![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
De snelheid waarmee ze de beek in gaan, is niet de belangrijskte reden van stilvallen en motorproblemen. Wel waar de motor zijn lucht aanzuigt. Als die mond redelijk dicht bij de grond staat, heb je gewoon prijs. Snel of traag maakt dan niet veel uit. Tijdens de service met Bosmans gesproken - zij hadden geen water in de motor, maar half het interieur stond onder water, met natte overalls en nota's als gevolg. |
|
||||
|
||||
Quote:
Wij hebben ook nog twee wagens met water in de mecaniek van in het water tot aan de timing geduwd... en pffffffff dat ging stijl die laatste 50meter... Quote:
Als je een 0.5sec in het water vertoefd of je slenterd er in 3sec door (om maar een getal te zeggen) heb je zowieso meer kans om water op de verkeerde plaatsen ... Bij een (zeer) lage snelheid heb je een "golf" die over je motorkap gaat (daar waar bij tjsoen een massa water is binnen gekomen denk ik) Daarentegen als met met een hogere snelheid passeerd heb je een mega splash links en rechts en duw je dus het water opzij en heb je zelf minder water te verwerken... Last edited by Mr.Dallara; 20-02-2006 at 18:27. |
|
||||
|
||||
Wat ik dikwijls gezien heb, is dat er piloten waren die net voor ze het water ingingen nog vol op de rem gingen staan, waardoor de auto vooraan duikt en dus veel water schept. De piloten die nét ervoor vol op het gas gingen, deden het beter, omdat de auto dan vooraan omhoog gaat, door de acceleratie, en wellicht de carterbeschermingsplaat gebruikt als een soort van skipad. Na deze rally is het wel overduidelijk dat Tsjoen en de zijne nog veel werk hebben om de Focus onder de knie te krijgen. Was er ook nog dat verhaal op RTBF waarin melding werd gemaakt dat de verzekering voor de auto 600.000 oude BFr kost met een franchize van 1.000.000 oude BFr-jes... Stemt tot nadenken. Als je dan weet dat ze de auto gekocht hebben om er enkele jaren mee te rijden hier, dan zou het maar wat stom zijn om die in de eerste rally plat te rijden.
|
|
||||
|
||||
Quote:
In het programma "A 4x4 is born" op Discovery Channel was er een cursus door water rijden. Zij toonden dat je een golfje voor uw auto moest handhaven en niet vlugger mocht rijden dan dat dat golfje zich voortbewoog waardoor je geen water binnen kreeg. In de praktijk met een rallywagen waarschijnlijk iets minder gemakkelijk uit te voeren ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
spijtig genoeg ben ik niet kunnen gaan zien.
Ma wat was er met die skoda gebeurt? Mooie foto's en beelden trouwens aan allen die hier gepost hebben. Zo kan ik ook een beetje genieten...
|
|||
|
|||
Nog wat van mijn foto's..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Ik kon oowk spijtig genoeg niet gaan kijken.
Het zag er echt spectaculair uit en toen ik de filmpjes zag en de foto's kreeg ik nog meer hartpijn.
|
|||
|
|||
Mannekes, de volgende photoaward is nog een tijdje van ons verwijderd maar jullie hebben jullie wapens duidelijk reeds in aanslag. Er zijn weer wat beauty's bij...
Good Job... C U |
|
|||
|
|||
Qua kwaliteit kan dit inderdaad tellen.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Op het forum van pitstop heb ik enkele foto's zien voorbij flitsen van de mensen die Bouche uit de gracht hebben geholpen (en ook z'n, deuren hebben afgebroken... ![]() http://www.fdebruyne.easynet.be/bouche01.jpg http://www.fdebruyne.easynet.be/bouche02.jpg http://www.fdebruyne.easynet.be/bouche03.jpg |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|