "wheelsburger" te maken hebben

Veel ongevallen waren zeker te wijten dat de meeste rijders weinig ervaring hadden in dergelijke bolides omdat ze hun eerste raceweekend met zoveel PK reden. En ik denk dat de klappers in Francorchamps dit jaar ook niet mals waren.
Old 01-11-2006, 00:25
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Dat de 3,5L World Series niet bij de openingswedstrijd in België van de partij zijn wekt bevreemding. Wel zijn er diverse geruchten dat een andere spectaculaire raceklasse in de loop van 2007 naar Zolder komt.

http://www.autosport.nl/actueel/news...8&bericht=4318
Als er iets komt in de trant komt van Champcars of A1GP dan kan ik me voorstellen dat een van de betrokken partijen, of wellicht allebei, wil voorkomen dat er vergelijking gemaakt gaat worden tussen WSbR 3.5 en Champcar of A1GP.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 01-11-2006, 18:04
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Meer tijd voor de F1 Roadshow... Wat wil dat dan zeggen? Zonta en Piquet Jr die allebei een R26 ter beschikking krijgen en maar liefst 45 minuten over CZ mogen scheuren?
Reply With Quote
Old 03-11-2006, 21:14
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Quote:
Originally Posted by Stranger View Post
Hmm..15 april en 19 augustus de 3.5jes.

Zo te zien beide in combinatie met de Le Mans Series.
Jij had een goed voorgevoel, want bijden zijn dus idd in combi met de LMS. Dat worden dus zeer hoogstaande weekends...

Dat de Renault meeting op de Nurburgring op de oorspronkelijke kalender ging samenvallen met een DTM race op Hockenheim hebben ze bij Renault Sport ook blijkbaar telaat ontdekt...
Vandaar na minder dan één week al versie 1.2 van de WS kalender voor 2007: (Estoril en Nurburgring zijn gewisseld in de kalender...)

15 april - Monza - Renault V6 3.5 (samen met LMS)
22 april - Zolder - Eurocup en Megane
6 mei - Nurburgring - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane
27 mei - Monte Carlo - Renault V6 3.5 (samen met GP2 en F1)
3 juni - Estoril - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane
24 juni - Istanbul - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane
19 august - Spa - Renault V6 3.5 (samen met LMS)
9 september - Donington - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane
24 september - Le Mans o Magny Cours - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane
28 oktober - Barcellona - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane

Last edited by Mr.Dallara; 03-11-2006 at 21:17.
Reply With Quote
Old 04-11-2006, 02:07
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara View Post
Dat de Renault meeting op de Nurburgring op de oorspronkelijke kalender ging samenvallen met een DTM race op Hockenheim hebben ze bij Renault Sport ook blijkbaar telaat ontdekt...
Vandaar na minder dan één week al versie 1.2 van de WS kalender voor 2007: (Estoril en Nurburgring zijn gewisseld in de kalender...)

6 mei - Nurburgring - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane
Volgens mij valt die race nu juist samen. Hockenheim is toch 6 mei?
Reply With Quote
Old 05-11-2006, 23:35
bluelite's Avatar
De Paddock Regular

Volgens mij is er helemaal niets verandert aan de kalender hoor. Toen op 30/31 oktober de voorlopige kalender werd voorgesteld had ik meteen alles opgeschreven in mijn agenda. Toen stond de Nürburgring al op 6 mei en Estoril op 3 juni...
Reply With Quote
Old 08-11-2006, 01:22
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Op 30-10 werd op de eerste versie gepubliceerd > http://italiaracing.net/news.asp?id=...world%20series
Op 3-11 werd Estoril en Nurburgring verwisseld in de kalender > http://italiaracing.net/news.asp?id=...world%20series

Dit is alvast wat ik heb gezien en dus hier had neergezet...

Mss had jij van in het begin een juiste kalender ergens gezien/gekregen?
Old 08-11-2006, 01:48
bluelite's Avatar
De Paddock Regular

Ik denk dat er bij Italiaracing.net een foutje moet zijn ingeslopen. Wij op Autosport.be hadden al vanaf den beginne Nürburgring vóór Estoril en dat stond zo ook in het communiqué van Renault.
Reply With Quote
Old 09-11-2006, 22:30
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Mark View Post

Hoe de RACB e.e.a. heeft afgehandeld? Tot op dit moment te weinig informatie voorhanden op dat op de juiste waarde in te schatten. Zou me overigens niets verbazen als de RACB idd zwaar geblunderd heeft.
Van wat ik weet is dat men dit met lede ogen heeft moeten aanzien en dat men er bij Renault-Sport zeer ongelukkig over was (om het op z'n zachts uit te drukken)

Anderzijds zei Jean-Paul Mari op de remise des prix in Barcelona dat Zolder niet geschikt was om met 30 zo'n krachtige wagens over het circuit te gaan...
Reply With Quote
Old 09-11-2006, 23:29
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Ze rijden al jaren op Zolder en nu zou dat niet meer geschikt zijn.
Wat zal daar weer achter zitten ?!
Old 09-11-2006, 23:59
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by JPMontoya View Post

Anderzijds zei Jean-Paul Mari op de remise des prix in Barcelona dat Zolder niet geschikt was om met 30 zo'n krachtige wagens over het circuit te gaan...
Nee Bilbao 2005 en Monaco zijn veel geschikter De licentie van CZ laat zelfs GP2 wedstrijden toe...........en dan vinden die van Renault/RPM opeens e.e.a. niet geschikt? Ik geloof er geen bal van, zal wel een politieke, financiele, persoonlijke of marketing-reden hebben
Reply With Quote
Old 10-11-2006, 10:27
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
on sait déjà que Filipe Albuquerque et Davide Valsecchi composeront l’effectif d’Epsilon Euskadi, qui affiche désormais les couleurs de Red Bull.
www.renault-sport.com

Baguette dan toch niet bij Epsilon in 2007.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules