![]() |
|
|
|||
|
|||
Loomans is volgens pitstop.tv voor de finish gecrasht. Hierdoor is de radiator beschadigd. Spijtig dat gisteren de assistentie truck heeft moeten opgeven.
|
|
|||
|
|||
Uiteindelijk hebben heel wat Belgen de finish toch gehaald gisteren. Sommige wel na 12 uur en dus straftijd.
|
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
En twee km van de ideale piste lijkt me niet extreem te zijn. of wel? Ook raar dat er dan niemand anders (van de toppers of van de Belgen) daar iets hebben voorgehad... Ongetijfeld was Loomans op het verkeerde moment op de verkeerde plaats en had hij dus brutte pech... Ik had toevallig eerder deze week al een foto gezien op raid-live.com waarvan ik dacht: "alé, hoe geraak je daar nu over op een normale manier..." Loomans heeft -veronderstel ik- z'n koprol op soortgelijk "decor" voorgehad ![]() Als je op z'n plaats komt aangestormd met de gedachte "piste très rapide" tegen pakweg 100km/h (is nog laag geschat denk ik) wil ik liever niet in de auto zitten... Ook op raid-live.com zag ik nog net onderstaande foto: ![]() Dan moet ik toch wel ff men hoedje afzetten voor X-raid! Enkele jaren terug begonnen (met amper steun van BMW, ik dacht enkel voor de motor zelf) met twee X5's en nu staan ze er met 4 wagens! én ze hebben ook alle 4 de rustdag berijkt. Ook hebben ze al vele dagen terecht in de spotlight gestaan door puike dag prestatie's, toch wel mooi voor een "klein" privé team! Opvallend is dat er dit jaar nog niemand (of toch niemand vd toppers of vd belgen) is "geflits" tijdens een passage in een dropje. Ik herinner me nog goed dat er vorig jaar vroeg in de Dakar veel zijn gekl**t door tijdstraffen door te snel rijden in dropjes... Last edited by Mr.Dallara; 08-01-2006 at 18:54. |
|
||||
|
||||
In een DROPJE is het ook moeilijk om een flits te plaatsen denk ik, een dorpje daarentegen lijkt me al veel makkelijker :-)))).
Sorry, kon het niet laten ... |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() Quote:
|
|
|||
|
|||
Quote:
Ik denk niet dat alle X-Raid wagens nog in koers zijn. De snelste, maar ook onstuimige, rijder, Al Attiyah, staat immers bij de opgevers van etappe 8. De X3 lijkt mij trouwens niet zo heel veel sneller dan de vorige wagen, de X5. Alfie Cox staat 12de algemeen met de X5 en Guerlain Chicherit staat 11de algemeen met de X3. Al Attiyah heeft wel getoond dat de X3 met de topwagens mee kan, maar dat was de vorige jaren ook het geval met de X5. Last edited by gwyllion; 09-01-2006 at 11:48. |
|
||||
|
||||
Quote:
De semi-officiële Mitsubishi's werden ook gerund door het team van Sven Quandt al was het onder een andere naam.
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() Quote: