![]() |
|
#31
|
||||
|
||||
wat moet hij ander zeggen? "Nou, Ide heeft mij dan wel van de baan gereden, maar voor de rest blijft het een toffe peer, met wie ik nog vele duels hoop uit te vechten?"
__________________
|
#32
|
||||
|
||||
met vertraging even mijn tops en flops, deze keer een ingekorte versie wegens tijdgebrek
![]() TOP: -Schumacher: perfect weekend, maar toch niet de snelste. Omgekeerde volgorde van vorig jaar; Alonso - Schumacher wordt Schumacher - Alonso, en eens te meer wordt duidelijk dat Imola zich niet leent voor inhaalmaneuvers. -Alonso: van 5 naar 2 en een mooie strategie. Deed wat hij kon. -Montoya: Ik blijf hem de 'kleurloze constante' noemen; hij doet min of meer wat er gevraagd wordt. -Webber: toch mooi tussen de toppers kunnen mengen voor een 6de plaats. Rosberg verloren gereden. FLOP: -Massa: oke, een 4de plaats is mss niet mis, maar na 4 races moet hij duidelijk onderdoen voor Schumacher en krijgt hij reeds een Barrichello-status. Duidelijk té onbesuisd op de baan, de Sauber-periode zet hij gewoon bij Ferrari voort. -Ide: weg ermee. Geen flauw 'Ide' wat hij met Albers uitstak. -BMW: onzichtbaar in Imola. -Honda: verzilvert nooit de kwalificaties. Barrichello zakte eens te meer terug, Button haalde met moeite 2 puntjes binnen -Raikkonen: door deze middenmootprestaties raak je dus de weg naar het WK kwijt. Kimi hoort er elke race te staan, en die les moeten ze ook bij Ferrari leren. -Fisico: voor eigen publiek heel matig gepresteerd. Zou niet mogen. -Midland: Super Aguri komt gevaarlijk dicht in de buurt, verbazend voor een snel ineengeknutseld team. In feite een middelmatige race, met een tekort aan inhaalmaneuvers, maar wel met spanning op P1 en P2. Barcelona moet aantonen of Ferrari terug is, of het enkel om een soort herhaling van 2005 gaat. Finish
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus. |
#33
|
||||
|
||||
Er was inderdaad wel spanning, en met de vaart waarmee Alonso naar Schumcher reed, dacht ik dat hij er wel vrij snel zou overgaan, maar 't blijkt dus in Imola nog moeilijker om in te halen dan ik wel dacht. En daarna heeft hij eigenlijk nog redelijk wat (kleine) foutjes gemaakt: te laat remmen of vooral te dicht komen en daardoor nogal veel onderstuur, maar gelukkig voor hem zonder ernstige gevolgen. Ik denk, dat als hij echt gewillen had, hij er wel was overgegaan, maar hij denk natuurlijk aan't WK, die 2 puntjes deren hem niet, hij heeft zijn voorsprong in't WK weeral kunnen vergroten.
Toch wel een strategisch foutje bij Renault deze keer, (normaal) stond Alonso zwaarder dan schumacher want enkele ronden later als schumi gepit, en evenlang stilgestaan in de pit. Als hij gewoon gewacht had tot schumi binnen was geweest, had hij er makkelijker over gegaan volgens mij. Maarja ik ben ook niet de meester strateeg van Renault ![]() Over dat Button incidentje dan. Hij was idd nogal laat gestopt, maar 't is allemaal niet zo simpel als het lijkt. Die pitcrew is zo opgesteld dat ge er moogt op vertrouwen dat als die lollypop omhoog gaat, ge moogt doorrijden. Vanaf dat die omhoog gaat, staan uw gedachten nog maar op één ding, en dat is verderracen. Hij heeft zeker die lollypop niet meer gezien, en wellicht was iets gevoeld toen ofwel die lollypop tegen zijn helm kwam, of toen hij de brandstofslag echt losrukte. Bij Honda is er anders nog veel werk aan de winkel. De kwalificaties gaan goed, de start gaan nu ook al stukken beter, maar het tempo hoog houden tijdens de race blijkt ze toch maar niet te lukken, ik had er toch wel meer van verwacht in't seizoensbegin. Maar trouw als we zijn, blijven we ze door dik in dun steunen ![]() Volgende race op de Nürburgring, benieuwd of Ferrari zijn sneheid kan behouden. Wellicht wordt het daar toch weer een strijd tss Renault en McLaren. Nog twee weekjes, en hoop nog altijd stiekem om er zondags ook te zijn ![]()
__________________
..: www.marcgoossens.com :.. |
#34
|
||||
|
||||
ik vond het zeer bizar hoe Schumacher in het begin kon wegrijden van iedereen, en dit na de eerste pitstop niet meer het geval was, in tegendeel.
Alonso vertrekt met meer brandstof, oké, verklaart misschien wel het verschil. Na de pitstops is het verschil in brandstof kleiner me dunkt, en alonso rijdt dezelfde tijden, schumacher tot anderhalve seconde per ronde trager. Is er hier niets over gezegd tijdens de persconferentie of ferrari. Lijkt me niet logisch ... Sterk van Schumacher om iemand achter te houden die minstens een seconde sneller was. Alonso zat wel close, maar heeft maar één inhaalpoging ondernomen, niet succesvol! Waarschijnlijk ook met het koppie gereden!
__________________
![]() |
#35
|
||||
|
||||
Wegrijden zou ik het nu niet noemen. En zijn tweede set banden was er een die hij al eerder had gebruikt en die dus al wa versleten was. Of dit de bedoeling was of niet weet ik ni, maar in ieder geval werkte het niet.
|
#36
|
||||
|
||||
Quote:
Wie rijdt er nu ook op de racing line... Dat is vragen om accidenten ![]() Domme Ide |
#37
|
|||
|
|||
Quote:
Quote:
|
#38
|
|||
|
|||
Ik hoop dat de Mclarens volgende race wat sterker voor de dag komen, anders zal Alonso het veel te makkelijk krijgen.
Ferrari heeft me nog niet kunnen overtuigen, de renault is nog altijd veel beter. Afwachten wat het zal worden ![]() |
#39
|
||||
|
||||
#40
|
||||
|
||||
Quote:
Greets, Dr. Jozz
__________________
|
#41
|
||||
|
||||
Imola is ook een Bridgestone-circuit, vandaar dat Ferrari wa voordeel had denk ik. Bij de andere Bridgestonewagens was dat minder te merken...
|
#42
|
||||
|
||||
En wat te denken van de Williams (ook met Bridgestone rubber!) van Mark Webber?
![]() |
#43
|
|||
|
|||
Vorig jaar was Kimi nochtans super snel in Imola
![]() Enkel liet toen de betrouwbaarheid het afweten. De volgende race zal een goeie indicatie zijn denk ik, vooral voor te zien hoe goed de Mclaren nu wel echt is. Ze zijn betrouwbaar nu, maar de snelheid is er nog niet helemaal, hopelijk met hun motor-update komen ze terug op snelheid. |
#44
|
||||
|
||||
Pat Symonds van Renault:
Quote:
Last edited by Savi; 26-04-2006 at 19:28. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|