De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Moet een GP vanaf 2007 nog 3 dagen duren? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12575)

Mark 12-03-2006 11:40

Moet een GP vanaf 2007 nog 3 dagen duren?
 
Tijdens dit eerste GP weekend is aan het licht gekomen dat er op de vrijdag niet veel gereden zal worden. Iedereen wil zijn motor sparen. De vrijdag is dus een verloren dag, zowel voor teams als fans.

Dat is de reden dat Frank Williams aan het lobbyen is om een GP-weekend van 3 dagen terug te brengen naar 2 dagen. Gaan we dat die vrijdag op ons luie gat liggen? Nee, dat zou dan een reguliere testdag moeten worden. Het aantal overige testdagen zou dan verminderd worden.

Wie zit het plan van Williams zitten en wie niet?

krikke 12-03-2006 12:03

Ik krijg het meer en meer op mijn heupen van al de zever en gepruts in de formule 1.
Let op, dit is mijn gedacht...

1. F1 is de top, de auto's kortwieken op allerlei manieren moet stoppen. Veiligheid is nodig, maar wie bang is mag terug overstappen naar een driewielerke... terug naar 3000cc mét slicks.
2. Als er het vrijdags niet meer gereden wordt hebben ze alléén al in ons kliekske een 7tal minder klanten, dus minder inkomsten. Een weekend is in feite 4 dagen: een pitwalk op donderdag, vrijdag crashdag want voor het eerst op de baan, zaterdag qualdag, en zondag GP.
3. Bernie en enkele andere fossielen zoals Mosley mogen op pensioen, enkele jongere managers mogen de boel eens reorganiseren, zorgen dat de teams mee profiteren van de winst en niet meer met oude dozen en/of oudbakken motoren hoeven te rijden.

Nogmaals, dit is mijn gedacht... Ik ga al een jaar of 10 naar de GP in Francorchamps, en zou dat graag zo houden. Een F1 zien rijden is top, en het is zielig om te zien dat ze ons pleziertje op alle mogelijke manieren aan het kapotmaken zijn... je zou je soms afvragen of sommige Fia pipo's het niet moedwillig doen...:bye:

TiBo 12-03-2006 12:07

Ik zou de 3 dagen graag behouden zien, maar dan wel mits een aanpassing.

Welke? Geen idee.

Om eerlijk te zijn is Formule 1 voor mij in de eerste plaats nog steeds een weekendje fun.
Als je de GP op het circuit zelf beleeft is het echt iets om naar uit te kijken en een weekend van 3 dagen puur plezier, ... ook al sta je in Spa drie dagen tot aan je lippen met je tentje in het water.

Wil je Formule 1 echt goedkoop maken en enkel laten renderen, dan hou je het best op 1 dag. In de ochtend kwalificaties en in de namiddag de race.
Hebben de fans tenminste ook hun zaterdagmiddag terug vrij om met vrouw en kind naar het park te gaan.

Finish 12-03-2006 15:56

Waren de tweede kwalificaties een tweetal jaar terug ook niet op zondag ?
Het is een kwestie van de lijn trekken tussen televisiekijkend publiek en aanwezig publiek. En de televisie haalt hier echt wel de bovenhand.
In feite zie ik een terugkeer naar vroeger wel zitten, hoewel dit nieuwe kwalificatiesysteem het eerste is dat dik in orde lijkt.
In ieder geval wordt het hoog tijd dat het schroeven aan het hele systeem ophoudt. We hebben elk jaar een overload aan veranderingen gehad, nu mag het terug eens een constante worden.

marcel 12-03-2006 15:59

Quote:

Originally Posted by Finish
Waren de tweede kwalificaties een tweetal jaar terug ook niet op zondag ?

vorig jaar was er een sessie op zaterdag en één op zondag

fish88 12-03-2006 16:18

Ja geef de Fans die naar het circuit nog minder tijd om naar de wagens te kijken... Als daar een prijsverlaging tegenover staat dan word het iig nog gecompenseerd maar straKS betaal je voor een weekendkaart evenveel voor nog minder... Leuk voor de teams niet voor de fans.

Finish 12-03-2006 16:33

Quote:

Originally Posted by marcel
vorig jaar was er een sessie op zaterdag en één op zondag

..wat ze achteraf naar twee sessies op zaterdag gevoerd hebben, niet ? Of vergeet ik zo snel ? :s

marcel 12-03-2006 16:37

toch wel, al was het maar 1 sessie ;)

Petter-Jån 13-03-2006 11:21

Heb er ook m'n buik van dat ze alles constant blijven aanpassen en het zo ingewikkeld maken. Als ik de uitleg van Tassin en Vigneron goed begrepen heb, telt, bij de eerste twee kwalificatie-kwartiertjes, een snelle ronde zolang die volledig afgelegd is binnen het kwartier. Als de timer op nul staat, kan je 2" later dus nog over de streep rijden, die tijd telt niet meer mee. (Correct me if I'm wrong, was niet echt aan het opletten, maar toen ze het gezegd hadden, had ik zoiets van: "huh? Heb ik dat nu goed gehoord?").
Het laatste kwartier telt de tijd dus ook nog als je de ronde bent aangevangen voor het einde van de sessie. Daarbij komt dan heel die brandstofreglementering en precies straffen ze je op je brandstof? Is Schumacher niet met minder fuel mogen vertrekken dan waarmee hij de qualifs begonnen is, of heb ik dat ook verkeerd begrepen?

Het lijkt er voor mij gewoon veel te hard op dat ze de formule 1 zo angstvallig mogelijk proberen kunstmatig in leven te houden. Straks moet de eerste in het kampioenschap nog met extra gewicht rijden, de tweede zonder achtervleugel en de derde zonder stuurtje! :mad: Laat ons eens terug gewoon naar racing gaan! Met topwagens, het nieuwste wat de wetenschap te bieden heeft, veel show, ... de elite! Want dat is toch de F1 die wij kennen en die daarom zoveel roem en bekendheid heeft verworven?


All times are GMT +2. The time now is 11:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.