De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 26-12-2005, 03:13
Pascal Pascal is offline
A4993

stage 13 - Friday 13 January 2006 | Labé > Tambacounda

Quote:
The Dakar can have mountain stages. Even if there is no need for oxygen masks, the rally will reach its high point on this special, verging on 1,000 m in some passes. As with the previous day, the tracks will be narrow, and dust will make overtaking very difficult.
www.dakar.fr
Reply With Quote
Old 13-01-2006, 11:43
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

10:28:10 ? Early this morning 1h30 – Henrard quits
Stéphane Henrard, driver of a 2005 Volkswagen Race Touareg suffered his third withdrawal in a row on the Dakar. “We have an oil leek so we had to drive slowly all day and once we got to the bivouac, the engine broke. I’m really disgusted. »

Het is over en uit voor Henrard !

Ach ja - Vrijdag den 13de de perfecte dag voor zo iemand als een negativist als Henrard !
Reply With Quote
Old 13-01-2006, 11:51
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Ik las het net ook. Zeer spijtig. Dit jaar zat alles echt wel tegen. Ik vraag mij af of hij volgend jaar niet gewoon terug met zijn VW Tarek buggy zal deelnemen i.p.v. de VW Race Touareg.
Reply With Quote
Old 13-01-2006, 12:00
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular

Ik geraak niet op de site van de dakar, nog mensen met dat probleem ???
Stephane heeft echt een dakar echter de rug om snel te vergeten. Hele tijd assistentie moeten verlenen, en dan nog uitvallen ook ...
Reply With Quote
Old 13-01-2006, 14:06
De Paddock Enthousiast

Bij mij werkt dakar.com momenteel, alleen werkt iriTrack niet en staan er nog geen tussentijden over CP1.

De enige informatie die we momenteel hebben, is dat Alphand, Chicherit, De Villiers nog steeds in de startvolgorde rond rijden na 150 km. Dat betekent dat De Villiers voorlopig nog niet veel tijd terug pakt op Alphand. Het zou zelfs kunnen dat Alphand aan het uitlopen is...
Reply With Quote
Old 13-01-2006, 14:19
De Paddock Enthousiast

De live tracking is eruit in gang geschoten. Na 169 km zou Alphand sneller zijn dan De Villiers, Saby en Sainz.

Hopelijk kan De Villiers Chicherit als nog voorbij steken om jacht te maken op Alphand en hem onder druk te zetten.
Reply With Quote
Old 13-01-2006, 14:21
De Paddock Enthousiast

Er is een toeschouwer dood gereden Weeral slechte publiciteit
Quote:
13:14 PRESS RELEASE OF THE DAKAR ORGANISATION
This morning at 10:00 AM, at km 25 of the special of stage 13 of the rally between LABE and TAMBACOUNDA, just 6kms before the village of Kourahoye, a young boy that had come with his family to see the rally go by, was hit by vehicle n°420 of the car class while crossing the track.

He immediately received treatment from the medical staff of the rally but died during his transfer by helicopter to Labé.

The organisation wished to express its sincere condolences to the family of the child.
Reply With Quote
Old 13-01-2006, 14:27
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by gwyllion
Hopelijk kan De Villiers Chicherit als nog voorbij steken om jacht te maken op Alphand en hem onder druk te zetten.
Hij is er voorbij, maar verliest wel iets meer dan 2 minuten ter hoogte van CP1.
Reply With Quote
Old 13-01-2006, 14:46
De Paddock Enthousiast

Tussentijden bij CP1:
Quote:
Pos. N° Name Hours Time
1 302 ALPHAND (FRA) 12:14:15 02:57:15
2 305 DE VILLIERS (AFS) 12:20:44 02:59:44
3 307 SAINZ (ESP) 12:35:12 03:02:12
4 301 SABY (FRA) 12:27:50 03:04:50
5 315 MAGNALDI (FRA) 12:40:30 03:09:30
6 311 SOUSA (POR) 12:45:54 03:09:54
7 304 ROMA (ESP) 12:37:06 03:10:06
8 346 VIGOUROUX (FRA) 12:48:15 03:19:15
9 322 CHICHERIT (FRA) 12:40:09 03:21:09
Raar dat Saby of Sainz niet achter Miller gebleven zijn. Miller kon vandaag de 4de plaats algemeen misschien overnemen van Peterhansel Ik vrees dat hij zwaar verdwaald is
Quote:
13:49 - Alphand fastest at CP1
At the first CP of the car race (km 209), Luc Alphand (MIT) who took off first this morning has the fastest time so far. The overall leader has a 2’29" advantage on Giniel De Villiers (VW), 4’57" on Carlos Sainz (VW) and 7’35" on Bruno Saby (VW). Guerlain Chicherit (BMW) who started second today was forced to stop twice and made it to CP1 with a 23’54" time deficit. He was overtaken by 4 cars.

Last edited by gwyllion; 13-01-2006 at 14:54.
Reply With Quote
Old 13-01-2006, 14:57
De Paddock Enthousiast

Quote:
Raar dat Saby of Sainz niet achter Miller gebleven zijn. Miller kon vandaag de 4de plaats algemeen misschien overnemen van Peterhansel Ik vrees dat hij zwaar verdwaald is
Hij verliest een half uur bij CP1
Reply With Quote
Old 13-01-2006, 15:35
De Paddock Enthousiast

Quote:
De Villiers is voorbij Chicherit, maar verliest wel iets meer dan 2 minuten ter hoogte van CP1.
Alphand blijft sneller dan De Villiers volgens CP2.
Reply With Quote
Old 13-01-2006, 15:38
De Paddock Enthousiast

Quote:
Miller verliest een half uur bij CP1
Peterhansel is al aan CP1. Hij is als 60ste vertrokken vandaag en als 17de bij CP1 Hij is 16 minuten sneller dan Miller
Reply With Quote
Old 13-01-2006, 16:02
De Paddock Enthousiast

Quote:
Alphand blijft sneller dan De Villiers volgens CP2.
Alphand wint de etappe en heeft zijn eerste plaats dus mooi verdedigd. Morgen nog een etappe van 250 km en zondag het ritje in Dakar. Zonder pech wint Alphand dus zijn eerste Dakar.
Quote:
15:21 - Alphand wins special
Frenchman Luc Alphand clinched his second special win this year. The overall leader beat Carlos Sainz (VW) by 50". Alphand’s main rival for final victory, Giniel de Villiers, finished third at 1’42".

15:23 - Alphand increases overall lead
Luc Alphand, overall leader since yesterday, slightly increased his lead on Giniel De Villiers. The Mitsubishi drver now has a 22’13" advantage on the South African.

Last edited by gwyllion; 13-01-2006 at 16:29.
Reply With Quote
Old 13-01-2006, 16:48
ydg ydg is offline
De Paddock Rookie

464 - Joris Mattijs & Ivan Bamps

Lieve vrienden,

In een Afrikaans cybercafé aan een toetsenbord dat volledig stuk is lezen wij met tranen in de ogen de website en jullie verschillende commentaren.

Dank u voor alle steun en interesse.

Ivan en ik stellen het fysiek wel en hebben van een Vlaamse Dakarfan die een bedrijf heeft in Senegal (Paul Liedens) een wagen ter beschikking gekregen om in Sally een hotel te bereiken waar onze teleurgestelde supporters morgen zullen toekomen.

Het was echt wel “quite an adventure” maar we hebben er het beste van gemaakt en zijn blijven doorgaan tot het écht niet anders meer kon...

Als ik Ivan had laten doen had hij naast de wagen in de woestijn blijven zitten tot een verdwaalde touareg volgend jaar met een radiator, een koppelingsschijf, een drukgroep, een lager en nog wat van die dingen afkwam om het alsnog te fixen, maar dan blijf ik mij afvragen hoe men in het zand een boite en een motor kan demonteren onder een auto die tot op de assen in het zand zit.

Uiteindelijk heb ik Ivan kunnen overtuigen dat wie sport ook moet kunnen verliezen … en dat we een fantastisch avontuur samen konden beleven en in vriendschap konden afsluiten.

Op het moment van de opgave heeft men ons verteld van het dodelijk ongeval dat die dag gebeurde en dan beseffen we hoe gelukkig we zijn dat we gezond en wel en met mooie herinneringen naar Vlaanderen mogen terugkeren.

Dank voor al uw steun, dank aan alle sympathisanten,

Dank aan de leden van het team mobilhome Paul, Benjamin en Leo,

Dank aan het ondersteuningsteam Chrisje, Sonja en Ann,

Dank aan de dienst wisselstukken, Luc, Jan, Ief en de Belgische consul in Mauritanië Nabil Hajjer,

Dank aan François Beguin en zijn Senegalees team dat ons aanvullend ondersteunde waar nodig,

Dank aan de Vlaamse krantenreporters en de nieuwsdienst RTV,

Dank aan Jacky Loomans en Noël Essers en een gans team die ons opvingen na de opgave, ons redden uit de bezemwagen en ons van enkele propere T-shirts voorzagen, en uiteraard ook dank aan het persteam Ief en Yves.

En we vergeven dat ene Belgische team dat ons hulp weigerde in nood, en we vergeven de VTM'reporters die, zoals het een echte commerciële zender betaamt, geen enkele informatie over ons amateurteam verstrekte, gelukkig was er RTV die objectieve informatie bracht.

Het was mooi en onvergetelijk.

De twee clochardvrienden Joris en Ivan, gezond en gelukkig
Old 13-01-2006, 17:57
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Quote:
Originally Posted by ydg
Uiteindelijk heb ik Ivan kunnen overtuigen dat wie sport ook moet kunnen verliezen …

Quote:
Originally Posted by ydg
Dank voor al uw steun, dank aan alle sympathisanten.
Zonder enige dank! Jullie verdienen als ammateurs minstens evenveel aandacht en vooral steun dan de toppers!
Ik vind het dan ook spijtig dat ik jullie niet heb kunnen zien vertrekken op de grote markt in Lier...

Quote:
Originally Posted by ydg
En we vergeven dat ene Belgische team dat ons hulp weigerde in nood, en we vergeven de VTM'reporters die, zoals het een echte commerciële zender betaamt, geen enkele informatie over ons amateurteam verstrekte, gelukkig was er RTV die objectieve informatie bracht.
Niet TEveel vergeven hé Het zijn altijd dezelfde die de aandacht krijgen...

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules