![]() |
|
#61
|
||||
|
||||
De tijd dat dit nog kon is met al die vleugeltjes aan de sidepots ook lang voorbij...
![]()
__________________
|
#62
|
|||
|
|||
Quote:
![]() ![]() |
#63
|
|||
|
|||
Quote:
![]() ![]() |
#64
|
||||
|
||||
Die mini-vleugel heeft de perfeckte druppelvorm in het zij-aanzicht. Dus downforce zal er niet vandaan komen. De luchtstroom positief beinvloeden zal ook niet veel effekt opleveren met zo'n druppelvorm.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#65
|
||||
|
||||
Quote:
|
#66
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() |
#67
|
||||
|
||||
Quote:
Wat bedoel je precies met "dat bizar ding ter hoogte van de sidepot"? Bedoel je die verticale platen? Dat zien me er zo'n beetje winglets uit, zoals ze ook op vliegtuigen worden gebruikt op het einde van de vleugels, om een wervel net voor de vleugeltip te vermijden. Er staat nu wel geen vleugel, maar ik neem aan dat het gaat om wervels te vermijden en de stroming zo laminair mogelijk te houden. Helaas is aërodynamica een heel moeilijk vak en is het heel moeilijk om voorspellingen te gaan doen, zonder windtunneltesten.
__________________
We do not inherit the Earth from our ancestors, we borrow it from our children. |
#68
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#69
|
||||
|
||||
Quote:
![]() is wel degelijk een camera, denk ik
__________________
|
#70
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
|
#71
|
||||
|
||||
Quote:
|
#72
|
||||
|
||||
Quote:
Daarom worden auto's, vliegtuigen, duikboten, ... dus ontworpen naar het druppelmodel. Vanaf het moment dat je sneller dan het geluid, supersoon dus, wil reizen, ligt het heel anders, de luchtstroming kan zich stroomopwaarts niet meer aanpassen, vermits je sneller gaat dan de manier waarop de informatie zich kan verspreiden, maar zo ver zijn we in de autosport nog niet! ![]() Dat is dus, tussen haakjes, het grote verschil tussen supersone en subsone vliegtuigen. Als het vliegtuig er scherp uitziet aan de voorkant: sneller dan het geluid. Is het stomp en afgerond: niet hoger dan Mach 0,8.
__________________
We do not inherit the Earth from our ancestors, we borrow it from our children. |
#73
|
||||
|
||||
Als ik het goed heb dient zo'n winglet vooral om het verbruik te minderen. Indien het effectief is, zou Honda dan met minder benzine aan de start kunnen komen dan de anderen en op hetzelfde moment pitten.
__________________
![]() |
#74
|
||||
|
||||
Quote:
Bij F1-wagens komt er op aan, om de motor sowieso naar vol vermogen te sturen en daar de maximale snelheid uit te halen. met het verbruik heeft het dus niet direct te maken. Wel als hij dus dezelfde snelheid zou willen aanhouden en dus minder gas moet geven, maar dat zou natuurlijk tamelijk stom zijn. Hij wil de maximumsnelheid verhogen. Maar goed, mss ben ik wel een beetje teveel ![]() ![]()
__________________
We do not inherit the Earth from our ancestors, we borrow it from our children. |
#75
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
__________________
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|