![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
Smijt RACB buiten en laat Belcar terug gewoon Belcar zijn, in plaats van een kleine FIA-GT binnen België. Belcar gaat ten onder aan de grootheidswaanzin van RACB ! Geef geen korting gebaseerd op de inschrijvingsdatum maar voor inschrijven van wagens die er nog niet bijzijn. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() En of je gelijk hebt! In Zolder heeft men de allergrootste stommiteit uitgestoken toen men toeliet dat de RACB zich met de Belcar ging bemoeien. Voor het nationaal statuut van de RACB heeft men wel een heel hoge prijs betaald. Uiteindelijk zit men met een afgekalfd kampioenschap dat nog slechts een schaduw is van de vroegere originele en gediversifiëerde Belcar, en waar men in Zolder nog niet eens zelf de reglementen mag voor opstellen of aanpassen. Wel, voor mij mag de RACB de boom in met zijn nationaal statuut. De Belcar had en heeft de RACB niet nodig. Back to the roots; teruggrijpen naar het vroegere heel vrije technische reglement met een mix van Tourings en GT's, blijft voor mij de ideale oplossing voor de Belcar. Maar zolang de naast-hun-schoenen lopende bobo's van de RACB het voor het zeggen hebben, vrees ik dat we met een halfbakken GT-kampioenschap zullen blijven zitten. Last edited by Baron; 12-09-2006 at 00:06. |
|
||||
|
||||
Aansluitend bij deze thread, een stukje uit een interview met Patrick Selleslagh van SRT op Pitstop.tv :
Voorts ontkracht Selleslagh de geruchten dat David Hart geen deel meer uitmaakt van het team. Selleslagh: "David blijft bij ons, ook al rijdt hij niet meer in Belcar. De 24 Uren van Zolder is de laatste Belcar-race geweest van David. Door alle poespas dit seizoen met de reglementen is hij uitgekeken op de Belcar. Maar we blijven wel samenwerken, we hebben plannen voor 2007. En als er vanuit Belcar niet snel een signaal komt wat het gaat worden in 2007, dan zou het wel eens te laat kunnen zijn. David gaat met ons de laatste race rijden van de FFSA GT." Hallo, daar in Zolder. Tijd om wakker te worden! |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Maar best al beginnen sparen zeker... Jammer dat het er allemaal zo aan toe moet gaan nu. Vooral na de vorige Belcarjaren waar de kwaliteit en kwantiteit van het veld zo aan mekaar gewaagd was... |
|
||||
|
||||
Ik ken de reglementen en doelstellingen van RACB/Circuit Zolder niet voldoende om een uitgesproken mening hierover te hebben, maar als racefan langs de kant kan ik dit jaar enkel volgende zaken vaststellen:
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Voor de 24 uur van Spa was die kist nog niet klaar. Dan maar het debuut in een nationale 24-uurs race. Welk debuut heb je liever als fabrikant? Meerijden met de meute in een sterke nationale 24-uurs race of lekker winnen tijdens je debuut in een iets minder sterke 24-uurs race? Dan lijkt die keuze me niet zo moeilijk ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
Akkoord, Duller heeft inderdaad voor de gemakkelijkheidsoplossing gekozen. Maar een stuk van de kritiek blijft wel overeind : men slaagt er in de Belcar maar niet in om interessante guests aan te trekken. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Quote:
![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
bwa dat glpk dan met de c5r richting ffsa verrekt.. of hem verkoopt aan een ffsa team ! of jah hem aan mark geeft
![]() maar ik vraag me dan wel serieus af wat er met alle mooie wagens gaat gebeuren (wagens zoals stealh, mosler, viper, corvette,...) misschien een klasse gt3 binnen de belcar, maar tog niet het hele kampioenschap gt3 maken ! |
|
||||
|
||||
Als ze dat doen rijdt er helemaal geen kat meer in de Belcar. Wie heeft het geld om 2 reglementswijzigingen op te vangen op 2 jaar tijd...
![]() |
|
||||
|
||||
Langs 1 kant vind ik het een goed idee dat GT3 Kampioenschap, voor de Britste GT zal dit ook zo zijn in 2007! Daar zal het zeker en vast een verbetering zijn, en ook niet zo een groot probleem aangezien er telkens al wat GT3 teams meereden. Maar voor Belcar, idd vrees ik beetje als je alleen maar GT3 wagens toelaat. Bijvoorbeeld, AD Sport betaalde begin dit seizoen 165.000€ voor de ex-GLPK Viper. Wat nu? Hem terug verkopen met verlies om een GT3 wagen te kunnen kopen?? Lijkt echt niet zo logisch en positief voor het team. G&A met de Mosler, spenderen een smak geld uit aan de aankoop van de wagen, verbeteringen etc... Wat nu? Gaan ze nog eens een smak geld moeten neerleggen om hem naar GT3 configuratie te zetten??
Zo kun je nog wat doorgaan vrees ik... Belcar 2007 -> GT3 -> ziet er tof uit -> maar voor iedereen haalbaar?? Ik geloof er toch niet 100% in, maar idd met steun van SRO is er mss meer haalbaar dan ik zelf denk. We will see ![]() |
|
||||
|
||||
Ik weet niet of het wel zo'n goed idee is dat er alleen een GT3 klasse komt.
In duitsland zijn ze ook al bezig met een GT3 kampioenschap: http://www.projectlemans.de/national...ehr-infos.html |
|
||||
|
||||
Hoe meer GT3 kampioenschappen in Europa, hoe beter denk ik. Bv tijdens de 24H van Zolder, als er nog GT3 kampioenschappen actief zijn in Duitsland en de UK kunnen deze wagens makkelijk mee rijden.
Denk dat er dan ook meer buitenlandse teams met hun GT3 komen mee doen.
|
|