De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 01-09-2006, 20:41
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by Bramzel
Ik denk dat het bij die GT3's geen probleem zal zijn hoor, als er vraag naar is zullen ze ze bouwen. Ze zijn immers al ontwikkeld, dus Carsport-Callaway/Prodrive zal echt z'n hand niet omdraaien voor wat makkelijke extra centjes lijkt me.
Je moet wel denken dat het zo'n 30 tal wagens zijn die op vrij korte termijn (reglementen zijn immers pas laat gekend) gebouwd moeten worden.

Reply With Quote
Old 01-09-2006, 21:20
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Quote:
Ik denk dat het bij die GT3's geen probleem zal zijn hoor, als er vraag naar is zullen ze ze bouwen. Ze zijn immers al ontwikkeld, dus Carsport-Callaway/Prodrive zal echt z'n hand niet omdraaien voor wat makkelijke extra centjes lijkt me.
Maar één ding vergeet je denk ik: zowat alle teams moeten een nieuwe investering verrichten. En niet alle teams zijn daartoe bereidt denk ik of hebben gewoon niet genoeg centen. Het lijkt mij het meest waarschijnlijk dat ze slechts één klasse gaan wijden aan enkem de GT3 (ev K1 laten vallen en een GT3-klasse invoeren.)
Old 01-09-2006, 21:39
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by doctor jozz
Maar één ding vergeet je denk ik: zowat alle teams moeten een nieuwe investering verrichten. En niet alle teams zijn daartoe bereidt denk ik of hebben gewoon niet genoeg centen. Het lijkt mij het meest waarschijnlijk dat ze slechts één klasse gaan wijden aan enkem de GT3 (ev K1 laten vallen en een GT3-klasse invoeren.)
Er zullen teams afvallen, maar ook teams bijkomen. En ik denk dat het feit dat het veld bijna volledig gelijkgetrokken word veel nieuwe kandidaten kan trekken. Verder zullen de investeringen ook meevallen, vergeet niet dat de GT1 en GT2 teams al materiaal hebben wat qua prijs meer waard is, waardoor verkoop meer dan voldoende budget oplevert voor een GT3 wagen.
Reply With Quote
Old 01-09-2006, 21:42
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Er zullen teams afvallen, maar ook teams bijkomen. En ik denk dat het feit dat het veld bijna volledig gelijkgetrokken word veel nieuwe kandidaten kan trekken. Verder zullen de investeringen ook meevallen, vergeet niet dat de GT1 en GT2 teams al materiaal hebben wat qua prijs meer waard is, waardoor verkoop meer dan voldoende budget oplevert voor een GT3 wagen.
Denk dat de grotere teams dat ook goed kunnen uitspelen.
BV : Prospeed zet bv 5 997's cups in, 2 onder de vlag van prospeed en de andere 3 kunnen verhuurd worden aan andere teams/Piloten. Zo kan je vlug een groot veld krijgen
Old 01-09-2006, 23:30
Bling Bling is offline
De Paddock Rookie

Naarmate de reacties vorderen begin ik ook steeds meer te zien in dit "mogelijke" concept.

Vooral het idee van corvetteboy spreekt mij wel aan. GLPK kan zich dan evt. engageren als "verdeler" van de Z06'en, mede dankzij de goeie contacten die zij hebben met Toine Hezemans (logisch). Want zaten de Hezemansen niet mee achter het Z06 project van Carsport-Callaway?
Old 02-09-2006, 02:36
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by doctor jozz

misschien een overgangsjaar of 2 inlassen.
of misschien dat de meeste teams dan gewoon gaan overschakelen op de GT3-porsche (ik kan me niet inbeelden dat die duurder is dan die voor GT2)
Old 02-09-2006, 10:02
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Ik blijf het een zeer slecht idee vinden.
Ik vrees dat een Belcar-reglement op GT3-basis nefast gaat zijn voor het kampioenschap. Teams als GLPK, SRT en PSI hebben wel ambities die verder reiken dan in België met een GT3 te komen rondrijden. De toppiloten zullen ook wel twee keer nadenken alvorens hier in zo een Cupje te stappen, als ze elders met een GT1 aan de bak kunnen.
Vergelijk het met het 'British GT'. Enkele jaren geleden werden de GT1's uit dat kampioenschap gebannen met dezelfde argumenten die ik nu hier hoor voor een 'Belcar GT3' : financieel haalbaar, grotere startvelden, opnieuw spannende races.... Wel, vergeet het maar. Het kampioenschap kende een ware leegloop en was in één klap op sterven na dood. De series heeft zich na een paar moeilijke jaren met veel moeite opnieuw kunnen herstellen, maar is het verdwijnen van de GT1's nooit echt te boven gekomen. Dan moet je ook nog in acht nemen dat de Britse autosportautoriteiten hard gepusht hebben om het kampioenschap in leven te houden. Ik zie hier in België de RACB nog niet echt veel moeite doen om een noodlijdende Belcar een handje te helpen.
Reply With Quote
Old 02-09-2006, 10:19
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

ik moet zeggen dat het wel mooi zou zijn moesten ze in de belcar het zelfde regelement zouden nemen als in de british gt
met GT2 als hoogste klasse en nog de klasse GT3 en de 'cup' klasse erbij..
maar dan zou je natuurlijk ook weer een deel mooie wagens uitsluiten uit het kampioenschap (corvette, marcos, viper,...)
Reply With Quote
Old 02-09-2006, 12:32
Bramzel's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by smiley
ik moet zeggen dat het wel mooi zou zijn moesten ze in de belcar het zelfde regelement zouden nemen als in de british gt
met GT2 als hoogste klasse en nog de klasse GT3 en de 'cup' klasse erbij..
Dat zou ik weer niet mooi vinden, in het Brits GT blijkt wel dat dat niet werkt. Dan krijg je echt zo'n geamputeerde race, want als je dat gaat doen dan mis je de GT1's echt.

@Baron: Je hebt zeker een goed punt, maar als je kijkt naar de GT3 klasse en GTC klasse (oude GT3's) dan moet ik zeggen dat die toch best florrisant te noemen is. GT2 is een lachertje, maar GT3 toont potentie (Barwell, Cadena, Ascari) en GTC is gewoon echt goed gevuld, met schitterende races.
Reply With Quote
Old 02-09-2006, 12:37
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally Posted by corvetteboy
Was idd World Series 2003. Was een Belcar race in de regen met de TOP 4 algemeen (alle 4 vipers) binnen de 15 seconden over de finish waar is de tijd
Dat blijft voor velen, ook voor mij, de mooiste Belcarrace die er ooit geweest is. En dat sterkt mij in mijn argument dat je met een vier- tot zestal competitief, aan elkaar gewaagde GT1's een pracht van een kampioenschap kan krijgen. Dan moet je wel komaf maken met een technisch reglement dat haast op maat van de Corvettes is geschreven. Probleem in de Belcar 2006 is niet de GT1 op zich, maar de overheersing van de Corvettes binnen die GT1.
Reply With Quote
Old 02-09-2006, 15:00
Bramzel's Avatar
De Paddock Regular

Je prijst een race waarin 4 Vipers de rest van het veld zoekreden als een van de mooiste, maar momenteel met 2 Corvettes is het niks. Mij lijkt dan dat er gewoon 2 Corvettes bij moeten komen
Reply With Quote
Old 02-09-2006, 15:02
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Of 2 DBR9's erbij, kunnen we ze in de Belcar ook op hun doos geven
Old 02-09-2006, 15:14
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Heb uit betrouwbare bron vernomen dat van het Belcar/FIA GT3 gerucht niet veel te geloven is! Voor sommigen lijkt het hier wel een goed idee, voor anderen dan weer niet. Ikzelf ben er ook niet zo zot van eerlijk gezegt.
Zorg gewoon dat alle nationale GT kampioenschappen beter samenwerken!
Of maak er een Beneluxcar van en zorg dat de Belcar/DSC/RhinoGT velden in 1 peleton worden getrokken. Natuurlijk worden de tragere DSC deelnemers niet aanvaart, geen nood dan hebben we ook een groter BEC/BSC velt om te vullen
Reply With Quote
Old 02-09-2006, 16:10
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R***
Zorg gewoon dat alle nationale GT kampioenschappen beter samenwerken!
Of maak er een Beneluxcar van en zorg dat de Belcar/DSC/RhinoGT velden in 1 peleton worden getrokken. Natuurlijk worden de tragere DSC deelnemers niet aanvaart, geen nood dan hebben we ook een groter BEC/BSC velt om te vullen
Lijkt mij ook een beter idee. Maar wordt dan de klasse 2 en 3 niet te groot?
Dan krijg je waarschijnlijk een veld van zo'n 80 auto's. En de DSC veld moet een aardige investering doen voor de aanpassingen denk ik. Want het is een zeer vrije reglement.
Reply With Quote
Old 02-09-2006, 16:19
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R***
Natuurlijk worden de tragere DSC deelnemers niet aanvaart, geen nood dan hebben we ook een groter BEC/BSC velt om te vullen

en gij gelooft daarin? die tragere deelnemers rijden in Nederland in de hoofdklasse; dan gaan ze niet gauw efkes overschakelen naar een "voorprogramma", denk ik

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules