De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 20-09-2006, 23:00
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

De vraag die ik me dan weer stel is: als er overal GT3 kampioenschappen gaan zijn, wie gaat dan geïnteresseerd zijn om in elkaar kampioenschap te komen rijden? Voor sponsors minder interessant (Belcar sponsors zijn toch meestal lokale firma's die exposure zoeken in eigen land). Transportkost voor een GT1 of GT3 blijft ook hetzelfde.
Reply With Quote
Old 20-09-2006, 23:05
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by Neo-242
De vraag die ik me dan weer stel is: als er overal GT3 kampioenschappen gaan zijn, wie gaat dan geïnteresseerd zijn om in elkaar kampioenschap te komen rijden? Voor sponsors minder interessant (Belcar sponsors zijn toch meestal lokale firma's die exposure zoeken in eigen land). Transportkost voor een GT1 of GT3 blijft ook hetzelfde.
Ik denk dat men eerder doelt op de 24 uren van Zolder of zo... En misschien net goed voor de sponsor als die wat meer internationale bekendheid wil verwerven.

Transportkosten uit Duitsland bijvoorbeeld zal ook niet zo heel veel verschil uitmaken. Daarbij, wij hebben een groot voordeel met onze centrale ligging.

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 20-09-2006, 23:22
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Voor sponsors minder interessant (Belcar sponsors zijn toch meestal lokale firma's die exposure zoeken in eigen land).
Sponsors en exposure? Dat vind ik altijd zo grappig........meestal is het de directeur zelf van een bedrijf die achter het stuur zit. Leveranciers en partners die het feestje mee helpen betalen voor gegarandeerde opdrachten

Overal FIA GT3? Dat heeft wel zo'n zijn voordelen. Stel dat je nu als Belgische directeur eens graag wilt racen op Monza of als Engelse zakenman op Spa. Is een stuk makkelijker nu, met het eigen voertuig van hot naar her. Als ze Spa niet al teveel verminken tijdens de winter dan kon het weleens zeer druk worden tijdens de 2 Belcar-races in Spa. De Engelsen zijn maf van Spa (zie bijvoorbeeld a.s weekend).

Teams zijn ook in staat om makkelijker duo-programma's af te werken. Zie het voorbeeld van SRT en PSI m.b.t. Belcar/FFSA GT.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 21-09-2006, 00:01
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Als ze dat doen rijdt er helemaal geen kat meer in de Belcar. Wie heeft het geld om 2 reglementswijzigingen op te vangen op 2 jaar tijd...
Inderdaad. Leg dat maar eens uit aan de teams die nu met een Viper, een Stealth of een Mosler zitten. Ik kan me voorstellen dat een Albert Vanierschot, een Guino Kenis of een Laurent Vanmoerkerke niet zo blij zijn met dit nieuws. Ik dacht dat er in de Belcar geluisterd werd naar de verzuchtingen van de teams. Lekker niet dus, tenzij je team GLPK heet, zoals uit de berichtgeving van vandaag weer blijkt.
Dat men van die GT3 een aparte klasse binnen de bestaande Belcar wil maken, kan ik nog enigszins begrijpen. Maar alleen GT3's toelaten en al de rest overboord gooien, zou wel de meest stupiede beslissing zijn uit de geschiedenis van het kampioenschap.
Reply With Quote
Old 21-09-2006, 00:13
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Klasse 1 en/of klasse 2 zullen wel op 2 tot 3 jaar tijd uitgefaseerd worden. ............ Knijpen en kilo's erbij smijten, iets in die trant.

Wat betreft de Stealth / Viper, die zitten sowieso op het einde van hun levensduur qua homologatie. Die Mosler bouw je om naar FIA GT3
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 21-09-2006, 17:07
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark
Klasse 1 en/of klasse 2 zullen wel op 2 tot 3 jaar tijd uitgefaseerd worden. ............ Knijpen en kilo's erbij smijten, iets in die trant.

Wat betreft de Stealth / Viper, die zitten sowieso op het einde van hun levensduur qua homologatie. Die Mosler bouw je om naar FIA GT3
De Viper zal nog wel een jaartje doorgaan. Ze zullen wel iets kunnen fixen. De BMW E36 mocht toch ook langer rijden... Waarom zou Albert Vanierschot anders geïnvesteerd hebben in die wagen???
Old 21-09-2006, 17:33
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by doctor jozz
Waarom zou Albert Vanierschot anders geïnvesteerd hebben in die wagen???
Senegalezen en investeringen. Altijd mee oppassen

Reply With Quote
Old 21-09-2006, 20:14
Jawaddeman's Avatar
Jawaddeman Jawaddeman is offline
De Paddock Regular

Stel je voor dat het nu eens dat fia-gt 3 regelement zou worden... Al iemand gedacht hoe men aan een stuk of 40 nieuwe van die wagens gaat geraken, niet te vergeten dat engeland er misschien ook nog eens dertig nodig heeft en duitsland dan ook nog eens dertig hé, want heel europa zou in die klasse rijden volgens het ideaal??? En dan spreek ik nog niet over de prijs, deze auto's verdubbelen van nieuwprijs, en tweedehands gaan er echt niet veel rij komen... A ja en waar gaan alle huidige teams hun wagens van afgelopen jaar slijten... alle gt1 en gt2 plots allemaal te koop... allemaal DSC of rhino gt??? Ik denk echt niet dat je volgend jaar in de Belcar dan nog 20 auto's zal zien...

Ik weet heel mooi voorstel, vind ikzelf ook, maar haalbaar??????

Reply With Quote
Old 21-09-2006, 20:25
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by Jawaddeman
A ja en waar gaan alle huidige teams hun wagens van afgelopen jaar slijten... alle gt1 en gt2 plots allemaal te koop... allemaal DSC of rhino gt???

Het wereldkampioenschap GT1's? Zal wellicht wel het opzet zijn van Ratel.

Reply With Quote
Old 21-09-2006, 20:25
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

De aanvoer van nieuwe wagens zie ik niet als een probleem, dat is nog het minste probleem. De 2de-hands waarde van Klasse 1 wagens is anders wel een pijnpunt

Quote:
Vosse: “Dit is een goede zaak voor de autosport in België. Ik hoop dat we volgend jaar twee zeer competitieve reeksen krijgen, met mooie wagens, volles startvelden en goede races. En als de promotoren hun werk doen, kan dat. GT1 was sowieso te duur voor ons land en GT3 is in volle expansie, dus we hebben alle kansen op een mooie toekomst.”

http://hwl.skynet.be/www.pitstoptv.b...p?newsid=12651
Reply With Quote
Old 21-09-2006, 20:52
Jawaddeman's Avatar
Jawaddeman Jawaddeman is offline
De Paddock Regular

[QUOTE=Mark]De aanvoer van nieuwe wagens zie ik niet als een probleem, dat is nog het minste probleem. QUOTE]

Mark hou me op de hoogte als je ergens een occasie'tje van een DBRS 9 of een Z0-6 tegenkomt... Want voor een nieuwe heb ik reeds geïformeerd, onbetaalbaar...

Tenzij we allemaal een 997 super cup op de kop tikken... Betaalbaar, en weldra komen er enkele vrij waarschijnlijk omdat zij al in enkele landen als cup rondrijden... Maar dan krijgen we hier weer het gezaag... De Belcar is een porsche cup...

En neem van mij aan er gaan er veel komen, want die 997 is betaalbaar, betrouwbaar, vindbaar, en nog serieus snel ook...
Reply With Quote
Old 21-09-2006, 21:07
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by jawaddeman
Tenzij we allemaal een 997 super cup op de kop tikken... Betaalbaar, en weldra komen er enkele vrij waarschijnlijk omdat zij al in enkele landen als cup rondrijden... Maar dan krijgen we hier weer het gezaag... De Belcar is een porsche cup...

En neem van mij aan er gaan er veel komen, want die 997 is betaalbaar, betrouwbaar, vindbaar, en nog serieus snel ook...
Het zou idd jammer zijn moest iedereen ineens een Porsche 997 Supercup aanschaffen. Ik hoop op een aantal Ascari's, Dodge Vipers en DBRS9's, enz. maar zoals je zegt...het kostenplaatje zal (te) zwaar zijn voor de meesten...

Als er zowiezo geen diversiteit zit in het startverld, is er voor mij ook niks aan. Dan kan je zo goed naar de Porsche Supercup gaan kijken.

Reply With Quote
Old 21-09-2006, 21:17
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Quote:
Originally Posted by Jawaddeman

Ik ken totaal al de regels niet in het (WK) FIA GT3, maar als je het mij vraagt heeft Ratel wel enkele regels erin voorzien om er voor te zorgen dat er een mooi evenwicht is type wagens die rond toeren... (Zoals het dus ook was het voorbije seizoen)

In het EK/WK? zit het natuurlijk wel anders dat er X aantal teams zijn die dan 3? wagens per merk verhuren. Dus iedereen in de FIA GT3 huurt een wagen of koopt zich in... De teams schrijven dan de boel zelf af op X aantal jaren met of zonder (extra) financiële steun van de constructeur...

In de Belcar is het natuurlijk anders, het meerendeel van de piloten koopt -al dan niet samen- een wagen en schrijft hem dus zelf af...

FIA GT3 is goed, maar maak het dan zo divers als in het WK FIA GT3 in 2006 én hou er nog de GT2 bij ook aub. Klasse1/GT1 moeten maar in Senegal een kampioenschap oprichten

Last edited by Mr.Dallara; 21-09-2006 at 21:26.
Reply With Quote
Old 22-09-2006, 12:33
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R***
(En Vertigo als die mag terugkomen, wil terugkomen)
Bij Gillet Automobiles is men ondertussen ernstig aan het overwegen om ook een GT3-project te maken van de Vertigo. Die zou dan (eventueel vanaf 2007) zowel in FIA GT3, Belcar GT3 als ons omringende kampioenschappen ingezet kunnen worden. Dat het (momenteel) menens is, bewijst het feit dat men reeds een overeenkomst heeft met een ex-piloot om mee te werken aan de opbouw, de ontwikkeling en de nodige aanpassingen naar de GT3-normen. De vraag blijft natuurlijk in hoever zo'n project effectief rendabel is voor een kleine constructeur zoals Gillet. Of het project tot uitvoering komt, zal de toekomst (en de toekomstige GT3 reglementering) moeten uitwijzen. Het zou mooi zijn, een Belgische GT3... Duimen maar...

Mvg,
Dries DS
Reply With Quote
Old 22-09-2006, 17:36
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Dries DS
Bij Gillet Automobiles is men ondertussen ernstig aan het overwegen om ook een GT3-project te maken van de Vertigo. Die zou dan (eventueel vanaf 2007) zowel in FIA GT3, Belcar GT3 als ons omringende kampioenschappen ingezet kunnen worden. Dat het (momenteel) menens is, bewijst het feit dat men reeds een overeenkomst heeft met een ex-piloot om mee te werken aan de opbouw, de ontwikkeling en de nodige aanpassingen naar de GT3-normen. De vraag blijft natuurlijk in hoever zo'n project effectief rendabel is voor een kleine constructeur zoals Gillet. Of het project tot uitvoering komt, zal de toekomst (en de toekomstige GT3 reglementering) moeten uitwijzen. Het zou mooi zijn, een Belgische GT3... Duimen maar...

Mvg,
Dries DS
wie is die ex-piloot?

Ik hoor toch andere plannen bij Belgian Racing.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules