De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 23-04-2006, 21:59
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

wat moet hij ander zeggen? "Nou, Ide heeft mij dan wel van de baan gereden, maar voor de rest blijft het een toffe peer, met wie ik nog vele duels hoop uit te vechten?"
Old 23-04-2006, 22:55
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
met vertraging even mijn tops en flops, deze keer een ingekorte versie wegens tijdgebrek

TOP:
-Schumacher: perfect weekend, maar toch niet de snelste. Omgekeerde volgorde van vorig jaar; Alonso - Schumacher wordt Schumacher - Alonso, en eens te meer wordt duidelijk dat Imola zich niet leent voor inhaalmaneuvers.
-Alonso: van 5 naar 2 en een mooie strategie. Deed wat hij kon.
-Montoya: Ik blijf hem de 'kleurloze constante' noemen; hij doet min of meer wat er gevraagd wordt.
-Webber: toch mooi tussen de toppers kunnen mengen voor een 6de plaats. Rosberg verloren gereden.

FLOP:
-Massa: oke, een 4de plaats is mss niet mis, maar na 4 races moet hij duidelijk onderdoen voor Schumacher en krijgt hij reeds een Barrichello-status. Duidelijk té onbesuisd op de baan, de Sauber-periode zet hij gewoon bij Ferrari voort.
-Ide: weg ermee. Geen flauw 'Ide' wat hij met Albers uitstak.
-BMW: onzichtbaar in Imola.
-Honda: verzilvert nooit de kwalificaties. Barrichello zakte eens te meer terug, Button haalde met moeite 2 puntjes binnen
-Raikkonen: door deze middenmootprestaties raak je dus de weg naar het WK kwijt. Kimi hoort er elke race te staan, en die les moeten ze ook bij Ferrari leren.
-Fisico: voor eigen publiek heel matig gepresteerd. Zou niet mogen.
-Midland: Super Aguri komt gevaarlijk dicht in de buurt, verbazend voor een snel ineengeknutseld team.

In feite een middelmatige race, met een tekort aan inhaalmaneuvers, maar wel met spanning op P1 en P2. Barcelona moet aantonen of Ferrari terug is, of het enkel om een soort herhaling van 2005 gaat.

Finish
Old 24-04-2006, 00:14
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Er was inderdaad wel spanning, en met de vaart waarmee Alonso naar Schumcher reed, dacht ik dat hij er wel vrij snel zou overgaan, maar 't blijkt dus in Imola nog moeilijker om in te halen dan ik wel dacht. En daarna heeft hij eigenlijk nog redelijk wat (kleine) foutjes gemaakt: te laat remmen of vooral te dicht komen en daardoor nogal veel onderstuur, maar gelukkig voor hem zonder ernstige gevolgen. Ik denk, dat als hij echt gewillen had, hij er wel was overgegaan, maar hij denk natuurlijk aan't WK, die 2 puntjes deren hem niet, hij heeft zijn voorsprong in't WK weeral kunnen vergroten.
Toch wel een strategisch foutje bij Renault deze keer, (normaal) stond Alonso zwaarder dan schumacher want enkele ronden later als schumi gepit, en evenlang stilgestaan in de pit. Als hij gewoon gewacht had tot schumi binnen was geweest, had hij er makkelijker over gegaan volgens mij. Maarja ik ben ook niet de meester strateeg van Renault En met deze uitslag ben ik eigenlijk nog blijer dan andersom, alonso staat al ver genoeg voor in't WK.

Over dat Button incidentje dan. Hij was idd nogal laat gestopt, maar 't is allemaal niet zo simpel als het lijkt. Die pitcrew is zo opgesteld dat ge er moogt op vertrouwen dat als die lollypop omhoog gaat, ge moogt doorrijden. Vanaf dat die omhoog gaat, staan uw gedachten nog maar op één ding, en dat is verderracen. Hij heeft zeker die lollypop niet meer gezien, en wellicht was iets gevoeld toen ofwel die lollypop tegen zijn helm kwam, of toen hij de brandstofslag echt losrukte.
Bij Honda is er anders nog veel werk aan de winkel. De kwalificaties gaan goed, de start gaan nu ook al stukken beter, maar het tempo hoog houden tijdens de race blijkt ze toch maar niet te lukken, ik had er toch wel meer van verwacht in't seizoensbegin. Maar trouw als we zijn, blijven we ze door dik in dun steunen

Volgende race op de Nürburgring, benieuwd of Ferrari zijn sneheid kan behouden. Wellicht wordt het daar toch weer een strijd tss Renault en McLaren. Nog twee weekjes, en hoop nog altijd stiekem om er zondags ook te zijn toch wel de meest geschikte kans om die grote jongens dit jaar live aan het werk te zien.
Old 24-04-2006, 11:44
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

ik vond het zeer bizar hoe Schumacher in het begin kon wegrijden van iedereen, en dit na de eerste pitstop niet meer het geval was, in tegendeel.

Alonso vertrekt met meer brandstof, oké, verklaart misschien wel het verschil. Na de pitstops is het verschil in brandstof kleiner me dunkt, en alonso rijdt dezelfde tijden, schumacher tot anderhalve seconde per ronde trager.

Is er hier niets over gezegd tijdens de persconferentie of ferrari. Lijkt me niet logisch ... Sterk van Schumacher om iemand achter te houden die minstens een seconde sneller was. Alonso zat wel close, maar heeft maar één inhaalpoging ondernomen, niet succesvol! Waarschijnlijk ook met het koppie gereden!
Old 24-04-2006, 12:28
student's Avatar
student student is offline
De Paddock Regular

Wegrijden zou ik het nu niet noemen. En zijn tweede set banden was er een die hij al eerder had gebruikt en die dus al wa versleten was. Of dit de bedoeling was of niet weet ik ni, maar in ieder geval werkte het niet.
Reply With Quote
Old 24-04-2006, 12:55
student's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Ide said about the accident: "I didn't think I was pushing too hard at the start, but when I was exiting the second chicane Albers was the one on the racing line and I could not avoid contacting his car."
www.autosport.com

Wie rijdt er nu ook op de racing line...
Dat is vragen om accidenten

Domme Ide
Reply With Quote
Old 24-04-2006, 13:43
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Maarten
ik vond het zeer bizar hoe Schumacher in het begin kon wegrijden van iedereen, en dit na de eerste pitstop niet meer het geval was, in tegendeel.

Is er hier niets over gezegd tijdens de persconferentie of ferrari. Lijkt me niet logisch ...
Op pitstop.tv staat dat Schumi het volgende gezegd heeft:
Quote:
"Het ging inderdaad minder goed na de eerste pitstop. Mijn banden begonnen te korrelen en de auto was niet meer zo goed als in het begin. Dat moeten we straks onderzoeken."
Reply With Quote
Old 24-04-2006, 16:59
SoLiD SoLiD is offline
De Paddock Rookie

Ik hoop dat de Mclarens volgende race wat sterker voor de dag komen, anders zal Alonso het veel te makkelijk krijgen.
Ferrari heeft me nog niet kunnen overtuigen, de renault is nog altijd veel beter.
Afwachten wat het zal worden
Reply With Quote
Old 24-04-2006, 17:11
fish88's Avatar
fish88 fish88 is offline
De Paddock Regular

Albers met een rustigere reactie

http://www.f1racing.nl/nl/news.php?n...3&from=remote1
Reply With Quote
Old 25-04-2006, 20:46
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by SoLiD
Ik hoop dat de Mclarens volgende race wat sterker voor de dag komen, anders zal Alonso het veel te makkelijk krijgen.
Ferrari heeft me nog niet kunnen overtuigen, de renault is nog altijd veel beter.
Afwachten wat het zal worden
Ten eerste: Imola is alles behalve een McLaren-circuit. En ten tweede: Renault zeer impressionant, zoals vorig jaar. En ten slotte: Ferrari kon mij ook niet echt imponeren. Vorig jaar wonnen ze daar op een haar na met een barslechte wagen... Ik hoop dat Raikonnen de rest op z'n appel gaat geven in Barcelona (eerder een McLaren-circuit).

Greets, Dr. Jozz
Old 26-04-2006, 11:07
student's Avatar
De Paddock Regular

Imola is ook een Bridgestone-circuit, vandaar dat Ferrari wa voordeel had denk ik. Bij de andere Bridgestonewagens was dat minder te merken...
Reply With Quote
Old 26-04-2006, 17:05
Jeronimo's Avatar
Jeronimo Jeronimo is offline
De Paddock Rookie

En wat te denken van de Williams (ook met Bridgestone rubber!) van Mark Webber?
Reply With Quote
Old 26-04-2006, 17:57
SoLiD SoLiD is offline
De Paddock Rookie

Vorig jaar was Kimi nochtans super snel in Imola
Enkel liet toen de betrouwbaarheid het afweten.
De volgende race zal een goeie indicatie zijn denk ik, vooral voor te zien hoe goed de Mclaren nu wel echt is. Ze zijn betrouwbaar nu, maar de snelheid is er nog niet helemaal, hopelijk met hun motor-update komen ze terug op snelheid.
Reply With Quote
Old 26-04-2006, 19:24
Savi's Avatar
Savi Savi is offline
De Paddock Regular

Pat Symonds van Renault:
Quote:
Q: So what was the key?
PS: The really significant thing was that on the free lap after Fernando pitted, Michael showed he had some performance in reserve. On the lap we pitted, he did a lap of 1:25.7 - where his average speed in the ten previous laps, was 1:27.4. The lap-times during the second stint had not suggested he had that performance in reserve.
Of met andere woorden, Schumacher reed met opzet niet op de limiet, om zo met de Renault strategie te knoeien. Eens Alonso gepit had, draaide MS 1.7 sec sneller. Hierdoor bleef hij voor Alonso na de pitstop. Lichtjes geniaal als je het mij vraagt, al zit mijn rode bril daar misschien voor iets tussen...

Last edited by Savi; 26-04-2006 at 19:28.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules