De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 08-09-2006, 19:14
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Bramzel
Vind op zich het DSC een te bonte kermis wil je een professioneel kampioenschap runnen. DSC is een gentlemen kampioenschap, BELCAR probeert professioneler te zijn. Onderdeel daarvan is reguleren wat je toelaat, niet elke wagen toelaten. Wat dat betreft denk ik dat dat onderscheid prima is, en dat dat ook zo moet blijven.
Oesje, daar gaat een van de beginselen van Belcar ...

Smijt RACB buiten en laat Belcar terug gewoon Belcar zijn, in plaats van een
kleine FIA-GT binnen België.
Belcar gaat ten onder aan de grootheidswaanzin van RACB !
Geef geen korting gebaseerd op de inschrijvingsdatum maar voor inschrijven van wagens die er nog niet bijzijn.
Reply With Quote
Old 08-09-2006, 22:46
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally Posted by Pat
Smijt RACB buiten en laat Belcar terug gewoon Belcar zijn, in plaats van een
kleine FIA-GT binnen België.
Belcar gaat ten onder aan de grootheidswaanzin van RACB !

En of je gelijk hebt!
In Zolder heeft men de allergrootste stommiteit uitgestoken toen men toeliet dat de RACB zich met de Belcar ging bemoeien.
Voor het nationaal statuut van de RACB heeft men wel een heel hoge prijs betaald. Uiteindelijk zit men met een afgekalfd kampioenschap dat nog slechts een schaduw is van de vroegere originele en gediversifiëerde Belcar, en waar men in Zolder nog niet eens zelf de reglementen mag voor opstellen of aanpassen.
Wel, voor mij mag de RACB de boom in met zijn nationaal statuut. De Belcar had en heeft de RACB niet nodig. Back to the roots; teruggrijpen naar het vroegere heel vrije technische reglement met een mix van Tourings en GT's, blijft voor mij de ideale oplossing voor de Belcar.
Maar zolang de naast-hun-schoenen lopende bobo's van de RACB het voor het zeggen hebben, vrees ik dat we met een halfbakken GT-kampioenschap zullen blijven zitten.

Last edited by Baron; 12-09-2006 at 00:06.
Reply With Quote
Old 18-09-2006, 13:49
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Aansluitend bij deze thread, een stukje uit een interview met Patrick Selleslagh van SRT op Pitstop.tv :

Voorts ontkracht Selleslagh de geruchten dat David Hart geen deel meer uitmaakt van het team.

Selleslagh: "David blijft bij ons, ook al rijdt hij niet meer in Belcar. De 24 Uren van Zolder is de laatste Belcar-race geweest van David. Door alle poespas dit seizoen met de reglementen is hij uitgekeken op de Belcar. Maar we blijven wel samenwerken, we hebben plannen voor 2007. En als er vanuit Belcar niet snel een signaal komt wat het gaat worden in 2007, dan zou het wel eens te laat kunnen zijn. David gaat met ons de laatste race rijden van de FFSA GT."

Hallo, daar in Zolder. Tijd om wakker te worden!
Reply With Quote
Old 18-09-2006, 15:35
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by Baron
Aansluitend bij deze thread, een stukje uit een interview met Patrick Selleslagh van SRT op Pitstop.tv :

Voorts ontkracht Selleslagh de geruchten dat David Hart geen deel meer uitmaakt van het team.

Selleslagh: "David blijft bij ons, ook al rijdt hij niet meer in Belcar. De 24 Uren van Zolder is de laatste Belcar-race geweest van David. Door alle poespas dit seizoen met de reglementen is hij uitgekeken op de Belcar. Maar we blijven wel samenwerken, we hebben plannen voor 2007. En als er vanuit Belcar niet snel een signaal komt wat het gaat worden in 2007, dan zou het wel eens te laat kunnen zijn. David gaat met ons de laatste race rijden van de FFSA GT."

Hallo, daar in Zolder. Tijd om wakker te worden!
We zullen volgend jaar nogal wat mogen afreizen willen we nog steeds onze favoriete teams, wagens, of piloten aan het werk blijven zien.
Maar best al beginnen sparen zeker...

Jammer dat het er allemaal zo aan toe moet gaan nu. Vooral na de vorige Belcarjaren waar de kwaliteit en kwantiteit van het veld zo aan mekaar gewaagd was...

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 18-09-2006, 20:17
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Ik ken de reglementen en doelstellingen van RACB/Circuit Zolder niet voldoende om een uitgesproken mening hierover te hebben, maar als racefan langs de kant kan ik dit jaar enkel volgende zaken vaststellen:
  • GT1 is oersaai (buiten de 24h dan), maar dat was het vorig jaar ook, hoewel in iets mindere mate...
  • RACB doet geen zak om het GT1 kampioenschap spannender te maken, de gewichten werken gewoon niet...
  • Van het aantrekken van extra FIA GT gehomologeerde teams is nog niks in huis gekomen. Zelfs de Duller BMW Z4, waar even sprake van was voor de 24h, is niet gekomen maar kiest Britcar als debuut
Reply With Quote
Old 18-09-2006, 20:33
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Neo-242
  • Van het aantrekken van extra FIA GT gehomologeerde teams is nog niks in huis gekomen. Zelfs de Duller BMW Z4, waar even sprake van was voor de 24h, is niet gekomen maar kiest Britcar als debuut
Ja, die is wel erg simpel

Voor de 24 uur van Spa was die kist nog niet klaar. Dan maar het debuut in een nationale 24-uurs race. Welk debuut heb je liever als fabrikant? Meerijden met de meute in een sterke nationale 24-uurs race of lekker winnen tijdens je debuut in een iets minder sterke 24-uurs race?

Dan lijkt die keuze me niet zo moeilijk
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 18-09-2006, 20:52
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally Posted by Mark

Voor de 24 uur van Spa was die kist nog niet klaar. Dan maar het debuut in een nationale 24-uurs race. Welk debuut heb je liever als fabrikant? Meerijden met de meute in een sterke nationale 24-uurs race of lekker winnen tijdens je debuut in een iets minder sterke 24-uurs race?

Akkoord, Duller heeft inderdaad voor de gemakkelijkheidsoplossing gekozen. Maar een stuk van de kritiek blijft wel overeind : men slaagt er in de Belcar maar niet in om interessante guests aan te trekken.
Reply With Quote
Old 18-09-2006, 22:10
Neo-242's Avatar
De Paddock Regular

Quote:

Heeft nu niet direct iets met Belcar te maken, maar ik vraag me af hoe eventuele klantenteams daar tegenover staan... Ik denk dat teams wel genoeg notie hebben van de verschillende kampioenschappen om prestaties tegen elkaar af te meten... beetje zwak van BMW in dit geval vind ik dat...
Reply With Quote
Old 20-09-2006, 20:41
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
SRO van FIA GT-baas Stéphane Ratel praat met Circuit Zolder over het invoeren van het FIA GT3-reglement in de Belcar. Ratel wil overal in Europa lokale GT3-kampioenschappen opstarten, ook in België

http://hwl.skynet.be/www.pitstoptv.b...p?newsid=12646
Zat ik met mijn gespeculaas in de afgelopen maanden toch een aardig eind in de richting

Quote:
Kumpen: "
Voor GLPK schept dat wel een probleem, want we zitten met onze C5-R die we op 3 jaar willen afschrijven."
Anthony, als je hulp nodig hebt.............ik schrijf hem op 2 bochten af
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 20-09-2006, 20:42
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Zat ik met mijn gespeculaas in de afgelopen maanden toch een aardig eind in de richting

Anthony, als je hulp nodig hebt.............ik schrijf hem op 2 bochten af
Franz Lamot achterna Mark
Old 20-09-2006, 20:51
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

bwa dat glpk dan met de c5r richting ffsa verrekt.. of hem verkoopt aan een ffsa team ! of jah hem aan mark geeft
maar ik vraag me dan wel serieus af wat er met alle mooie wagens gaat gebeuren (wagens zoals stealh, mosler, viper, corvette,...)
misschien een klasse gt3 binnen de belcar, maar tog niet het hele kampioenschap gt3 maken !
Reply With Quote
Old 20-09-2006, 21:04
Neo-242's Avatar
De Paddock Regular

Als ze dat doen rijdt er helemaal geen kat meer in de Belcar. Wie heeft het geld om 2 reglementswijzigingen op te vangen op 2 jaar tijd...
Reply With Quote
Old 20-09-2006, 21:26
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Langs 1 kant vind ik het een goed idee dat GT3 Kampioenschap, voor de Britste GT zal dit ook zo zijn in 2007! Daar zal het zeker en vast een verbetering zijn, en ook niet zo een groot probleem aangezien er telkens al wat GT3 teams meereden. Maar voor Belcar, idd vrees ik beetje als je alleen maar GT3 wagens toelaat. Bijvoorbeeld, AD Sport betaalde begin dit seizoen 165.000€ voor de ex-GLPK Viper. Wat nu? Hem terug verkopen met verlies om een GT3 wagen te kunnen kopen?? Lijkt echt niet zo logisch en positief voor het team. G&A met de Mosler, spenderen een smak geld uit aan de aankoop van de wagen, verbeteringen etc... Wat nu? Gaan ze nog eens een smak geld moeten neerleggen om hem naar GT3 configuratie te zetten??

Zo kun je nog wat doorgaan vrees ik...

Belcar 2007 -> GT3 -> ziet er tof uit -> maar voor iedereen haalbaar??

Ik geloof er toch niet 100% in, maar idd met steun van SRO is er mss meer haalbaar dan ik zelf denk.
We will see
Reply With Quote
Old 20-09-2006, 22:31
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular

Ik weet niet of het wel zo'n goed idee is dat er alleen een GT3 klasse komt.
In duitsland zijn ze ook al bezig met een GT3 kampioenschap:
http://www.projectlemans.de/national...ehr-infos.html
Reply With Quote
Old 20-09-2006, 22:34
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Hoe meer GT3 kampioenschappen in Europa, hoe beter denk ik. Bv tijdens de 24H van Zolder, als er nog GT3 kampioenschappen actief zijn in Duitsland en de UK kunnen deze wagens makkelijk mee rijden.

Denk dat er dan ook meer buitenlandse teams met hun GT3 komen mee doen.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules