![]() |
|
|
||||
|
||||
tja, volgens mij zijn het gewoon weer die reglementen die niet uitgaan van unieke situaties zoals deze. 5 coureurs die een motor wisselen, de ene tijdens de testsessies, de andere na de kwalificaties, en voor elke wissel is er wel een reglement. Blijkbaar is de moment waarop je de motorwissel doet dus ook enorm belangrijk. Zo worden Barrichello, Schumacher en Coulthard tien plaatsen naar achteren geduwd, Massa en Ralf moeten blijkbaar per direct als laatste starten. Tja. Raak er maar eens aan uit.
|
||||
|
||||
Door die belachelijke regel zet de FIA zichzelf weer maar eens voor schut. Wat voor een onnozele situatie hebben we nu : niemand die kan zeggen hoe de startopstelling er morgen uitziet, want wie morgen tijdens de warm-up nog een motor wisselt schuift weer 10 plaatsen op, en dus rammelt de ganse startopstelling weer door elkaar.
Trouwens, eerlijk is die regel ook al niet, want wie vanop plaats 20 zijn motor wisselt moet niet vanop een fictieve 30e plaats starten, en als er zoals vandaag ettelijke piloten 10 plaatsen achteruit schuiven zijn er altijd die er meer "winst" uithalen dan anderen. Oplossing : ipv 10 plaatsen achteruit bij een motorwissel, d'office vanuit de pitlane starten... |
|
||||
|
||||
...of gewoon plaatsen openlaten op de startgrid ? Zijn er geen 32 gridplaatsen voorzien per circuit ?
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
dat zal ze leren, die stoute motorwisselaars !
|
||||
|
||||
Quote:
Morgen een warm-up?? ![]() Dat ding is nu toch al enkele jaren afgeschaft? (spijtig genoeg) Ze rijden niet meer op zondagvoormiddag. Tussen kwalificatie en race rijden nul komma nul meter. Ten andere, als een motor dient gewisseld te worden na de kwalificaties is dat niet 10 plaatsen achteruit maar direct helemaal achteraan de grid. Zoals Ralf nu voor heeft. Maar dat het ingewikkeld is en zelfs belachelijk dat ga ik niet ontkennen. Dat is gewoon zo. Als ik mij niet vergis gaan ze die regel volgend jaar (of het jaar daarna) afschaffen en vervangen door extra ballast. Motor wisselen is 50 kg. ballast ofzo. Hadden ze eigenlijk beter dit jaar al gedaan... maar ja. Anders was het veel te simpel zeker? BTW : Naar mijn mening is de grid die op pitstop.tv staat correct. ![]() Last edited by Superdiesel; 18-03-2006 at 23:43. |
|
||||
|
||||
De startorde is bekend gemaakt:
The official provisional grid, as released by the FIA on Sunday morning follows below. Further changes are still possible prior to the race: 1. Fisichella 2. Button 3. Rosberg 4. Webber 5. Montoya 6. Raikkonen 7. Alonso 8. Klien 9. Trulli 10. Villeneuve 11. Heidfeld 12. Speed 13. Liuzzi 14. M Schumacher 15. Albers 16. Monteiro 17. Sato 18. Ide 19. Coulthard 20. Barrichello 21. Massa 22. R Schumacher Die met Schumi op 14 heeft het dus gehaald... |
|
|||
|
|||
De eerste V8 heeft begeven: Rosberg. De achterophanging van Raikonnen breekt opnieuw. Ik dacht dat het de vorige keer een fabricage fout was. 2 keer kan moeilijk toeval genoemd worden.
|
|
||||
|
||||
Raikkonen heeft een tik gekregen langs achter van Klien,daarna van de baan gegaan,duidelijke onboard bij Raikkonen gezien over dat voorval op ITV,ik weet niet of dat op canvas te zien was,Lammens weet blijkbaar van niks..(na de race blijkbaar wel)
![]() Last edited by schumivill; 19-03-2006 at 10:54. |
|
||||
|
||||
Mooie overwinning voor Fisichella in een ietwat tegenvallende race met slechts 2 ontploffende motoren maar wel een 7 tal uitvallers.
Fisichella bewijst dat hij er ook bijhoort, gelukkig maar. Net als Raikkonen bleef pech hem achtervolgen, maar Fisico rekent nu mooi af. Dat kunnen we niet zeggen over Raikkonen, die tik van Klien zorgde voor een eerste DNF en geen Kimi op het podium. Teleurstellend resultaat voor Schumacher; nog achter Massa finishen en nooit echt uit de verf komen om aansluiting te vinden bij Montoya. TOP: -Fisichella: Eindelijk ! En hopelijk blijft dit duren. Misschien trekt Renault wel hém naar voren met Alonsos vertrek naar McLaren. Laten we hopen dat Fisichella vertrokken is voor een puik seizoen. -Alonso: Schitterende fenomenale start, prachtig beide Wiliams coureurs verschalkt in de eerste bocht. En hij zat nog fameus dicht achter Fisichella aan. Had hij die slechte kwalificatie niet gehad, had Fisico het een stuk moeilijker gehad. -Button: Mooi, maar jammer dat hij Alonso niet kon afhouden. Honda lijkt me wat in Ferrari-status genesteld te zijn; nét niet goed genoeg voor de overwinning. -Montoya: brengt de wagen naar de finish, en blijft zowat een constante die rond de plaatsen 3 en 5 slingert. Dat heeft McLaren nodig, naast topman Raikkonen. Maar die zijn achternaam is 'pech'. Kimi Pech. -Massa: Laatste plaats gestart, nog voor Schumacher geëindigd. Vreemd, maar goed. FLOP: -Ferrari: De motoren dan. Hadden die dingen niet ontploft, dan konden we misschien een rood kleurtje op het podium gehad hebben. Eens te meer wijst uit dat de kwalificatie énorm belangrijk is. Nouja, de schade is niet onoverkomelijk (wat de 2de plaats betreft althans), en het seizoen is nog lang. -Klien: From hero to zero ? Dat was niet vriendelijk om Raikkonen aan te tikken ! -Red Bull: Gene vette ! Coulthard én Klien er vroeg uit. -Sato: In duel met Liuzzi, maar wat een mislukt kamikaze-maneuver weeral. Als je bak niet competitief is, moet je niet proberen om andere coureurs voor enkele ronden te hinderen en op zoek te gaan naar duels waarvan je weet dat je ze toch niet kan winnen. Rommel ! -De ontplofte motoren van Williams. De Cosworth houdt het dus geen 2 races uit. Webber zat wel mooi achter Alonso aan. Rosberg liet zich nogal verschalken aan het begin van de race. -In feite toch ook McLaren: Montoya kon niet echt een vuist maken, en reed wat anoniem mee. -BMWSauberf1: Heidfeld reed een perfecte race, maar het mocht niet zijn. Ze hadden hier toch wel even een tikje terug kunnen geven aan Williams...µ -Barrichello: ontgoochelend slecht. Vreselijk. 2 races ver, en in feite toch nog drie vragen: 1) Wat kan McLaren als ze een goeie startpositie krijgen en de race kunnen finishen ? Beter gezegd: wat kan Raikkonen ? 2) Wat kan Ferrari ? Was Bahrain een toevalstreffer ? Er is nu al een kloof met Renault, valt die echt nog te dichten ? Alles kan, natuurlijk. 3) Is er terug sprake van een Fisichella vs Alonso binnen Renault, of blijft Alonso absolute topman ? Een zekerheid hebben we alvast: Renault is sterker dan ooit, en Ferrari, McLaren en Honda hinken achterop. Williams en BMW vechten het onderling uit, Red Bull zakt wat terug, Toyota is het noorden kwijt, Torro Rosso probeert wat vast te klampen, Midland rijdt gewoon wat mee en Super Aguri is al content als ze aan de start staan. De toon is gezet, tijd voor Melbourne, waar Fisichella vorig jaar won. Wederom benieuwd. Finish
ah. daar zit die reply-knop dus. Last edited by Finish; 19-03-2006 at 11:02. |
|
||||
|
||||
Zet bij flop ook maar Liuzzi. Hoeveel moeite heeft het hem wel niet gekost om voorbij Sato te geraken en meteen alweer gepasseerd te worden.
Enja Honda, de snelheid begint erin te komen, maar ze komen duidelijk nog net iets te kort om de overwinning te pakken. Maar Button finisht wel binnen de 10 sec van Fisichella, dat noem ik hoopgevend ![]() Op gebied van strategie kunnen ze bij Honda wel nog iets leren. 2-3 ronden voor Button zijn laatste stop, kwam hij in een trager verkeer met wel zo'n 5-tal wagens. Ik riep hier meteen "nu binnenkomen!" maar dus blijven rijden, en die Toro Rosso (Speed aan Jenson zijn commentaren te horen) bleef daar toch maar mooi in de weg rijden ![]() ![]() Maar wat betreft de betrouwbaarheid zit het wel goed bij Honda! Dit was reeds de 12e race op rij dat Jenson punten scoorde! Niet onbelangrijk natuurlijk, wat hem nu ook in een 2e plaats in de WK-stand brengt! Maar Renault komt inderdaad wel héél sterk voor de dag: enorm snel en dan nog eens betrouwbaar ook. Alonso staat al 7 punten los in't kampioenschap. Hopelijk kunnen we volgende race eens zien wat Kimi in zijn mars heeft! En Massa heeft toch ook wel sterk gereden, daar gaat Schumacher zijn handen nog mee vol hebben dit jaar! Schumi zijn ex-teammaat doet het voorlopig een héél stukje minder bij Honda.
|
||||
|
||||
Deze wedstrijd was beduidend van minder niveau dan Bahrein. véél minder duels.
Ik had de indruk dat Renault (zeker in de laatste stint) er mee aan het spelen was: deze ronde push jij, volgende ronde push ik. Alonso had idd een goeie start, maar werd geholpen door Rosberg. Die vertrok op de goeie lijn, maar week helemaal uit naar rechts, op de vuile lijn dus, en ging zo zijn teamgenoot Webber hinderen. En daardoor had Alonso eigenlijk geen hinder meer van de wagens op de 2 de rij. Wat Rosberg's bedoeling was, is me nog steeds niet helemaal duidelijk. en ja, die cosworth-motoren... toch een ferme domper op de feestvreugde na de kwalificaties ![]() Montoya reed weer helemaal in zijn ukkie rond. heel constant, dat wel, maar mag het ietsje meer zijn? hopelijk beterschap met een nieuwe motor down under. Het Raikkonen-probleem was duidelijk dat er iets aan de ophanging scheelde voor hij spinde. Op Sporza kregen we enkel een cockpit-camera, maar daar was duidelijk te zien dat hij sterk naar links moest sturen om rechtdoor te gaan. dat was dus zowiezo een opgave. Heidfeld was idd aan een mooie wedstrijd bezig, maar na JV vorige week ontplofte ditmaal zijn BMW V8. Villeneuve pakt nog 2 puntjes, maar toch nog kopzorgen voor BMW. Ferrari knap 5de en 6de. maar ze hebben er wel 4 motoren voor nodig gehad. ook hier nog kopzorgen. ook mooi dat Todt blijkbaar de knop om Massa te doen remmen blijkbaar vergeten is. Red Bull geeft je vleugels, maar ik zou er niet mee gaan vliegen. zwakste vertoning van heel het veld dit weekend. 2 wagens uit de wedstrijd nog voor die nog goed en wel begonnen was. en Torro Rosso in duel met Midland en Aguri. niet waar je ze zou mogen verwachten. Toyota doet iets beter dan vorige week, maar Trulli leek wel op een rondje gezet te worden, zo gemakkelijk dat iedereen daar voorbij kon. het ligt blijkbaar aan het feit dat de Toyota de Bridgestones niet optimaal gebruikt... tjah, over 2 weken naar Melbourne, blijkbaar is de race dit jaar live te volgen vanaf 5u45, omdat het winter is? en blijkbaar zal Sporza ter plaatse zijn (of zou Lammens daar iets anders mee bedoelen?)
|
|||
|
|||
Quote:
De Super Aguris zijn al meer in beeld geweest dan de Minardis in een heel seizoen ![]() Last edited by gwyllion; 19-03-2006 at 12:06. |
|
||||
|
||||
Quote:
En toch blíjft Lammens zich eraan mispakken ![]() @ the Interceptor: Ik begreep ook niet waarom Honda Button niet binnenriep net vóór hij die troep achterliggers moest passeren... Wetende dat Alonso zich zoiets niét kon permitteren, gezien zijn strategie, en die er wél langs moest, zou ik het zeker de betere keuze gevonden hebben. Veel rijders die last hadden met achterliggers vandaag. Gelijkaardige livery's en trillende achteruitkijkspiegels ( ![]() Komt er nu een MF Toyota of een McLaren achter me aanzetten...?? Indien het eerste, is het waarschijnlijk voor positie, indien het tweede moet ik hem doorlaten... Er zijn nog altijd de blauwe vlaggen natuurlijk, maar als je Ide heet, of in gevecht bent zoals Sato en Monteiro daarstraks... Tja... |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() Een BMW motor die het 8 ronden voor einde begeeft is toch veel logischer. Geen goed teken natuurlijk. Last edited by gwyllion; 19-03-2006 at 12:23. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|