De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 07-05-2006, 16:26
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by smiley
haha nu is het echt fijn om op websites eens de nieuws berichten van een maand geleden te lezen van 'de belangerijkste concurenten blijven honda en mclaren' of Briatore: "Schumacher geen bedreiging voor titel"
hah een maand geleden zat briatore schumacher nog te vergelijken met een bejaarde. maarja erger is dan te verliezen van de 'bejaarde' ...
Ik vind het gewoon zo merkwaardig hoe beïnvloedbaar een publiek kan zijn (zonder teveel te willen veralgemenen). Ferrari presteert één seizoen ondermaats en plots zie je in de tribunes blokken vol blauw en geel. Ik vind het soms frappant hoe snel men een team of piloot laat vallen wanneer het eens minder goed gaat. McLaren hinkt nu ook een beetje achterop, maar ik blijf Kimi een toppiloot vinden...en dat zal niet gauw veranderen.
Benieuwd als Ferrari op dit elan blijft verdergaan, we weer rode tribunes zullen krijgen (in Italië en Duitsland had je dit uiteraard nog).

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 07-05-2006, 18:00
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Heeft Ferrari gebluft tijdens de eerste ronde pitstops? Ze halen Schumacher onmiddellijk na Alonso binnen voor zijn eerste stop en hij lijkt niet meer benzine dan Alonso te tanken. Dus vermoedt iedereen dat Schumi zijn 2de stop opnieuw 1 ronde na Alonso zal doen. Maar Michael kan plots 3 ronde langer rijden dan Alonso. Renault mooi in de val gelokt door de meesterstrategen
Reply With Quote
Old 07-05-2006, 18:03
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Finish
ik lees net dit op f1racing.net:

Ik vond dat de Ferrari deze keer duidelijk sneller was dan de Renault. Dus de heer Nelson heeft het hier fameus mis
Alonso en Schumacher waren over het algemeen even snel ze draaiden steeds de zelfde ronde tijden
aleen heeft Schumi het verschil gemaakt voor zijn 2de stop.
Old 07-05-2006, 19:56
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Belle
Ik vind het gewoon zo merkwaardig hoe beïnvloedbaar een publiek kan zijn (zonder teveel te willen veralgemenen). Ferrari presteert één seizoen ondermaats en plots zie je in de tribunes blokken vol blauw en geel. Ik vind het soms frappant hoe snel men een team of piloot laat vallen wanneer het eens minder goed gaat. McLaren hinkt nu ook een beetje achterop, maar ik blijf Kimi een toppiloot vinden...en dat zal niet gauw veranderen.
Benieuwd als Ferrari op dit elan blijft verdergaan, we weer rode tribunes zullen krijgen (in Italië en Duitsland had je dit uiteraard nog).
Inderdaad, iets wat ik al veel langer gemerkt heb

Ik stond er zelfs van versteld hoeveel volk er zaterdag al wel niet in de tribunes zat. Dat was vorig jaar wel héél anders tijdens de GP daar. Al leek het me vandaag dan toch weer niet zoveel drukker als gisteren. Toch nog wel wat tribunes die maar half vol zaten.
Dat het weer drukker was heeft ongetwijfeld te maken met de betere prestaties van Schumy en mss ook wel met de nieuwe Duitse held Rosberg. En ook het BMW-Sauber team niet vergeten
Zoals ze op Canvas al zeiden, was het voor velen een "thuis"race.
Old 07-05-2006, 19:56
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by gwyllion
Heeft Ferrari gebluft tijdens de eerste ronde pitstops? Ze halen Schumacher onmiddellijk na Alonso binnen voor zijn eerste stop en hij lijkt niet meer benzine dan Alonso te tanken. Dus vermoedt iedereen dat Schumi zijn 2de stop opnieuw 1 ronde na Alonso zal doen. Maar Michael kan plots 3 ronde langer rijden dan Alonso. Renault mooi in de val gelokt door de meesterstrategen
Als ze nu op de baan nog eens zouden inhalen zou het voor ons ook spannend zijn...
Reply With Quote
Old 07-05-2006, 20:34
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:
Originally Posted by Neo-242
Als ze nu op de baan nog eens zouden inhalen zou het voor ons ook spannend zijn...

You name it! Het irriteert me steeds meer dat pitstop strategieën alleen bepalend zijn voor winst of verlies. De race had anders wel enkele spannende fasen, zeker naar het einde toe, maar de inhaalmogelijkheden zijn eerder beperkt.

Verder viel dit weekend op dat de Japanse motorenbouwers het stevig moesten afleggen t.o.v. de Europeanen.

En ja, Schumacher is niet meteen mijn vriend, maar als je na 86 overwinningen nog zo enthousiast kan zijn, dan ben je echt wel gemotiveerd.

Voor de toekomst denk ik dat we Rosberg best van nabij volgen
Reply With Quote
Old 07-05-2006, 20:44
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by jan
You name it! Het irriteert me steeds meer dat pitstop strategieën alleen bepalend zijn voor winst of verlies. De race had anders wel enkele spannende fasen, zeker naar het einde toe, maar de inhaalmogelijkheden zijn eerder beperkt.
Het zijn jammer genoeg de circuits die zich daar niet meer toe lenen. Inhaalmogelijkheden zijn op redelijk wat plekken gewoon onmogelijk tegenwoordig. Hopelijk doen ze daar ooit wat aan, maar het kost natuurlijk allemaal centen.

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 08-05-2006, 09:07
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by gwyllion
Heeft Ferrari gebluft tijdens de eerste ronde pitstops? Ze halen Schumacher onmiddellijk na Alonso binnen voor zijn eerste stop en hij lijkt niet meer benzine dan Alonso te tanken.
Volgens Ross Brawn hebben ze toch iets wat meer benzine getankt om zo die 3 ronden meer te kunnen rijden.
Reply With Quote
Old 08-05-2006, 13:09
M-jo's Avatar
M-jo M-jo is offline
De Paddock Regular

Verslag van Finish :
Keke Rossberg :
De titanen reden hoog tempo .
En waren elkaar waard .
Spijtig dat de overwinning in de pits ligt . . .
Old 08-05-2006, 20:17
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

Ja khad graag gezien dat er de race werd bepaald op de rechte lijn dat zou net iets meer spektakel gegeven hebben als er net naast in de pits.
Reply With Quote
Old 08-05-2006, 20:29
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Ik hoop dat de nieuwe F1 reglementen in de komende jaren dit gaan veranderen, want voor de moment vind ik aan de F1 niets meer aan. Het gaat enkel om snel rondjes draaien & strategie. De tijd van de rijders met ballen op de baan zelf is met Ayrton Senna mee in het graf gegaan eerlijk gezegd.
Reply With Quote
Old 08-05-2006, 22:01
Astra-fan Astra-fan is offline
De Paddock Rookie

Het is toch logisch dat de rijders geen gevaarlijk inhaalmanoever gaan uitvoeren als ze weten dat ze er zonder risico's, dus met een pitstop, ook voorbij kunnen raken?

Ik hoor de commentaren al als er iets zou gebeuren met een inhaalmanoever enkele ronden voor de pitstops. Dan zal iedereen weer zeggen dat de betrokken piloot meer geduld moest hebben en rustig de pitstop moest afwachten.

Natuurlijk zie ik ook liever een race met meer inhaalmanoevers maar ik vrees dat dit in de prakijk niet zo simpel kan opgelost worden.

Last edited by Astra-fan; 08-05-2006 at 22:03.
Reply With Quote
Old 09-05-2006, 08:07
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Een van de eerste GP's van het jaar was praktisch iedereen nog enthousiast over het verloop ervan (veel inhaalmanoeuvres enz.) en nu klaagt men alweer steen en been.

Het kan niet altijd spectaculair zijn en dat ligt ook voor een groot stuk aan de circuits die ze aandoen. Imola na de aanpassingen en de kleine Ring lenen zich er nu eenmaal weinig voor (i.t.t. tot motorraces ).
Old 10-05-2006, 19:15
Jochie's Avatar
Jochie Jochie is offline
De Paddock Regular

2 dingen zijn me het meest bijgebleven na mijn eerste F1 weekend.

Het geluid in real life, en de snacks in Duitsland tijdens de F1 : deftige worstbroodjes voor 2E en volledig verse wok chinees, zoveel van alles mengen als ge wou, 5E, vlak aan de ingang!!!

Donderdag daarvoor nog in de paddock van Spa een niet te vreten worst gekocht voor 4E en buffet voor 15E dat nog half zo goed niet was als die chinees.

Jochie

PS Aandachtige lezers merken het voedzame dieet op van de doorsnee fotograaf
Reply With Quote
Old 10-05-2006, 20:09
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Jochie
Het geluid in real life, en de snacks in Duitsland tijdens de F1 : deftige worstbroodjes voor 2E en volledig verse wok chinees, zoveel van alles mengen als ge wou, 5E, vlak aan de ingang!!!
Echt? Misschien moet ik daar ook maar eens naartoe. Wat is zo de richtprijs voor een goede driedaagse staplaats ginder?

PS: sorry voor de
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules