De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

View Poll Results: Moet een GP vanaf 2007 nog 3 dagen duren?
Ja, het huidige concept is goed. 8 44.44%
Nee, zater- en zondag de GP, op vrijdag een reguliere testdag 8 44.44%
Anders, ............ 2 11.11%
Voters: 18. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 12-03-2006, 11:40
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Moet een GP vanaf 2007 nog 3 dagen duren?

Tijdens dit eerste GP weekend is aan het licht gekomen dat er op de vrijdag niet veel gereden zal worden. Iedereen wil zijn motor sparen. De vrijdag is dus een verloren dag, zowel voor teams als fans.

Dat is de reden dat Frank Williams aan het lobbyen is om een GP-weekend van 3 dagen terug te brengen naar 2 dagen. Gaan we dat die vrijdag op ons luie gat liggen? Nee, dat zou dan een reguliere testdag moeten worden. Het aantal overige testdagen zou dan verminderd worden.

Wie zit het plan van Williams zitten en wie niet?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 12-03-2006 at 11:42.
Reply With Quote
Old 12-03-2006, 12:03
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular

Ik krijg het meer en meer op mijn heupen van al de zever en gepruts in de formule 1.
Let op, dit is mijn gedacht...

1. F1 is de top, de auto's kortwieken op allerlei manieren moet stoppen. Veiligheid is nodig, maar wie bang is mag terug overstappen naar een driewielerke... terug naar 3000cc mét slicks.
2. Als er het vrijdags niet meer gereden wordt hebben ze alléén al in ons kliekske een 7tal minder klanten, dus minder inkomsten. Een weekend is in feite 4 dagen: een pitwalk op donderdag, vrijdag crashdag want voor het eerst op de baan, zaterdag qualdag, en zondag GP.
3. Bernie en enkele andere fossielen zoals Mosley mogen op pensioen, enkele jongere managers mogen de boel eens reorganiseren, zorgen dat de teams mee profiteren van de winst en niet meer met oude dozen en/of oudbakken motoren hoeven te rijden.

Nogmaals, dit is mijn gedacht... Ik ga al een jaar of 10 naar de GP in Francorchamps, en zou dat graag zo houden. Een F1 zien rijden is top, en het is zielig om te zien dat ze ons pleziertje op alle mogelijke manieren aan het kapotmaken zijn... je zou je soms afvragen of sommige Fia pipo's het niet moedwillig doen...
Reply With Quote
Old 12-03-2006, 12:07
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular

Ik zou de 3 dagen graag behouden zien, maar dan wel mits een aanpassing.

Welke? Geen idee.

Om eerlijk te zijn is Formule 1 voor mij in de eerste plaats nog steeds een weekendje fun.
Als je de GP op het circuit zelf beleeft is het echt iets om naar uit te kijken en een weekend van 3 dagen puur plezier, ... ook al sta je in Spa drie dagen tot aan je lippen met je tentje in het water.

Wil je Formule 1 echt goedkoop maken en enkel laten renderen, dan hou je het best op 1 dag. In de ochtend kwalificaties en in de namiddag de race.
Hebben de fans tenminste ook hun zaterdagmiddag terug vrij om met vrouw en kind naar het park te gaan.
Old 12-03-2006, 15:56
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Waren de tweede kwalificaties een tweetal jaar terug ook niet op zondag ?
Het is een kwestie van de lijn trekken tussen televisiekijkend publiek en aanwezig publiek. En de televisie haalt hier echt wel de bovenhand.
In feite zie ik een terugkeer naar vroeger wel zitten, hoewel dit nieuwe kwalificatiesysteem het eerste is dat dik in orde lijkt.
In ieder geval wordt het hoog tijd dat het schroeven aan het hele systeem ophoudt. We hebben elk jaar een overload aan veranderingen gehad, nu mag het terug eens een constante worden.
Old 12-03-2006, 15:59
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Finish
Waren de tweede kwalificaties een tweetal jaar terug ook niet op zondag ?
vorig jaar was er een sessie op zaterdag en één op zondag
Old 12-03-2006, 16:18
fish88's Avatar
fish88 fish88 is offline
De Paddock Regular

Ja geef de Fans die naar het circuit nog minder tijd om naar de wagens te kijken... Als daar een prijsverlaging tegenover staat dan word het iig nog gecompenseerd maar straKS betaal je voor een weekendkaart evenveel voor nog minder... Leuk voor de teams niet voor de fans.
Reply With Quote
Old 12-03-2006, 16:33
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Originally Posted by marcel
vorig jaar was er een sessie op zaterdag en één op zondag
..wat ze achteraf naar twee sessies op zaterdag gevoerd hebben, niet ? Of vergeet ik zo snel ? :s
Old 12-03-2006, 16:37
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

toch wel, al was het maar 1 sessie
Old 13-03-2006, 11:21
Petter-Jån's Avatar
Petter-Jån Petter-Jån is offline
De Paddock Rookie

Heb er ook m'n buik van dat ze alles constant blijven aanpassen en het zo ingewikkeld maken. Als ik de uitleg van Tassin en Vigneron goed begrepen heb, telt, bij de eerste twee kwalificatie-kwartiertjes, een snelle ronde zolang die volledig afgelegd is binnen het kwartier. Als de timer op nul staat, kan je 2" later dus nog over de streep rijden, die tijd telt niet meer mee. (Correct me if I'm wrong, was niet echt aan het opletten, maar toen ze het gezegd hadden, had ik zoiets van: "huh? Heb ik dat nu goed gehoord?").
Het laatste kwartier telt de tijd dus ook nog als je de ronde bent aangevangen voor het einde van de sessie. Daarbij komt dan heel die brandstofreglementering en precies straffen ze je op je brandstof? Is Schumacher niet met minder fuel mogen vertrekken dan waarmee hij de qualifs begonnen is, of heb ik dat ook verkeerd begrepen?

Het lijkt er voor mij gewoon veel te hard op dat ze de formule 1 zo angstvallig mogelijk proberen kunstmatig in leven te houden. Straks moet de eerste in het kampioenschap nog met extra gewicht rijden, de tweede zonder achtervleugel en de derde zonder stuurtje! Laat ons eens terug gewoon naar racing gaan! Met topwagens, het nieuwste wat de wetenschap te bieden heeft, veel show, ... de elite! Want dat is toch de F1 die wij kennen en die daarom zoveel roem en bekendheid heeft verworven?

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules