De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 12-12-2005, 01:34
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Belcar Technisch Reglement 2006

Hopelijk geen dubbele post, maar toen ik daarnet naar belcar.com ging kijken, stond het reglement er nog niet en nu dus wel. Tenzij ik erover had gekeken.

Hier is de link:

http://www.belcar.com/belcar2005/dub...02006%20NL.pdf



Greetz,
Belle
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #2  
Old 12-12-2005, 12:01
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
8.4.3 Verlichting wedstrijdnummers bij nachtwedstrijden �� Indien een wedstrijd in het donker verreden wordt, moeten op elke wagen de wedstrijdnummers verlicht zijn. Deze lichten dienen samen met het ontsteken van de koplampen aan te gaan. Het gebruik van reflecterende achtergronden wordt aanbevolen, maar is niet verplicht.
Dat is niet de verbetering waar ik op gehoopt had

Appendix 1: Restrictoren voor atmoferische motoren

Appendix 2: Restrictotren voor drukgevulde motoren
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 12-12-2005 at 12:06.
Reply With Quote
  #3  
Old 12-12-2005, 13:11
Jawaddeman's Avatar
Jawaddeman Jawaddeman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: Antwerpen
Posts: 269
Koolstof remmen in klasse gt1; zou dat niet voor glpk zijn zodat ze met dezelfde auto fia gt en belcar kunnen rijden???
Reply With Quote
  #4  
Old 12-12-2005, 14:05
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally Posted by Jawaddeman
Koolstof remmen in klasse gt1; zou dat niet voor glpk zijn zodat ze met dezelfde auto fia gt en belcar kunnen rijden???
In de FIA-GT staat er geen beperking op de grootte van de remmen...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #5  
Old 16-12-2005, 21:04
El Torro's Avatar
El Torro El Torro is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 170
Question

Zo te zien is er gisteren niet veel nieuws verteld op de voorlichtingsavond in Zolder, of is niemand daar geweest en zat de organisatie daar alleen aan dat tafeltje !?!
__________________
Schummi: Spa-Francorchamps ist die schönsste rennstrecke der welt.....

Last edited by El Torro; 16-12-2005 at 22:01.
Reply With Quote
  #6  
Old 17-12-2005, 00:53
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by El Torro
Zo te zien is er gisteren niet veel nieuws verteld op de voorlichtingsavond in Zolder, of is niemand daar geweest en zat de organisatie daar alleen aan dat tafeltje !?!
Misschien moeten ze zwijgen op De Paddock
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #7  
Old 17-12-2005, 05:15
Jawaddeman's Avatar
Jawaddeman Jawaddeman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: Antwerpen
Posts: 269
Quote:
Originally Posted by El Torro
Zo te zien is er gisteren niet veel nieuws verteld op de voorlichtingsavond in Zolder, of is niemand daar geweest en zat de organisatie daar alleen aan dat tafeltje !?!
Toch wel; maar eigenlijk staat alles exact in het technisch regelement, dat je terug vind op de website van belcar...
Belangrijkste i het sportief regelement en dat zou er volgende week aankomen; enkele tipjes werden al gelicht zoals de klassen maar deze staan elders al volledig correct vermeld...

Voor de rest ging het voornamelijk over de handicapballast en de restrictoren, deze zijn van begin reeds verplicht voor klasse 1; maar kunnen na de tweede wedstrijd eventueel ook verplicht worden aan klasse 2...
Reply With Quote
  #8  
Old 17-12-2005, 10:45
Driver Driver is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2005
Location: Tussen Francorchamps en Zolder
Posts: 20
Question

Quote:
Originally Posted by Jawaddeman
Voor de rest ging het voornamelijk over de handicapballast en de restrictoren, deze zijn van begin reeds verplicht voor klasse 1; maar kunnen na de tweede wedstrijd eventueel ook verplicht worden aan klasse 2...
Hoezo pas na de 2e wedstrijd ????? en waarom niet direkt wel/niet vanaf het begin......
Reply With Quote
  #9  
Old 17-12-2005, 12:20
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Driver
Hoezo pas na de 2e wedstrijd ????? en waarom niet direkt wel/niet vanaf het begin......
Op zich is dat niet nieuw. Bij de introductie van de Silhouette klasse was dat namelijk ook mogelijk. Het doel destijds was dat Silhouettes net achter de top van GTB terecht zouden komen. Mocht blijken dat in het begin van het seizoen dat de Silhouettes te snel zouden zijn, dan had men altijd de mogelijk om in te grijpen.

In dat kader begrijp ik die regel wel. Door het één of twee wedstrijden aan te zien kun je beter bepalen of klasse 2 iets sneller of iets trager moet worden. Mocht je dat "keihard" vooraf bepalen heb je wellicht kans op een klasse die een heel jaar te traag of te snel is. Zijn ze te snel dan heb je een heel seizoen klagende mensen uit klasse 1, als ze te traag zijn dan klagen de heren van de klasse 2 een heel jaar lang.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #10  
Old 17-12-2005, 12:42
insanity's Avatar
insanity insanity is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2005
Location: Heers
Posts: 309
We kunnen misschien als monument ter inhuldiging van het vernieuwde circuit een klaagmuur voorstellen
__________________
Motorsports-online.net
Reply With Quote
  #11  
Old 17-12-2005, 21:44
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Dilbeek
Posts: 689
Belangrijk ivm met het nog te verwachten sportief reglement is een beperking op het aantal banden !!
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 18-12-2005, 19:08
pascual's Avatar
pascual pascual is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2004
Location: España
Posts: 286
Quote:
Originally Posted by AlainH
Belangrijk ivm met het nog te verwachten sportief reglement is een beperking op het aantal banden !!
Tja een banden beperking in de Belcar! Ik ben donderdag ook naar DE vergadering gegaan, dat (banden beperking) vind ik nu eens overbodig. Belcar is nu eenmaal duur en dan een banden beperking, waar halen ze het nu in hun hoofd? Dus je krijgt 2 setten voor de trainingen en qual., je moet met 1 vd setten starten, tijdens de race mag je ze vervangen door nieuwe!

Op die vergadering heb ik ook moeten merken dat vele mensen weinig of geen respect voor elkaar hebben en het nodig vonden door elkaar te praten en niet te luisteren naar elkaar (echt volwassen). Men vind het blijkbaar belangrijker om te zagen over een jasje dat verplicht is in de pit aan de muur dat zou te klein zijn dan over belangrijkere dingen te zagen.

Respect hebben ze helemaal niet, vonden het nodig om sommige opmerking van André Carlier weg te lachen, terwijl André wel heel belangrijke dingen zei. Neen zo komen wij in de Belcar niet veel verder. Wordt nu eens volwassen heren! Luister naar elkaar dan moet Mark Martens en co. niet steeds hetzelfde zeggen.
Reply With Quote
  #13  
Old 19-12-2005, 10:52
Jawaddeman's Avatar
Jawaddeman Jawaddeman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: Antwerpen
Posts: 269
Quote:
Originally Posted by pascual
Tja een banden beperking in de Belcar! Ik ben donderdag ook naar DE vergadering gegaan, dat (banden beperking) vind ik nu eens overbodig. Belcar is nu eenmaal duur en dan een banden beperking, waar halen ze het nu in hun hoofd? Dus je krijgt 2 setten voor de trainingen en qual., je moet met 1 vd setten starten, tijdens de race mag je ze vervangen door nieuwe!

Op die vergadering heb ik ook moeten merken dat vele mensen weinig of geen respect voor elkaar hebben en het nodig vonden door elkaar te praten en niet te luisteren naar elkaar (echt volwassen). Men vind het blijkbaar belangrijker om te zagen over een jasje dat verplicht is in de pit aan de muur dat zou te klein zijn dan over belangrijkere dingen te zagen.

Respect hebben ze helemaal niet, vonden het nodig om sommige opmerking van André Carlier weg te lachen, terwijl André wel heel belangrijke dingen zei. Neen zo komen wij in de Belcar niet veel verder. Wordt nu eens volwassen heren! Luister naar elkaar dan moet Mark Martens en co. niet steeds hetzelfde zeggen.
Ten eerste die regel van die banden is er niet pom een beperking in het aantal sets banden op te leggen; maar om ervoor te zorgen dat er geen kwalificatie rubbers gebruikt worden...

Ten tweede je dot nu precies of dat daar ne zwijne stal was zonder dat mensen daar respect hadden voor elkaar??? Ik vond dat dar nog héél braaf was en dat de mensen veel begrip voor het nieuwe regelement toonde... En dat van die hesjes daar is de laatste 5minuten overgesproken, we hebben daar bijna 4uur gezeten pfffff...

Ten slotte wat carlier betreft, hij heeft er af en toe ook een stevige grap tussen gesmeten dus ja als er dan eens gelachen wordt...
Reply With Quote
  #14  
Old 20-12-2005, 12:09
Luuk S's Avatar
Luuk S Luuk S is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2004
Location: Neerpelt, Zolder, Roermond
Posts: 134
Wat is er tegen kwalificatierubbers?
Reply With Quote
  #15  
Old 20-12-2005, 12:30
Jawaddeman's Avatar
Jawaddeman Jawaddeman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: Antwerpen
Posts: 269
Quote:
Originally Posted by Luuk S
Wat is er tegen kwalificatierubbers?
money money money

ze willen met dit regelement het wat spannender maken en dus de grote teams met genoeg budget, een beetje intoomen, toch niets verkeerd aan???
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.