De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Eenzitters
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 15-03-2007, 11:48
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

De kick-off van het WSbR seizoen vond gisteren plaats in Barcelona, waar gisteren en vandaag de eerste 2 daagse test plaats vind van 2007.

2 piloten moesten passen door hun dubbel programma, Van der Garde en Vettel zitten in Melbourne voor hun F1 verplichtingen.... (Al zal het voor Van der Garde alleen maar wat PR werk zijn...)

Het KTR team van Mollekens presteerde direct vanaf de eerste moment zeer goed met z'n 2 nieuwe én jonge leeuwen. Baguette (20j) klokte een prachtige 4e tijd!!! terwijl Moreau (23j) een meer dan voortreffelijke 13e tijd realisserde bij z'n debuut in de FR3.5.

Hanley (Prema) en Aleshin (Carlin) waren overduidelijk de snelste van het veld, voeg daarbij nog Vettel (Carlin) en Pavlovic (Draco) bij en we kennen -volgens mij- de 4 tittel kandidaten voor 2007.

Van Lagen steld me teleur met pas een 12e tijd op een dikke sec., ik veronderstel dat hij nog geen set nieuwe banden heeft gebruikt... anders is er nog veeeeel werk aan de winkel voor Jaap...
Maassen is weer op z'n vertrouwde plaats... achteraan het veld...

De tijden:

1 Ben Hanley - Prema Powerteam 1:32.205
2 Mikhail Aleshin - Carlin Motorsport +0.055
3 Filipe Aalbuquerque - Epsilon Euskadi +0.498
4 Bertrand Baguette - KTR +0.519
5 Miguel Molina - Pons Racing +0.597
6 Davide Valsecchi - Epsilon Euskadi +0.614
7 Carlos Iaconelli - Pons Racing +0.841
8 Alejandro Nunez - Team Comtec +0.884
9 Alvaro Barba - Draco Racing +0.988
10 Milos Pavlovic - Draco Racing +1.027
11 Marco Bonanomi - RC Motorsport +1.059
12 Jaap van Lagen - Team Comtec +1.066
13 Guillaume Moreau - KTR +1.124
14 James Walker - Fortec Motorsport +1.139
15 Pasquale di Sabatino - GD Racing +1.268
16 Christian Montanari - GD Racing +1.283
17 Alvaro Parente - Tech 1 Racing +1.290
18 Fairuz Fauzy - Cram Competition +1.347
19 Salvador Duran - Interwetten.com +1.514
20 Richard Philippe - Fortec Motorsport +1.706
21 Celso Miguez - Eurointernational +1.749
22 Charlie Kimball - Victory Engineering +2.036
23 Julien Jousse - Tech 1 Racing +2.080
24 Pippa Mann - Cram Competition +2.550
25 Xavier Maassen - Prema Powerteam +2.781
26 Alessandro Ciompi - Eurointernational +2.799
27 Adam Langley-Khan - RC Motorsport +3.279
28 Daniil Move - Interwetten.com +3.966

Last edited by Mr.Dallara; 15-03-2007 at 11:52.
Reply With Quote
Old 15-03-2007, 11:59
Mr.Dallara's Avatar
www.dallara.it

Enkele foto's:

Hanley (Prema):

Aleshin (Carlin):

Baguette (KTR):

Moreau (KTR):

Miss Pipi Mann (Cram):

Pit actie bij Victory:

Van Lagen (Comtec):

Foto's: renault-sport.com
Old 15-03-2007, 22:11
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Voor de liefhebbers, 26&27 maart test het hele zwikkie op de Nurburgring. Verlof is geregeld
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 16-03-2007, 12:09
Mr.Dallara's Avatar
www.dallara.it

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Voor de liefhebbers, 26&27 maart test het hele zwikkie op de Nurburgring. Verlof is geregeld
Ik zal er dinsdag ook zijn...

De results van dag 2 in Barcelona:

1 Davide Valsecchi - Epsilon Euskadi 1:31.582
2 Mikhail Aleshin - Carlin Motorsport +0.144
3 Alvaro Parente - Tech 1 Racing +0.184
4 Miguel Molina - Pons Racing +0.255
5 Filipe Aalbuquerque - Epsilon Euskadi +0.345
6 Ben Hanley - Prema Powerteam +0.475
7 Sébastien Buemi - Carlin Motorsport +0.480
8 Bertrand Baguette - KTR +0.521
9 Carlos Iaconelli - Pons Racing +0.527
10 Alvaro Barba - Draco Racing +0.592
11 Alejandro Nunez - Team Comtec +0.662
12 Jaap van Lagen - Team Comtec +0.678
13 Marco Bonanomi - RC Motorsport +0.913
14 Pasquale di Sabatino - GD Racing +0.990
15 Christian Montanari - GD Racing +1.116
16 Milos Pavlovic - Draco Racing +1.149
17 Fairuz Fauzy - Cram Competition +1.179
18 James Walker - Fortec Motorsport +1.244
19 Richard Philippe - Fortec Motorsport +1.257
20 Guillaume Moreau - KTR +1.364
21 Xavier Maassen - Prema Powerteam +1.426
22 Julien Jousse - Tech 1 Racing +1.435
23 Salvador Duran - Interwetten.com +1.486
24 Celso Miguez - Eurointernational +1.671
25 Charlie Kimball - Victory Engineering +1.710
26 Pippa Mann - Cram Competition +1.776
27 Adam Langley-Khan - RC Motorsport +1.840
28 Alessandro Ciompi - Eurointernational +1.947
29 Daniil Move - Interwetten.com +2.842

Baguette weer stevig in de top 10! Zeer knap wat de 20 jarige waal bij z'n eerste test bij KTR realiseerd.
Jaap al wat meer vooraan, maar nog steeds teleurstellend voor een ervaren rot als hij... hij kent alles door en door, de track, de wagen, het team, ...

De 2e dag was een waar "slagveld" qua rode vlaggen op Montmelo, vandaar dat enkele teams (o.a. KTR) al enkele uren voor het einde vd test huiswaards zijn gekeerd...

Quote:
After a fairly quiet first day with relatively few stoppages for accidents, the red flags came out frequently today. The drivers came through unscathed, but the mechanics had their work cut out!
....

....
Most of the teams finished their testing quite early. Several of the top outfits - Prema Powerteam, KTR, Carlin Motorsport and Red Devil Comtec - started packing up in the afternoon.
....
Een foto galery van de 2 daagse test: http://www.renault-sport.fr/en/world...Barcelona+2007

Last edited by Mr.Dallara; 16-03-2007 at 12:11.
Reply With Quote
Old 18-03-2007, 16:38
Mr.Dallara's Avatar
www.dallara.it

Vanaf komend weekend zullen de (gratis) World Series tickets "à volenté" te verkrijgen zijn bij alle Renault dealers in ons landje. Deze info en een presentatie van de Renault day's "new look" in Zolder (op 21 en 22 mei) staat in de nieuwste Azimut.

De Renault day's "new look" in Zolder, bevat dus geen race's meer van de FR3.5, maar wel nog steeds race's van FR 1.6, 2.0 en Megane Trophy, nog meer track time voor F1 demo's, Clio Cup, de vele gekende activiteiten in de paddock's zoals de voorbije jaren én (voor het eerst in België tijdens een WS round) een optreden in de paddock op zaterdag avond!

Iemand een idee welk Clio Cup we gaan zien in Zolder? De Duitse?

Ik ben benieuwd hoe het nieuwe concept (zonder FR3.5) gaat aanslaan! Ik verwacht een pak minder échte autosport fans, doordat de top serie ontbreekt... Maar door de steeds grotere bekendheid van het weekend én het nog meer profileren als familie event verwacht ik terug een vol huis in Zolder.

Wat verwachten jullie?

In bijlage enkele scans...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	ws1e2.JPG
Views:	72
Size:	111.0 KB
ID:	5394   Click image for larger version

Name:	ws3e4.JPG
Views:	59
Size:	353.1 KB
ID:	5395   Click image for larger version

Name:	ws5e6.JPG
Views:	50
Size:	298.1 KB
ID:	5396  

Last edited by Mr.Dallara; 18-03-2007 at 16:41.
Reply With Quote
Old 18-03-2007, 16:55
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Ik kom niet kijken zonder 3.5. Voor de paar rondjes van de F1 ga ik ook niet, zal wel meer actie zien tijdens de F1-testen op Spa in juli
Reply With Quote
Old 18-03-2007, 17:55
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara View Post
Ik ben benieuwd hoe het nieuwe concept (zonder FR3.5) gaat aanslaan! Ik verwacht een pak minder échte autosport fans, doordat de top serie ontbreekt... Maar door de steeds grotere bekendheid van het weekend én het nog meer profileren als familie event verwacht ik terug een vol huis in Zolder.
Dat is een contradictie. De echte autosportfan komt ook voor een FR2.0-wedstrijd naar Zolder! Dat is immers een serie waarin de latere 3.5-, GP2- en F1-rijders aan het werk te zien zijn. Dus wie van autosport houdt, die komt naar de World Series in Zolder kijken. Simple as that.
Reply With Quote
Old 18-03-2007, 19:47
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Quote:
Vanaf komend weekend zullen de (gratis) World Series tickets "à volenté" te verkrijgen zijn bij alle Renault dealers in ons landje. Deze info en een presentatie van de Renault day's "new look" in Zolder (op 21 en 22 mei) staat in de nieuwste Azimut.
Ze zijn reeds een tijdje op www.renault-sport.fr te downloaden.

Quote:
Iemand een idee welk Clio Cup we gaan zien in Zolder? De Duitse?
Yup. Bron: zie boven.

Quote:
Hm. Ik betwijfel of de échte autosportfans komen voor een bende cowboys die bowling speelt met de Marshals als pins en dan klaagt over het circuit als ze zelf een poot breken. In mijn agenda staat het evenement trouwens al een tweetal jaar bekend als de Red Flag Days by Renault.
Reply With Quote
Old 18-03-2007, 20:19
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks View Post
Ik betwijfel of de échte autosportfans komen voor een bende cowboys die bowling speelt met de Marshals als pins en dan klaagt over het circuit als ze zelf een poot breken.
Nou, nou, zware woorden ............ die marshals bepalen zelf hun risico. Je kunt ook lekker achter de muur blijven onder het motto van: "risico is mij te hoog". Iets wat we in 2007 dan ook gaan uitbuiten
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 26-03-2007, 20:54
Mr.Dallara's Avatar
www.dallara.it

De 2daagse WS test zal dan toch doorgaan zoals gepland! Morgen en woensdag dus de allerlaatste test voor de eerst World Series/LMS round binnen 3 weken in Monza...

De sneeuw is op het circuit volledig weg, enkel hier en daar nog een beetje sneeuw. Maar met 15° de komende dagen is er dus geen reden tot het annuleren van de tests. ( http://www.nurburgring.org.uk/webcams.html )

Er zijn nog 2 piloten wissels (mogelijk opkomst):
- Bij RC zou Clivio Piccione (heeft er 2 redelijke seizoenen in GP2 opzitten) mogelijk de Italiaan Marco Bonanomi verstoten voor een zitje...

- Terwijl morgen Canadees McIntosh een test gaat doen bij GD Racing! (Daar is nog één zitje vrij) Gaat hij dan toch een (full)seizoen WS rijden? Nadat z'n Champ car project (voorlopig) mislukt is.

Ik zal morgen op de ring zijn, dus in de loop van de week mag je een lading foto's verwachten...
(Nog volk morgen in de eifel?)
Old 26-03-2007, 21:55
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Het stickertje van Bonanomi heb ik vandaag toch nog gezien. De teams waren vandaag druk bezig met de opbouw van de boxen. Bij GD Racing heeft men geloof ik twee compleet nieuwe chassis.........ze waren nog volledig in het het zwart. Hier en daar wat tape op de voorkant van de sidepods om "steenslag" te voorkomen.

Baquette heeft wel een aparte sponsor, een circuit uit het Waalse Als je er bent, probeer de aanhanger van Draco op de gevoelige plaat vast te leggen. Een juweeltje !!
Reply With Quote
Old 26-03-2007, 22:27
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
De 2daagse WS test zal dan toch doorgaan zoals gepland! Morgen en woensdag dus de allerlaatste test voor de eerst World Series/LMS round binnen 3 weken in Monza...

De sneeuw is op het circuit volledig weg, enkel hier en daar nog een beetje sneeuw. Maar met 15° de komende dagen is er dus geen reden tot het annuleren van de tests. ( http://www.nurburgring.org.uk/webcams.html )

Er zijn nog 2 piloten wissels (mogelijk opkomst):
- Bij RC zou Clivio Piccione (heeft er 2 redelijke seizoenen in GP2 opzitten) mogelijk de Italiaan Marco Bonanomi verstoten voor een zitje...

- Terwijl morgen Canadees McIntosh een test gaat doen bij GD Racing! (Daar is nog één zitje vrij) Gaat hij dan toch een (full)seizoen WS rijden? Nadat z'n Champ car project (voorlopig) mislukt is.

Ik zal morgen op de ring zijn, dus in de loop van de week mag je een lading foto's verwachten...
(Nog volk morgen in de eifel?)

Ik zou het heel dom vinden van Sean McIntosh om bij GD Racing te gaan rijden. GD is toch wel veruit het zwakste team in de WSbR.
Reply With Quote
Old 26-03-2007, 23:29
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Aangaande de World series;

1. mijn zus werkt bij ING, hoofdsponsor van RenaultF1, dus vier gratis tickets.
2. mijn pa én zus hebben een Renault, en de dealer, onze garagist deelt die ook graag dubbel uit; 8 (!) gratis tickets.

dat maakt 12 gratis tickets hier voor Zolder
Ik vraag me af of iemand daar überhaupt nog betaalt
Old 27-03-2007, 22:46
Mr.Dallara's Avatar
www.dallara.it

Net terug van de Ring, een tof dagje meegemaakt.

's morgens onderweg nog hier en daar een beetje sneeuw tegen gekomen en -3° , maar in de namiddag was het in het zonnetje 18°, aangenaam vertoeven dus al was er ook wel een (koud) windje.

On-track: De sessie starten een uurtje te laat door ijzel die hier en daar nog op het circuit was...

Toen om 13u de voormiddag sessie gedaan was stond Baguette (KTR) op een prachtige 2e plaats! (Hij was toen één van de enige toppers die z'n nieuwe set banden al gebruikt had...)
In de Comtec-Dallara van Jaap hebben ze eindelijk het euvel gevonden van de vibratie's tijdens z'n Barca test 2 weken terug, iets in de motor zou de oorzaak zijn. Dus nieuwe motor gestoken en in de late namiddag al wat rondjes afgemaalt.

Bij KTR ook problemen in de namiddag op de wagen van Moreau, de benzine pomp begon te flippen, veel sleutel werk als gevolg en maar enkele ronden gereden...

Bijde Draco bolides (Barba en Pavlovic) en Vettel voerden de tabbelen aan gevolgd door van der Garde, Walker, Bonanomi, Molina en een opvallend snelle Fauzy.

De tijden:

1 Alvaro Barba Draco Racing 1:44.643
2 Sebastian Vettel Carlin Motorsport +0.230
3 Milos Pavlovic Draco Racing +0.662
4 Giedo van der Garde Victory Engineering +0.820
5 James Walker Fortec Motorsport +0.886
6 Marco Bonanomi RC Motorsport +0.915
7 Miguel Molina Pons Racing +0.939
8 Fairuz Fauzy Cram Competition +0.974
9 Filipe Albuquerque Epsilon Euskadi +0.982
10 Alejandro Nunez Comtec Racing +1.085
11 Alvaro Parente Tech 1 Racing +1.106
12 Benjamin Hanley Prema Powerteam +1.158
13 Davide Valsecchi Epsilon Euskadi +1.394
14 Celso Miguez Eurointernational +1.491
15 Bertrand Baguette KTR +1.560
16 Carlos Iaconelli Pons Racing +1.600
17 Mikhail Aleshin Carlin Motorsport +1.636
18 Richard Philippe Fortec Motorsport +1.656
19 Pasquale di Sabatino GD Racing +1.666
20 Salvador Duran Interwetten.com +1.689
21 Alessandro Ciompi Eurointernational +1.730
22 Clivio Piccione RC Motorsport +1.742
23 Julien Jousse Tech 1 Racing +1.795
24 Charlie Kimball Victory Engineering +1.985
25 Sean McIntosh GD Racing +1.996
26 Xavier Maassen Prema Powerteam +2.097
27 Pippa Mann Cram Competition +2.258
28 Guillaume Moreau KTR +2.754
29 Daniil Move Interwetten.com +3.036
30 Jaap Van Lagen Comtec Racing +14.307

Morgen dus test dag 2 op de Nurburgring, de final countdown voor de eerst WS round binnen enkele weken in Monza...

M'n foto's volgend in de loop van de week...

Last edited by Mr.Dallara; 27-03-2007 at 22:48.
Reply With Quote
Old 27-03-2007, 23:39
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Nouvelle venue en Eurocup, l’équipe Thierry Boutsen Energy Racing a bien terminé ses essais en plaçant ses deux pilotes derrière Panciatici dans la dernière séance. S’il n’avait quasiment pas pu rouler lundi en raison de problèmes mécaniques, le Champion de Suisse Jonathan Hirschi s’est bien rattrapé en terminant à moins de 2/10e de ‘Pancia’. Belle performance également de Stéphane Richelmi, troisième alors qu’il n’a jamais pris le départ d’une course de monoplaces !
Ook optimistische geluiden voor TBER uit de Eurocup 2.0l die in Le Mans in actie waren. Hirischi en Richelmi 2 en 3. de 2.0l wordt duidelijk wel de nieuwe uitdaging voor TBER.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules