De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 16-11-2005, 15:29
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Van Hooydonk gaat Midland testen

Quote:
Midland MF1 Racing have announced that Jeffrey van Hooydonk will take part in a one-day test with the outfit at Jerez on December 8.
bron: http://www.crash.net/uk/en/news_view...d=1&nid=122249

Jeffrey denkt aan ons
Quote:
"However, it is impossible to compare a Formula One car with any other category of racing car. I expect it to be a hard but exciting day. I am very excited to be given this opportunity, especially as many Belgian fans are eagerly awaiting another Belgian driver in F1. I will definitely give my best and then have to wait and see what the future will bring."
Reply With Quote
Old 16-11-2005, 15:35
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

hij moet ook wa aan de internationale fans denken, want na Leinders' uitstapke in Barcelona hebben die niet de hoogste pet op van Vlaamse F1-piloten.

en da is geen "Belgisch gedrag" da ik da hier zet, want ik weet ook wel dat Leinders bij Minardi heel mooi gepresteerd heeft, maar zo'n uitschuiver laat een grotere indruk achter dan een heel jaar achter in de tabellen te hangen
Old 16-11-2005, 17:17
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Zo zie je onmiddellijk de kleuren van Midland wagen.
Reply With Quote
Old 16-11-2005, 17:33
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by marcel
hij moet ook wa aan de internationale fans denken, want na Leinders' uitstapke in Barcelona hebben die niet de hoogste pet op van Vlaamse F1-piloten.

en da is geen "Belgisch gedrag" da ik da hier zet, want ik weet ook wel dat Leinders bij Minardi heel mooi gepresteerd heeft, maar zo'n uitschuiver laat een grotere indruk achter dan een heel jaar achter in de tabellen te hangen
Uit mijn interview met Leinders...

Begin 2004 testte je met Jordan in Barcelona. Verschillende mensen namen het jou kwalijk dat je al meteen in de muur zat en zeggen dat de versie die je over het incident gaf niet klopte.

“Wat er gebeurde weet ik zelf niet. Ik reed op een recht stuk, niet in een bocht zoals beweerd wordt. Opeens zat ik in de muur en ik wist niet wat er gebeurd was. Nu, ik moest in die eerste ronde rustig rijden en deed een simulatie, een zogenoemde “fifth gear run”. Dat wil zeggen dat ik de wagen in 5de versnelling moet zetten, heel laag in toeren en volgas gaan en dan doortrekken en schakelen naar 6de. Bij deze oefening hebben ze bij Jordan tractiecontrole gedesactiveerd, wat niet ideaal is. Wat mij de das heeft omgedaan, was het feit dat Alonso zijn motor had opgeblazen bij het uitkomen van de bocht, wat ik niet gezien had. Hij verloor olie en ik kwam er met één wiel op. Het was niet veel olie, maar het was voldoende om me te katapulteren omdat ik geen tractiecontrole had. Met tractiecontrole was er niets gebeurd. Ricardo Zonta kwam me ’s middags opzoeken en vroeg me wat er gebeurd was, want er was olie op de baan. Toen heb ik dat verhaal aan de journalisten verteld en die geloofden het niet. Ze vonden het niet normaal dat we pas na drie uur onze versie deden en dat het verhaal verzonnen was om mij te helpen. De journalisten zijn naar dan Zonta gestapt en die heeft mijn versie bevestigd. Daarop zijn ze naar Renault gestapt en die bevestigden ook dat er olie lag op die plaats, om dat uur. Het probleem is, dat er heel wat journalisten zijn die mijn mening niet appreciëren en dus maakten ze hiervan gebruik om me zwart te maken. Toen ik bij Minardi reed, ben ik niet één keer gespind tijdens de oefensessies. Ik ben van alle piloten, dus niet enkel de testrijders, de enige piloot die op vrijdag nooit gespind is. Ik was ook snel en was in de tweede helft van het seizoen sneller dan mijn teamgenoten en heb ook geen brokken gemaakt.”

Ik denk dat Leinders vooral door onze Nederlandse buren werd uitgelachen, omdat België immers hoopte op een F1-piloot en Leinders meteen in zijn eerste rondje zoiets flikte. En jammer genoeg is het steeds zo dat mensen meteen een piloot gaan uitlachen (of wat weet ik) zonder dat ze de echte reden kennen.
Reply With Quote
Old 16-11-2005, 18:40
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

F1racing.nl meldt ook dat Midland een nieuwe sponsor heeft, namelijk het Belgische bedrijf Metris!
Tevens al een sponsor van Jeffrey ...

We weten nu natuurlijk niet hoe groot die sponsoring gaat zijn, maar mss kan Jeffrey met die steun dan wel de testpiloot worden?
Old 16-11-2005, 19:35
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Pastorelli is al testpiloot.
Reply With Quote
Old 16-11-2005, 21:44
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular

Misschien dan meteen racepiloot he
Old 16-11-2005, 21:54
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

teams mogen maar 2 race-piloten inzetten. Midland heeft Monteiro en Albers al bevestigd

bleulite: ja, ik ken de omstandigheden van dat incident ook wel, maar als ik andere F1-fans van over de wereld hoor, hebben ze sindsdien geen hoog petje van hem op..
Old 16-11-2005, 22:00
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by FIRE
Pastorelli is al testpiloot.
Verleden jaar was een zekere Nicky Pastorelli ook "derde piloot", dat stond toen in het begin van het seizoen in de press release. Plots blijkt Robert Doornbos derde piloot van Jordan. Het zou spijtig zijn voor Nicky als dat opnieuw gebeurt, maar dat is ook de smerige kant van de F1.
Reply With Quote
Old 16-11-2005, 22:02
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by bluelite
Verleden jaar was een zekere Nicky Pastorelli ook "derde piloot", dat stond toen in het begin van het seizoen in de press release. Plots blijkt Robert Doornbos derde piloot van Jordan. Het zou spijtig zijn voor Nicky als dat opnieuw gebeurt, maar dat is ook de smerige kant van de F1.
Dat klopt. Pastorelli heeft vorig jaar volgens mij alleen wat rechtelijn tests gedaan, maar ik heb begrepen dat hij komend seizoen wel aan bod komt als 3e coureur.
Reply With Quote
Old 17-11-2005, 00:37
fish88's Avatar
fish88 fish88 is offline
De Paddock Regular

Ik hoop dat Pastorelli gewoon gaat rijden. Ik schat hem hoger in dan van hooydonk. Ik denk eerder dat hij een soort testrol krijgt zoals Pastorelli dit jaar had.

Last edited by fish88; 17-11-2005 at 00:43.
Reply With Quote
Old 17-11-2005, 10:29
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by marcel
teams mogen maar 2 race-piloten inzetten. Midland heeft Monteiro en Albers al bevestigd

bleulite: ja, ik ken de omstandigheden van dat incident ook wel, maar als ik andere F1-fans van over de wereld hoor, hebben ze sindsdien geen hoog petje van hem op..

Midland heeft Monteiro nog niet bevestigd a gaat iedereen ervan uit dat Monteiro wel zal rijden.
Reply With Quote
Old 17-11-2005, 14:20
The Interceptor's Avatar
De Paddock Regular

Zeker nu er enkele Portugese sponsors bevestigd zijn (www.pitstoptv.be)
't Zou me sterk verwonderen moest Monteiro geen racepiloot zijn bij MF1 Racing (ineens de officiële naam gebruiken he )
Old 17-11-2005, 16:42
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by JPMontoya
Midland heeft Monteiro nog niet bevestigd a gaat iedereen ervan uit dat Monteiro wel zal rijden.

van een week geleden:
Quote:
Tiago Monteiro will race with Midland F1 in the 2006 Formula One World Championship, after signing a new contract with Alex Shnaider's team on Thursday.

Reply With Quote
Old 17-11-2005, 22:12
The Interceptor's Avatar
De Paddock Regular

Ik dacht toch ook dat er nog niets bevestigd was over de 2e rijder. Enkel Albers als 1e rijder en Pastorelli als 3e rijder die zijn bevestigd.
Vandaag stond er in de Standaard een artikeltje over de test van Jeffrey bij MF1 Racing. Er was Jeffrey gezegd dat de testdag van 8 december diende om een 2e rijder te zoeken ...
Misschien ook maar om die jongens wat hoop te doen geven, extra centjes te laten afdokken én Monteiro nog wat onder druk te zetten.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules