De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 01-09-2006, 03:19
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Mattheus zal wel lachen, als dit er doorkomt.
dit seizoen net niet aan de start komen met een GT3 Aston Martin, omdat het huidige reglement die benadeelt, en dan gaan ze volgend jaar er een GT3 kampioenschap van maken? moet leuk zijn om te horen

@Bramzel: in Belgie zijn wel al heel blij met 10 minuutjes per FIA-GT race, GT3 horen (en vooral zien) we niks van
Old 01-09-2006, 09:12
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by marcel
GT3 horen (en vooral zien) we niks van
bij Moteurs

Reply With Quote
Old 01-09-2006, 10:29
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Luuk S

Over God en Huudo:

...

Misschien is ém toch God?

allez, omdat gij het zijt, maar enkel als ik onder narcose ben dan.

And fortunately I don't have to enjoy insanity every second.
Reply With Quote
Old 01-09-2006, 11:21
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Bramzel
Ik weet niet hoe dit in Belgie gaat momenteel, maar in Nederland is het FIAGT3 opeens opgedoken in de media, Autovisie heeft er al een flink artikel aan gewijd en ook op tv is er aandacht aan besteed. Aandacht die het FIAGT nooit gehad heeft, wat toch weer de dikke auto's zijn.
Sinds dit jaar is er heel veel GT/Tourisme te zien op TV
Fia GT is dit jaar live te zien op het dure Sport 1.
Maar er komt ook een kleine samenvatting van de Fia GT op sbs6 tijdens de uitzending van de Martini World circuit. En ook is de Fia GT3 en de DSC op sbs6
Reply With Quote
Old 01-09-2006, 15:36
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

België is te klein om GT1 als hoofdprogramma te hebben...
De mooiste Belcar race tot op heden was toen de Top van de Belcar gezelschap kreeg van de Belmondo Vipers. Trouwens in mijn ogen ook de enige keer dat er zo'n niveau van wagens was.
Het mooiste kampioenschap creëer je als een 10 tal teams tegen elkaar kunnen vechten voor de overwinning met een 5-tal verschillende type van wagens. Dat kan in GT2 of GT3 maar nooit in GT1 wegens te duur.
Old 01-09-2006, 15:44
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by A.J.
België is te klein om GT1 als hoofdprogramma te hebben...
De mooiste Belcar race tot op heden was toen de Top van de Belcar gezelschap kreeg van de Belmondo Vipers.
Zal ik ook niet gauw vergeten... Was dat niet tijdens de World Series by Nissan in april 2003? Dat was echt een sjieke Belcarrace...

Van mij mogen ze zeker die mooie wagens van het GT3 kampioenschap naar hier halen, maar Belcar zonder GT1 verliest voor mij dan toch wel z'n charme.
Inderdaad, zoals hierboven aangegeven zullen sommigen het verschil niet zien tussen een DBR9/DBRS9 of C6R/Z06, maar het geluid alleen al zou ik missen. Of misschien doen ze het ook daarvoor, om het geluid wat te beperken. Want daar willen ze toch naartoe streven?

Maar uiteraard zal het budget er ook wel veel mee te maken hebben. Al vraag ik mij af hoeveel teams zo'n GT3 bakken kunnen inzetten.

Ook heb ik steeds de combinatie GT/Tourisme kunnen appreciëren in het Belcar-kampioenschap. Ik zou het jammer vinden moesten de BMW's daar plaats voor moeten maken...

www.born2race.be www.bokkenrijders.net

Last edited by Belle; 01-09-2006 at 15:50.
Reply With Quote
Old 01-09-2006, 15:46
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Was idd World Series 2003. Was een Belcar race in de regen met de TOP 4 algemeen (alle 4 vipers) binnen de 15 seconden over de finish waar is de tijd
Old 01-09-2006, 19:18
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Ben er van overtuigd dat als piloten als Kumpen, Longin, Bouvy, Vosse, Goossens,... in wagens zoals een GT3 Corvette, Mosler, Porsche 996 RS, Ferrari 430, Viper GT3,... de spektakelwaarde even groot is als nu. Dan mogen ze werken aan het stuur om een rondje te rijden in 1.32 terwijl de Corvettes in de aanloop van de 24 uren de eerste rij bezetten met twee vingers in de neus...
Old 01-09-2006, 19:26
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Bramzel
Met betrekking tot de GT3 kwestie; het is een lastige. Aan de ene kant zijn de GT1's natuurlijk een schitterend uithangbord, 600+ pk etc. Aan de andere kant zijn het de GT3's die momenteel de media krijgen, vanwege de commerciele opzet van het verhaal. Ik weet niet hoe dit in Belgie gaat momenteel, maar in Nederland is het FIAGT3 opeens opgedoken in de media, Autovisie heeft er al een flink artikel aan gewijd en ook op tv is er aandacht aan besteed. Aandacht die het FIAGT nooit gehad heeft, wat toch weer de dikke auto's zijn.
Heeft Paul v Splunteren geen nauwe banden met Autovisie? Heeft de aandacht verder te maken met het feit dat het Nederlandse gentleman drivers zijn die zich inkopen in TV programma's?
Reply With Quote
Old 01-09-2006, 19:57
Bling Bling is offline
De Paddock Rookie

Ik denk net aan iets..

Een tijdje geleden (na het verschijnen van het bericht dat de GS BMW's te koop stonden) had ik een mail gestuurd naar GS zelf. Toen kreeg ik het (ondertussen al bekende) antwoord dat "het gewoon was om te kijken of er interesse voor zou zijn"

Evenwel gaven ze toen een kleine hint over hun plannen van 2007:
Quote:
"OK: 2 Porsche 997!"
Ik kreeg daarna geen mail meer terug toen ik vroeg of het over RSR's of Cup's gingen.

Zou het een aanwijzing zijn? Of gewoon puur toeval, ik weet het niet.
Old 01-09-2006, 20:07
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular

Ik zie eigenlijk die GT3 wel zitten:
Meerdere teams zijn in staat zo een wagen aan te schaffen en hem te laten rijden. Dus komt er ook meer strijdt om de overwinning door verschillende wagens, en komen er ook misschien meer "exotische" wagens in het veld. Dat zal het publiek ook leuk vinden, waardoor misschien wel een groter publiek komt opdagen. Dat zorgt voor een grotere respons/naambekendheid bij de sponsors. Die is dus ook tevreden. De betere teams zullen natuurlijk toch weer vooraan meestrijden, maar dat mag ook. En als er meer strijd is, en het betaalbaarder blijft, en de wagens eventueel ook nog goedkoop ombouwbaar zijn naar een andere wedstrijd buiten de belcar, dan is het ook interessanter voor een team. Misschien komen er dan ook makkelijker teams een eenmalige deelname doen in de belcar, als test of dergelijke.
Ik weet het, het is en blijft veel gokken, en ja, er staat veel als en was bij ...
Ik vind de GT1 ook mooi om te zien, maar niet zoals het er nu aan toe gaat, dan ga ik liever naar de BEC kijken ... of een andere serie .

Met sportieve groeten
Reply With Quote
Old 01-09-2006, 20:18
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Hoe gaan ze aan die GT3 wagens geraken? Porsches en vipers misscheine nog wel. Ferrari als ze kunnen volgen. Aston martin zal maar een beperkt aantal stuks per jaar maken.

Reply With Quote
Old 01-09-2006, 20:30
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by raceboy
Hoe gaan ze aan die GT3 wagens geraken? Porsches en vipers misscheine nog wel. Ferrari als ze kunnen volgen. Aston martin zal maar een beperkt aantal stuks per jaar maken.
Hetzelfde probleem voor de Corvette Z06-R. Dacht dat alleen Callaway deze bouwde.
Old 01-09-2006, 20:37
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular

Aan de benodigde wagens geraken zal zeker niet makkelijk zijn. De topteams lukt het wel. De andere teams zullen het idd moeilijker hebben de eerste jaren. De toerisme wagens zou ik zeker ook nog toelaten, om nog een leuk en gevarieerd veld te krijgen.
Reply With Quote
Old 01-09-2006, 20:39
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Ik denk dat het bij die GT3's geen probleem zal zijn hoor, als er vraag naar is zullen ze ze bouwen. Ze zijn immers al ontwikkeld, dus Carsport-Callaway/Prodrive zal echt z'n hand niet omdraaien voor wat makkelijke extra centjes lijkt me.

Mede door de punten die A.J. heeft genoemd moet ik zeggen dat ik het toch ook niet zo'n verkeerd idee vind. Op die manier bekeken lijkt het inderdaad ook in zo'n geval een prima show te worden, en dat zou echt super zijn.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules