De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 22-01-2005, 16:02
S-F S-F is offline
De Paddock Rookie

Zou dat niks voor Bas zijn geweest zo'n uitstapje naar Amerika?

Bas en Jos in een team, was toch wel wat hé?
Reply With Quote
Old 22-01-2005, 21:06
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Quote:
Originally posted by S-F
Zou dat niks voor Bas zijn geweest zo'n uitstapje naar Amerika?
Het managment van Leinders heeft al een tijdje enkele contacten met de states voor 2005....

Mogelijk in februari meer daarover wait and see...
Old 22-01-2005, 22:11
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

De titel van deze topic nog maar eens herhalen: De Nederlandse F1 soap.

Van autosport.nl:
Quote:
Op zoek naar de waarheid
Afgelopen week testten Christijan Albers en Nicky Pastorelli met Minardi op Misano. Terwijl het merendeel van de Formule 1-teams op Barcelona aan het werk is, waar ondanks de problemen met uit het asfalt lopende olie uiteindelijk toch nog gereden kon worden, koos Minardi ervoor om zonder concurrentie op Misano te rijden, wat vanuit de thuisbasis in Faenza ook wat dichterbij is. Het weer speelde echter niet mee, gestage regenval speelde het team deels parten.

Ik kreeg het verzoek om voor deze site een verslagje te maken van het eerste optreden van Nicky Pastorelli met een Formule 1-auto. Nou is het niet rendabel om daarvoor helemaal naar Misano af te reizen, en bovendien ben ik deze week met de wereldbeker skiën onderweg in Kitzbühel. Waar overigens door het weer ook niet echt veel geskied wordt, maar dat terzijde. Om voor genoemd verslag wat informatie te krijgen, belde ik dus met Pastorelli, die vol enthousiasme in geuren en kleuren vertelde over zijn ervaring. Tevens meldde hij, dat hij bij de test sneller was geweest dan Albers.

Dat kon ik niet controleren, want Minardi gaf een persbericht uit zonder rondetijden en ook uit andere bronnen waren geen rondetijden te ontlenen. Dat is wel vaker het geval als een team ergens alleen test. Zijn er meerdere teams op een circuit, dan zijn er ook vergelijkende tijden. Enfin, Pastorelli meldde dus dat hij sneller was, en ik had geen reden om daaraan te twijfelen. Dus heb ik het zo in het artikel gezet, als uitspraak van de rijder zelf, die daarvoor dus ook zelf verantwoordelijk is.

Niet lang daarna belde Christijan Albers. Nou gebeurt dat wel vaker, maar ditmaal was het gesprek minder plezierig dan anders. Albers was boos. Boos over de berichten die in Nederland de ronde deden, dat Pastorelli sneller zou zijn geweest. Volgens Albers was dat namelijk niet zo. “Goed”, zei ik. “Als jij sneller was dan Pastorelli, dan wil ik dat ook wel schrijven, maar dan wordt het een welles-nietes-verhaal. Daar heeft niemand iets aan. Het beste is dus om een lijstje met tijden te hebben.” Daar bleef het vervolgens bij. Tenminste, wat mij betreft. Later hoorde ik dat ook andere journalisten die iets van soortgelijke strekking hadden geschreven, zijn gebeld door het managementbureau van Albers.

Ik vind dat een vreemde gang van zaken. Autosportjournalisten zijn met z’n allen bezig om de prestaties van coureurs, en met name Nederlandse, zo goed mogelijk voor het voetlicht te brengen. Als we ergens niet zelf aanwezig zijn, gaan we af op de informatie die we hebben. Als iemand dan iets beweert, dat ik niet kan controleren, schrijf ik dat als citaat van de desbetreffende persoon, zodat die daarvoor uiteindelijk zelf verantwoordelijk is. Komt er iemand met andere informatie, dan zal ik die net zo behandelen. Zomaar roepen dat je het met een bericht niet eens bent, is echter voor niemand zinvol. Dan zul je toch echt met wat meer feiten op de proppen moeten komen.

Nog geheel afgezien van het feit, dat er van deze test in feite niets afhing. Pastorelli mocht een keer Formule 1 testen omdat hij kampioen is geworden in de Superfund-Euro-3000, Albers moest zijn rondjes maken om zijn superlicentie veilig te stellen. Albers heeft immers al een contract en heeft wat dat betreft voorlopig niets te vrezen van Pastorelli, die zijn aandacht vooral op de Champ Cars richt. Albers en zijn begeleiders zullen eraan moeten wennen, dat er in de Formule 1 een heleboel geschreven wordt, waar ze het zelf niet altijd mee eens zijn. En dan kun je wel al die journalisten gaan bellen, maar daarmee doe je je naam ook geen goed. Gewoon de waarheid vertellen en voor de rest de prestaties op de baan laten spreken, dat is het beste advies dat ik kan geven. Welgemeend, en in alle vriendschappelijkheid. Aan al dat gezeur over en weer heeft niemand iets.

René de Boer

Redacteur AUTOSPORT.NL
Reply With Quote
Old 23-01-2005, 13:43
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Ze snappen er helemaal niks van in het Albers-kamp Wat een sullig en knullig optreden van zijn management, denk je dat je met Verstappen een laagtepunt hebt bereikt qua PR- en mediabeleid..........blijkt het toch nog erger te kunnen
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 23-01-2005, 13:50
TommySoprano TommySoprano is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by S-F
Bron: http://www.sbsonline.nl/modules.php?...euws&sid=50678
Robert Doornbos is zo goed als rond bij Jordan, alleen de handtekening moet nog gezet worden. Een formaliteit, want eerst wil Jordan de overname door de mensen van Midland F1 voltooien.
>>>>>>>>>>>>>>>
Een formaliteit? Je weet maar nooit met Jordan...
Reply With Quote
Old 23-01-2005, 14:39
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Het tweede zitje bij Minardi? Volgens Speedtv.com staat Nicolas Kiesa vooraan in de rij om de tweede plek in te palmen. Nu heeft Albers tenminste kans om de snelste Minardi piloot te worden Die Kiesa was nou niet bepaald een groot licht in 2003, zijn prestaties in de diverse Formule Junior klassen hebben ook geen onuitwisbare achterdruk achtergelaten

Albers voor P19, ik zal er niet ver naast zitten
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 23-01-2005, 14:52
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Mark
Ze snappen er helemaal niks van in het Albers-kamp Wat een sullig en knullig optreden van zijn management, denk je dat je met Verstappen een laagtepunt hebt bereikt qua PR- en mediabeleid..........blijkt het toch nog erger te kunnen
Inderdaad, vorig seizoen (2003) kreeg Albers nog alle lof toegezwaaid vanwege zijn mediaoptreden (zeker vergeleken met de introverte en verlegen Verstappen). Echter na 3 desastreuze DTM races is daar weinig meer van over.

Moet bij de personen rond Albers altijd denken aan "nieuw geld" rijken die ook mee doen aan zoiets als de de Quote challenge. Kortom mensen die liever zelf in de belangstelling staan. Bah....
Reply With Quote
Old 23-01-2005, 23:30
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Quote:
Die Kiesa was nou niet bepaald een groot licht in 2003, zijn prestaties in de diverse Formule Junior klassen hebben ook geen onuitwisbare achterdruk achtergelaten
Ik wil Kiesa nu niet bepaald verdedigen, maar ik vind datgene wat hij getoond heeft in die vijf races zeker niet slecht. De man wordt van de ene op de andere dag in een F1-wagen gedropt en weet toch elke race te finishen. Ik zag Klien dit seizoen ook vaak finishen, zelf éénmaal in de punten, maar zijn prestatie vergeleken met die van Kiesa is NIKS waard. Vice-kampioen f3 euroseries en F3 Masters-winnaar of niet... hij overtuigt niet.
Reply With Quote
Old 24-01-2005, 13:54
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally posted by FIRE
De titel van deze topic nog maar eens herhalen: De Nederlandse F1 soap.
De tussenstand tussen Pastorelli - Albers is overigens al 2-0 Tijdens die vergelijkende Champcar test was Pastorelli ook sneller dan Albers..........en Albers heeft de wagen met zijn kont in de muur gezet. Het verschil tussen Pastorelli en Albers schijnt volgens het tam-tam circuit groot geweest te zijn in de Minardi.

Geef mij maar de benadering van Pastorelli en Doornbos, niet lullen maar resultaten laten zien.
Reply With Quote
Old 24-01-2005, 14:57
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by FIRE
Inderdaad, vorig seizoen (2003) kreeg Albers nog alle lof toegezwaaid vanwege zijn mediaoptreden (zeker vergeleken met de introverte en verlegen Verstappen). Echter na 3 desastreuze DTM races is daar weinig meer van over.

Moet bij de personen rond Albers altijd denken aan "nieuw geld" rijken die ook mee doen aan zoiets als de de Quote challenge. Kortom mensen die liever zelf in de belangstelling staan. Bah....
Zat John De Mol (De John De Mol van het voetbalcontract) nergens bij tussen in die Deal met Minardi...?
Reply With Quote
Old 24-01-2005, 18:15
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally posted by TommySoprano
Zat John De Mol (De John De Mol van het voetbalcontract) nergens bij tussen in die Deal met Minardi...?
Volgens de berichten destijds heeft De Mol een bemiddelende rol gespeeld tussen de bank (ABN AMRO) en de sponsoren. Had te maken met een borgstelling e.d. ..........of de Mol iets gaat doen in de F1? Met dat media-genie weet je het nooit. Het is een feit dat hij 6 maanden de tijd heeft om de programmering van een tv-station compleet te vullen. Het kinderkanaal Nickelodeon (eigendom De Mol / Talpa) is in het bezit gekomen van diverse uitzendrechten van de Nederlandse voetbalcompetitie. Vanaf september 2005 moet dat een volwaardige zender worden.

Dus wie weet, misschien iets van een F1-programma / magazine in 2006?
Reply With Quote
Old 24-01-2005, 18:56
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Dus wie weet, misschien iets van een F1-programma / magazine in 2006?
Ze kunnen de zendtijd misschien vullen met de maanden filmmateriaal van alle mogelijke Big Brothers
Reply With Quote
Old 24-01-2005, 20:15
De Paddock Regular

Toch even er op wijzen dat er nog niks officiëel is wat betreft Verstappen en/of Pastorelli in de Champcar.

Uit ervaring weet ik dat de Nederlandse autosport bladen "anything that sells" op hun cover durven te zetten.
Reply With Quote
Old 29-01-2005, 12:41
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Alsof hij wereldkampioen is geworden Presentatie van Alers en Minardi in Amsterdam is hier te zien: http://lostboys.garnierstreamingmedi...p?media=clip_1

Na wat burn-outs staat de verwende blaag uit Laeren als een wereldkampioen op de Minardi. Daarna als een wanne-be Schumacher handjes uitdelen aan het publiek. Albers je zult niet verder komen dan P19 of P20, gedraag je daar dan ook na.
Reply With Quote
Old 29-01-2005, 15:28
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Alsof hij wereldkampioen is geworden Presentatie van Alers en Minardi in Amsterdam is hier te zien: http://lostboys.garnierstreamingmedi...p?media=clip_1

Na wat burn-outs staat de verwende blaag uit Laeren als een wereldkampioen op de Minardi. Daarna als een wanne-be Schumacher handjes uitdelen aan het publiek. Albers je zult niet verder komen dan P19 of P20, gedraag je daar dan ook na.
Bij deze presentatie was "soap" wel de juste omschrijving.

Albers is wel heel blij met zijn Minardi zitje:

Last edited by FIRE; 29-01-2005 at 15:49.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules