De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 06-01-2006, 19:43
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Quote:
Originally Posted by fordje
Albert moet toch eens gaan aankloppen bij zijn leverancier, die gast wordt nog miljonair van de verkoop van alle kapotte cardans.
Dan heb je eindelijk een auto die (na jaren problemen) op punt staat en dan is er zo een dom onderdeel dat je in de soep draait.
Euh een wagen die op punt staat? Ik hoop dat dit een tip fout is
Een Race Touareg, Mitsu Pajero en een X Raid BMW daar kan je van stellen de ze (bijna) op punt staan.

En wat kan de leverancier er nu toch in hemelsnaam aan doen???
AD koopt een product van aan bepaald merk en dat kan werken in bepaalde omstandigheden. Als je het dan gaat gebruiken in extreemere omstandigheden... tja, dan kan de boel natuurlijk wel is breken/warm worden/...
De RAV4's proto's van AD zijn prachtige wagens, zonder twijfel! Het fijt dat ze aan dergelijk groot (ontwikkelings) project durfen te beginnen kan ik en iedereen alleen maar toejuichen!
Maar je moet testen, testen en nog is testen! Niet enkele uren op wat zandhopen in Lommel (nee, ik heb niks tegen limburgers ) of op een zandgroeve.
Je moet ofwel één of meerdere Baya's meerijden maanden voor de Dakar zelf, dan kan je nog (veel) corrigeren in je ontwikkelingen. Ofwel ga een weekje met heel je team naar de woestijn, enkele dagen mauritanië of Egypte.
Daar OP het ECHTE terein kan je volgens mij alleen materiaal testen. (appelen zijn appelen en peren zijn peren)

Vorig jaar al had Wauters ergens (niet letterlijk) laten verstaan dat hij zeker voor deze editie wilde dat er deftig getest ging worden op terein, anders wilde hij er niet meer aanbeginnen...
Maar als ik het goed voorheb heeft de RAV4 maar enkele dagen op wat Belgisch zand en stenen getest en meer niet. Ideaal voor een chake down, maar meer niet als je het mij vraagt.
Zeker als je met z'n experimentele dingen bezig zijt als AD.

Zeeeeeeeeeeeeer spijtig van Loix! Ik hoop dat de truck er snel gaat geraken!

Verder lijkt het er op dat Henrar (ook al heeft hij veel tijd verloren door de teamorders van VW waar ik voor vreesde) toch terug (net als gisteren) een mooi resultaat gaat neerzetten.

Last edited by Mr.Dallara; 06-01-2006 at 19:45.
Reply With Quote
Old 06-01-2006, 19:54
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular

Al Attiyah heeft blijkbaar straftijd gekregen, als ik zijn rijtijd goed gelezen heb, en ook in het algemeen classement heeft hij ineens veel achterstand ...
Reply With Quote
Old 06-01-2006, 19:57
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Pinzie
Chagin is misschien wel een uur kwijt, maar dat betekent wel dat hij nog een uur voorstaat in het classement, bij deze stand ...
Alle beetjes helpen.
Reply With Quote
Old 06-01-2006, 19:58
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Al Attiyah heeft blijkbaar straftijd gekregen, als ik zijn rijtijd goed gelezen heb, en ook in het algemeen classement heeft hij ineens veel achterstand ...
Gisteren is hij stilgevallen met motorproblemen en door zijn assistentiecamion naar het bivak gesleept. Voor dat slepen heeft hij een half uur straftijd gekregen.
Reply With Quote
Old 06-01-2006, 20:02
De Paddock Enthousiast

Miller heeft door zijn koprol uiteindelijk meer dan 2 uur verloren. Dat valt nog redelijk mee. Hopelijk kan de wagen in koers blijven. Dan hoeft Henrard de reserve onderdelen niet meer mee te sleuren
Reply With Quote
Old 06-01-2006, 20:07
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular

@ gwyllion

Idd dat klopt, maar kijk zijn rijtijd eens vandaag??? Is precies aangepast, of zie ik dan zo slecht ???
Reply With Quote
Old 06-01-2006, 20:09
De Paddock Enthousiast

Quote:
Idd dat klopt, maar kijk zijn rijtijd eens vandaag??? Is precies aangepast, of zie ik dan zo slecht ???
Aah, nu zie ik het: 10 uur extra bij zijn tijd. Te hard van het parcours afgeweken of zo... Geen idee. Morgen het verslag op x-raid.de lezen
Reply With Quote
Old 06-01-2006, 20:19
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular

pffff, weeral lezen, tis wel weekend dan he!!! ;-)
Reply With Quote
Old 06-01-2006, 20:32
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular

Stacey wint de etappe bij de trucks?!? Kabirov was al langzamer als hem, Chagin zou me enorm verbazen als die sneller is deze keer na het vastzitten ...

Last edited by Pinzie; 06-01-2006 at 20:42.
Reply With Quote
Old 06-01-2006, 20:38
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Stacey wint de etappe bij de truck?!? Kabirov was al langzamer als hem, Chagin zou me enorm verbazen als die sneller is deze keer na het vastzitten ...
Lijkt er wel op. Kabirov 2m29 achterstand.
Reply With Quote
Old 06-01-2006, 20:45
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular

Gibon met zijn Bowler lijkt ook een goede zaak te doen in het klassement blijkbaar ... Kahle is anderzijds ook niet mis bezig !
Reply With Quote
Old 06-01-2006, 21:42
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular

Chagin heeft in het laatste gedeelte het gaspedaal goed gebruikt, van 1u naar 40minuten het verlies teruggebracht!
Reply With Quote
Old 06-01-2006, 22:11
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Volgens mij gaat Loix nog lang mogen wachten op z'n assistentie truck. De camion van Essers en co geraakt volgens IriTrack al zeker een paar uur niet vooruit en staat stil voor CP1 te bedenken dat loix voor CP2 stil staat.
Reply With Quote
Old 06-01-2006, 22:32
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Als je weet dat Jutta 3x een band heeft moeten vervangen en dan "maar" 12min op Peterhansel en 7min op Alphand moet toegeven op de "ongenaakbare machines (zo noemde ze toch tot voor deze Dakar...).

Dan kan je volgens mij wel stellen dat de Touareg 2 nu toch wel minstens even goed is qua prestaties dan de Pajero evo. Het verschil bij Mitsu word vooral nog gemaakt door de ervaring van de piloten ook denk ik. En ook door hun "vertrouwen", waardoor ze steeds de eerste dagen in Afrika "gewoon hun ritten rijden" en waardoor ze de wagens niets onnodig laten afzien zodat ze met een "frisse" wagen aan de monster etapes nu kunnen beginnen. Zo hebben ze dan minder kans op mechanische pech zoals bv vandaag Saby heeft gehad...

Van Loix nog steeds geen nieuws. (Ik denk ik dit geval wel slecht nieuws...) Zou essers nu bij Loix zijn??? (op 313km van Atar)

Daarnet was Feryn een tijdje op de zelfde plaats als Wauters (op 175km van Atar), naar nu is Feryn terug aan het rijden en is al 10km voorbij Wauters.
De truck van Bezemer en Co is ondertussen al aan het naderen op Wauters (zij zijn op 218km van Atar). Er zal dus niks anders opzitten dan te blijven wachten op de truck voor Wauters, want hij staat al uuuuuuuren stil en heeft dus deftige (ongetwijfeld transmissie) problemen.

Als je in de algemende stand kijkt na deze eerste (zeer) zware duinen rit zie je dat Henrard nu al mooi 15e staat en het had nog beter gekunt door de gekende problemen....
Eén plaatsje achter Henrard (16e) staan de Fransen GUINOT - KROISS met de VW buggy van Henrard van vorig jaar, de TDI buggy word ook gerund door het team van Henrard.

Zou Stephane geen spijt hebben van zijn keuze nu...?
Hij heeft zelf ongetwijfeld ook de capaciteiten om met de TDI Buggy te presteren als het duo GUINOT - KROISS, dan stond hij nu 16e en kon hij z'n eigen race verder rijden tot op het Lac Rose... Terwijl hij nu ongetwijfeld nog veel tijd en energie zal kunnen steken in teamorders...
Het is idd een als als als denkwijze, maar er zit wel iets in hé

Last edited by Mr.Dallara; 06-01-2006 at 22:35.
Reply With Quote
Old 06-01-2006, 23:26
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara
Zou Stephane geen spijt hebben van zijn keuze nu...?
Hij heeft zelf ongetwijfeld ook de capaciteiten om met de TDI Buggy te presteren als het duo GUINOT - KROISS, dan stond hij nu 16e en kon hij z'n eigen race verder rijden tot op het Lac Rose... Terwijl hij nu ongetwijfeld nog veel tijd en energie zal kunnen steken in teamorders...
Het is idd een als als als denkwijze, maar er zit wel iets in hé
Henrard heeft toch geen spijt dat hij vandaag geprobeerd heeft Saby naar de finish te helpen.
Quote:
In het laatste erg van de dag geraakten we echter niet meer vooruit. Bruno besloot dan maar de handdoek te gooien en op de assistentietruck te wachten. Zo kon ik toch aan de finish geraken. Eigenlijk verliezen we dus bijna drie uur voor niets. Toch heb ik geen spijt dat ik het geprobeerd heb. Het is jammer dat ik hem niet tot aan de finish heb kunnen helpen, dat wel. Dit was echt een ‘grote’ etappe zoals ik ze graag heb. Ik denk dat we misschien wel één en ander hadden kunnen forceren om zo wat plaatsen in de rangschikking te winnen.
Hopelijk kan hij morgen voluit gaan en toch even zijn moment van glorie hebben.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules