De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 07-03-2006, 12:11
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular

Sponseren doe ze zowiezo. Zal nooit tegengehouden worden (spijtig genoeg)
Maar als ze het dan toch doen heb ik liever dat ze het in de autosport steken.

Belgacom was ten tijde van John Goosens ook een kwistig sponserende overheidsinstantie.
Reply With Quote
Old 07-03-2006, 17:19
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular

Reeds 15 jaar geleden (ongeveer zoiets, ik moet een 10 jaar geweest zijn in die tijd) reed er in de carglass cup een team gesponsord door de openbare omroep. Het heette zelfs TVTWEE racing team. Ze reden toen met een audi V8 en een porsche 944 turbo als ik me niet vergis.

FF
Old 07-03-2006, 17:37
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by FastFons
Reeds 15 jaar geleden (ongeveer zoiets, ik moet een 10 jaar geweest zijn in die tijd) reed er in de carglass cup een team gesponsord door de openbare omroep. Het heette zelfs TVTWEE racing team. Ze reden toen met een audi V8 en een porsche 944 turbo als ik me niet vergis.

FF
Beelden van die wagen zaten trouwens in het voorfilmpje van sportweekend als ik me niet vergis...
Old 07-03-2006, 18:51
jeep jeep is offline
De Paddock Rookie

Quote:

FF
Was dat niet de wagen waar Philip Verellen mee reed
Reply With Quote
Old 07-03-2006, 20:59
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Belcar is zo belangrijk voor Sporza dat er op hun site niets terug te vinden is van de wagen die ze gaan sponsoren ;-) Er zit duidelijk een hele constructie achter...

Stel dat er bvb een deel van het inschrijvingsgeld van de teams dient om Belcar op Sporza te krijgen...
Reply With Quote
Old 08-03-2006, 11:16
Dipp Dipp is offline
De Paddock Rookie

Jongens toch, vergeten jullie niet één ding ?
Als door de sponsering van Sporza, de autosport, als was het maar vijf minuten méér op tv komt, is dat toch winst voor iedereen in de autosport.
In ieder geval een handige extra tool om mee naar de sponsors te stappen.
Reply With Quote
Old 08-03-2006, 12:14
karld karld is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Dipp
Als door de sponsering van Sporza, de autosport, als was het maar vijf minuten méér op tv komt, is dat toch winst voor iedereen in de autosport.
Voila ... daar ben ik het volledig mee eens ... alle TV coverage komt de autosport in het algemeen ten goede ... want wat willen de sponsors ... reclame toch ?????
Reply With Quote
Old 08-03-2006, 13:13
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Natuurlijk is het positief dat er meer autosport op tv komt. Maar dat neemt niet weg dat ik veel liever had gezien dat onze nationale zender een nationaal kampioenschap sponsorde ipv één enkel team.

Wat willen de sponsors? Een zo hoog mogelijke zichtbaarheid. Ik hoop dat de VRT alle deelnemers in beeld gaat brengen en zich niet gaat focussen op "hun" team. Dan heb je natuurlijk niets aan die tv-verslaggeving voor jouw sponsors
Old 08-03-2006, 13:35
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Foto's www.bertlongin.com

Toch ook maar een rare manier van presenteren die Porsche. Je geeft dan een presentatie waarom laat je die auto dan buiten in de sneew en de regen staan.
Reply With Quote
Old 08-03-2006, 14:02
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular

Quote:

FF
Hier zie je enkele wagens van toen.
De Holden Commodore van Hermans - Lambot, New Race Festival 1990.
De Porsche 944 Turbo van Hermans - Zogola, New Race Festival 1992.

Van de audi denk ik ook nog een foto te hebben.
Reply With Quote
Old 08-03-2006, 14:12
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally Posted by Dipp

Een wel heel naïeve en kortzichtige redenering.
Je spreekt hier over 'big business'. Denk je nu echt dat men bij GLPK wakker ligt van wat jij noemt "winst voor iedereen in de autosport"?
Sporza linkt zich nu exclusief aan één topteam. Wees er maar zeker van dat er in de deal clausules staan over de nodige aandacht, beelden en zendtijd naar piloten,wagen en sponsors van GLPK toe. Het valt te vrezen dat andere teams en hun sponsors behoorlijk in de kou zullen blijven staan, en dat er van een objectieve verslaggeving nauwelijks sprake zal zijn. Zo een overeenkomst tussen een TV-station en één bepaald team kan heel nefast zijn voor de toekomst van een kampioenschap.
Het zou een heel ander plaatje geworden zijn als Sporza zich aan het kampioenschap op zich had gelinkt en we nu konden spreken over de "Mediagroep Van Dyck/Sporza Belcar".

De Belcar-verslagen van Sporza zouden nu wel eens in een grote GLPK-sponsorshow kunnen uitmonden. Ik denk niet dat andere teams en (potentiële) sponsors daar zo gelukkig mee zullen zijn.
Reply With Quote
Old 08-03-2006, 14:15
Astra-fan Astra-fan is offline
De Paddock Rookie

Zouden we beter niet het verslag van de eerste Belcar-manche afwachten en dan oordelen? Er is nog geen meter gereden of op tv geweest en iedereen is al aan het klagen en zagen.
Reply With Quote
Old 08-03-2006, 14:43
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

@Baron: Ik begrijp jouw redenering totaal niet. Waarom zou Sporza de GLPK Corvette meer in beeld brengen? Omdat de Sporza kijker dan de Sporza stickers op de Corvette zal kunnen zien? Die bevinden zich toch al in de bovenhoek van zijn scherm

Ik betwijfel echt wel dat Sporza een contract met GLPK zal tekenen dan hen verplicht om geen objectieve verslaggeving van het Belcar wedstrijden uit te brengen Het doel van Sporza om het autosport publiek er op attent te maken dat je voor autosport verslaggeving ook op Sporza terecht kan.

Trouwens de beheersovereenkomst die openbare omgeving met de overheid heeft, heeft trouwens een hele hoop bepaling over reclame
Reply With Quote
Old 08-03-2006, 14:49
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Ik denk dat deze corvette ook in andere kleuren zeer veel op TV zou komen. De SRT Corvette heeft de meeste zendtijd gehad vorig jaar, en dit zonder TV reclame...
Misschien gaan de TV makers nu ook zorgen voor een reportage achter de schermen en dat is wel interessant voor het grote publiek.
Voor de meesten op de paddock is het ook nooit goed. In plaats van "forum" kan het bij momenten beter een "klaagmuur" genoemd worden. Men zou beter het team proficiat wensen met dit contract. Aan de andere teams om uit te komen in kleuren van VT4, VTM, Kanaal 2, Vitaya,...
Old 08-03-2006, 15:13
CBG's Avatar
CBG CBG is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by A.J.
Men zou beter het team proficiat wensen met dit contract.
Juist AJ, zij hebben het gewoon beter geregeld dan de klagers. We moeten ook blij zijn dat Sporza bij een serieus team terecht gekomen is, zodat ze niet vanaf jaar 1 "in 't zak worden gezet". Goed voor de langere termijn dus ...

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules