![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
BV : Prospeed zet bv 5 997's cups in, 2 onder de vlag van prospeed en de andere 3 kunnen verhuurd worden aan andere teams/Piloten. Zo kan je vlug een groot veld krijgen ![]()
|
|||
|
|||
Naarmate de reacties vorderen begin ik ook steeds meer te zien in dit "mogelijke" concept.
Vooral het idee van corvetteboy spreekt mij wel aan. GLPK kan zich dan evt. engageren als "verdeler" van de Z06'en, mede dankzij de goeie contacten die zij hebben met Toine Hezemans (logisch). Want zaten de Hezemansen niet mee achter het Z06 project van Carsport-Callaway?
|
||||
|
||||
Quote:
misschien een overgangsjaar of 2 inlassen. of misschien dat de meeste teams dan gewoon gaan overschakelen op de GT3-porsche (ik kan me niet inbeelden dat die duurder is dan die voor GT2)
|
||||
|
||||
Ik blijf het een zeer slecht idee vinden.
Ik vrees dat een Belcar-reglement op GT3-basis nefast gaat zijn voor het kampioenschap. Teams als GLPK, SRT en PSI hebben wel ambities die verder reiken dan in België met een GT3 te komen rondrijden. De toppiloten zullen ook wel twee keer nadenken alvorens hier in zo een Cupje te stappen, als ze elders met een GT1 aan de bak kunnen. Vergelijk het met het 'British GT'. Enkele jaren geleden werden de GT1's uit dat kampioenschap gebannen met dezelfde argumenten die ik nu hier hoor voor een 'Belcar GT3' : financieel haalbaar, grotere startvelden, opnieuw spannende races.... Wel, vergeet het maar. Het kampioenschap kende een ware leegloop en was in één klap op sterven na dood. De series heeft zich na een paar moeilijke jaren met veel moeite opnieuw kunnen herstellen, maar is het verdwijnen van de GT1's nooit echt te boven gekomen. Dan moet je ook nog in acht nemen dat de Britse autosportautoriteiten hard gepusht hebben om het kampioenschap in leven te houden. Ik zie hier in België de RACB nog niet echt veel moeite doen om een noodlijdende Belcar een handje te helpen. |
|
||||
|
||||
ik moet zeggen dat het wel mooi zou zijn moesten ze in de belcar het zelfde regelement zouden nemen als in de british gt
met GT2 als hoogste klasse en nog de klasse GT3 en de 'cup' klasse erbij.. maar dan zou je natuurlijk ook weer een deel mooie wagens uitsluiten uit het kampioenschap (corvette, marcos, viper,...) |
|
||||
|
||||
Quote:
@Baron: Je hebt zeker een goed punt, maar als je kijkt naar de GT3 klasse en GTC klasse (oude GT3's) dan moet ik zeggen dat die toch best florrisant te noemen is. GT2 is een lachertje, maar GT3 toont potentie (Barwell, Cadena, Ascari) en GTC is gewoon echt goed gevuld, met schitterende races. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Je prijst een race waarin 4 Vipers de rest van het veld zoekreden als een van de mooiste, maar momenteel met 2 Corvettes is het niks. Mij lijkt dan dat er gewoon 2 Corvettes bij moeten komen
![]() |
|
||||
|
||||
Of 2 DBR9's erbij, kunnen we ze in de Belcar ook op hun doos geven
![]()
|
||||
|
||||
Heb uit betrouwbare bron vernomen dat van het Belcar/FIA GT3 gerucht niet veel te geloven is! Voor sommigen lijkt het hier wel een goed idee, voor anderen dan weer niet. Ikzelf ben er ook niet zo zot van eerlijk gezegt.
Zorg gewoon dat alle nationale GT kampioenschappen beter samenwerken! Of maak er een Beneluxcar van en zorg dat de Belcar/DSC/RhinoGT velden in 1 peleton worden getrokken. Natuurlijk worden de tragere DSC deelnemers niet aanvaart, geen nood dan hebben we ook een groter BEC/BSC velt om te vullen ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Dan krijg je waarschijnlijk een veld van zo'n 80 auto's. En de DSC veld moet een aardige investering doen voor de aanpassingen denk ik. Want het is een zeer vrije reglement. |
|
||||
|
||||
Quote:
en gij gelooft daarin? die tragere deelnemers rijden in Nederland in de hoofdklasse; dan gaan ze niet gauw efkes overschakelen naar een "voorprogramma", denk ik
|
|