![]() |
|
|
||||
|
||||
LOL; het is na die rode vlag voor alle coureurs een kwestie VOORBIJ die Super Aguri te raken om zo enigszins nog een goed rondje te kunnen rijden
![]()
|
||||
|
||||
Schumacher op pole.
Maar welke strategie zit daar achter ?
|
|||
|
|||
Quote:
Ik denk dat we wel kunnen zeggen dat Ferrari volledig back is ![]() |
|
||||
|
||||
halve conclusies:
TOP: -Ferrari: blijkbaar terug (hoera!), maar niet te vlug euforie kraaien; intrinsiek lijken de Renaults beter, en de verschillen met andere teams zijn helemaal niet dominant te noemen. Ook petje af voor Massa, die Schumacher mooi tot het uiterste zal drijven. -Honda: Twee jaar terug kwam de ommekeer, vorig jaar de kater maar nu hernemen ze seizoen 2004. Barrichello moet oppassen dat Button niet zijn nieuwe 'chef' wordt. -Renault: Geen idee. Maar ze zijn er zeker nog bij -Klien: Verdomd knap. Sterk seizoenbegin om Coulthard voor te blijven en zijn rol in het eerste Red Bull team te rechtvaardigen. -Webber: Uitstekend. De Williams ziet er niet te snel uit en zal dit seizoen middenmoot blijven, maar als je nog op het toneel mag verschijnen in de laatste 20 minuten, dan kan je er toch wat van. -Heidfeld: Wou een top 10, kreeg een top 10. Proper. FLOP: -Toyota: Hoort bij die eerste 10 te staan. Koppijn bij Schumacher en Trulli. -Coulthard: In feite zou hij op Kliens plaats moeten staan. -MidlandF1: Nog altijd de Jordans van vorig jaar, maar deze keer met de Minardi's (STR) voor hen. -McLaren: hoewel JPM nog vijfdes werd, toch verdomd gemengde gevoelens bij de chrome bolides. Vooral dan dat spontane achtervleugeltje van Raikkonen. Mag gewoonweg niet gebeuren. Ik kijk ZO HARD uit naar de race morgen. Voor mijn part mag zelfs iedereen winnen (na Schumacher en Massa dan)( ![]()
|
|||
|
|||
Renault kan de verwachtingen toch niet inlossen: Alonso 4 en Fisichella 9.
Honda zit ook goed voorin. Ook opvallende dat Ide bijna 1.5 sec sneller is dan Sato. Een mooi debut. |
|
||||
|
||||
Deze opzet is toch een stuk leuker om te kijken dan die "single lap" sessies. Het venijn zit hem in de hoeveelheid brandstof de eerste 10 getankt hebben bij aanvang van de derde sessie. Met exact dezelfde hoeveelheid moeten ze morgen de race starten. De nr's 11 t/m 22 kunnen spelen met brandstof-strategiën totdat ze een ons wegen........en hebben daarnaast waarschijnlijk 1 tot 2 verse setjes bandjes tot hun beschikking.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
Ik was ook aangenaam verrast door BMW. Ik dacht dat ze meer achterstand zouden hebben. De taktiek van de laatste sessie liet wel te wensen over: Heidfeld gaat wel zwaar in de fout tijdens de laatste sessie en komt zo op 10de positie terecht. Benieuwd wat het gaat geven tussen de race: Villeneuve vertrekt direct achter Heidfeld, maar kan de brandstof hoeveelheid nog bepalen en nieuw rubber leggen. |
|
||||
|
||||
Quote:
Het lijkt me bijna onmogelijk dat een losse achtervleugel een ophanging kan afbreken. Door een afgebroken ophanging echter komt het wiel tegen de zijkant van de achterspoiler aan. Die laatste breekt dan ook af. ![]() Schumacher-Massa lijkt me een veel gezondere verhouding dan Schumacher-Barrichello. Ze strijden met elkaar, en drijven elkaar tot hun beste niveau. Al wat ik vandaag gezien heb, belooft voor morgen, voor de race! Al zie ik (spijtig genoeg, als ik mijn voorkeur even mag uiten) enkel een Ferrari of een Renault winnen... |
|
||||
|
||||
Quote:
Verschiet in de toekomst niet wanneer de Red Bull met uiterlijke snufjes van de McLaren op de proppen komt. Persoonlijk vind ik de 'hoorns' die op de McLaren staan een absolute must voor Red 'Bull'. ![]() Ik heb bij de kwalificatie een dubbel gevoel. Hoewel het geheel als spannend kan worden beschouwd, moet ik toch toegeven dat de laatste 20 minuten de gehele sessie hebben goed gemaakt. De eerste 2 sessies waren zeer onoverzichtelijk. De tijdsaanduidingen waren niet duidelijk (en zelfs constant voorbijgesteefd) en dat schuifbalkje met die voorlopige grid onderaan in beeld, dat trok nergens op en 'vloog' als het ware voorbij. Aan die eerste 2 sessies van 15 minuten gaat nog stevig gesleuteld worden.
|
|||
|
|||
Misschien met ze eens te raden gaan bij de ARD die DTM uitzendt. Daarin kan je meestal wel overzichtelijk volgen wat er gebeurd tijdens de de kwalificatie.
|
|
||||
|
||||
weet er eigenlijk iemand de tijden per sessie?
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Dat van Raikkonen was wel opmerkelijk ja, de ophanging die wat teveel kracht moest verwerken ineens. 't Was wel duidelijk de ophanging die eerst brak, dan de achterband die begon te 'jumpen' en zo de achtervleugel aan een kant lossloeg.
Nu hebben we toch al een eerste parameter om de teams te vergelijken. De teams met de beste kaarten zijn zo goed als zeker Ferrari (wie het ze zo snel verwacht?), Honda ![]() ![]() Maar natuurlijk afwachten wie met welke strategie rondrijdt. Maar Ferrari kennende zal dat wel weer in orde zijn. De nieuwe kwalif is me ook wel bevallen, enkel jammer dat ik de laatste 10 min niet kon zien ![]() Benieuwd voor morgen, ik verwacht een podium met Button, Schumacher en Alonso.
|
|||
|
|||
Via welke zenders kan men de wedstrijd volgen?
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|