De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 08-10-2006, 23:46
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Seg mannen! Wees blij dat de BMW M3 E46 GTR V8 zou gehomoligeert worden voor Belcar Specials in 2007! Net zoals Bi-turbo & Stealth...
Het heet dan ook niet voor niets BELCAR SPECIALS hé

Enigste reden waarom hij niet mag meerijden:
- Is niet gehomoligeert als GT wagen... maar als Touringwagen...

Mijn suggestie's waarom hij wel mag meerijden:
- Het is geen 4/5deurs!
- Het is geen trage, (integendeel) wagen die dient als veldopvulling.
- Het is idd. een publiekstrekker/favoriet/...
- Het is een kandidaat Belcar 2007 Kampioen!
Reply With Quote
Old 09-10-2006, 01:02
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark
BMW van GS in de Belcar 2007? Als dat waar is mag iedereen van de RACB / Circuit Zolder zijn ontslag indienen...................wegens grove onkunde. Uit al die officiele persbabbels heb ik vernomen dat men de Belcar richting een GT kampioenschap wil laten groeien. Ok, geen probleem. Met de 24 uur maken we een uitzondering voor Toerismewagens..........ook nog geen probleem.

Maar een volbloed TA als een "Belcar Special" homologeren? Dat kan simpelweg niet. Als we nu zouden spreken over een echte BMW M3 GTR dan zou ik e.e.a. nog begrijpen. Maar die van GS? Dat is een DTM 2000 look met Supertourer materiaal. Of het is A, of het is B...............maar niet weer zo'n compromis.

We gaan een leuke winter tegenmoet
Wagen is toch verkocht in Engeland en zal de Belcar toch niet meer meerijden .
De koper is ook niet Moore zoals enkele voorgaande post laat vermoeden .

Mvg
Old 09-10-2006, 13:06
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R***
Seg mannen! Wees blij dat de BMW M3 E46 GTR V8 zou gehomoligeert worden voor Belcar Specials in 2007! Net zoals Bi-turbo & Stealth...
Het heet dan ook niet voor niets BELCAR SPECIALS hé

Enigste reden waarom hij niet mag meerijden:
- Is niet gehomoligeert als GT wagen... maar als Touringwagen...

Mijn suggestie's waarom hij wel mag meerijden:
- Het is geen 4/5deurs!
- Het is geen trage, (integendeel) wagen die dient als veldopvulling.
- Het is idd. een publiekstrekker/favoriet/...
- Het is een kandidaat Belcar 2007 Kampioen!

Met die argumenten moet je, zoals Marcel al zei, ook de Audi 80 Competition van Kuismanen gaan terughalen.
Je moet ergens een lijn trekken. Als je zegt dat de Belcar een exclusief GT-kampioenschap wordt, dan moet je die BMW uitsluiten.
Het voorstel van reglement dat nu wordt voorgelegd is een typisch Belgisch compromisvoorstel. De Belcar wordt een GT-kampioenschap, maar onder het mom van 'Belcar Specials' gaan we 'à la tête du client' toch uitzonderingen toestaan.

Zaterdagavond was de sfeer in de paddock in Francorchamps nogal gespannen. Het nieuwe reglementsvoorstel wordt ook bij de meeste teams niet echt op gejuich onthaald.
Reply With Quote
Old 09-10-2006, 13:30
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Belcar moet wel een serie met exotische modellen blijven. Voor een Porsche cup kom ik niet naar Zolder of Spa, en ik denk een heleboel mensen met mij...
Reply With Quote
Old 09-10-2006, 13:42
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally Posted by Neo-242
Belcar moet wel een serie met exotische modellen blijven. Voor een Porsche cup kom ik niet naar Zolder of Spa, en ik denk een heleboel mensen met mij...
Het concept van 'Belcar Specials' is op zich goed als je op die manier exoten zoals de Ultima en Stealth in de Belcar kan houden.
Maar als je het achterpoortje gebruikt om de BMW te sparen, dan klopt er iets niet.
Reply With Quote
Old 09-10-2006, 14:40
wilmai wilmai is offline
De Paddock Regular

Beste Paddockers,
Dat er nu natuurlijk druk wordt gespeculeerd wie, wat en hoe de Belcar 2007 er zal uitzien is niet meer dan normaal. Maar gissen, raden en er maar op los slaan naar aanleiding van losse geruchten kan toch niet. Elke regelmentswijziging hoe klein of groot ook heeft altijd een effect en soms is dit effect niet te overzien op voorhand.
Laten we met zijn allen eens even de reglementen afwachten die hopelijk af zullen zijn tegen de laatste wedstrijd van het seizoen. Dat piloten en teams bepaalde berichtgeving krijgen en hiervan natuurlijk een snelle conclusie trekken waardoor snel bepaalde zaken worden verteld. Bij mijn weten zijn er zelden dergelijke informatie sessies gehouden waarbij een zo'n grote groep van betrokkenen aanwezig was. Vroeger waren er wel werkgroepjes waar piloten bij betrokken waren, maar daarvan waren ook klachten.
Laten we nu met zijn allen hopen dat er in België nu eindelijk eens twee knappe kampioenschappen komen waar strijd, spanning en leuke auto's te zien zijn. De 'SPECIAL' klasse waarvan hier sprakke is, toch ook een oplossing voor de investering die verschillende teams dit jaar hebben gedaan in een bepaalde wagen. Want als we alleen maar de GT's gaan zien die we in FIA GT keuring hebben dan zal het maar magertjes zijn kwa verscheidendheid van het kampioenschap. Dan kunnen we misschien beter gaan meerijden in het voorprogramma van de FIA GT. Vooruitlopen op bepaalde zaken kunnen vele negatieve reactie te weeg brengen. Laten we nu met zijn allen even rustig de reglementering afwachten, ik heb toch stilletjes het vermoeden dat we naar een kampioenschap zullen gaan waar een verscheidenheid aan wagens te zien gaan krijgen.

Ik hoop in elke geval dat de eigenheid van de Belcar behouden blijft en dat we mogen gaan naar een kampioenschap dat alles in zich heeft om terug op het Europees voorplan te treden. Natuurlijk is de bewaking van de kosten ook een aspect dat we niet uit het oog mogen verliezen want door de stijgende kosten zijn we toch jaar na jaar een verkleining van het deelnemers veld.

Maar ja laten we maar niet klagen want zo'n degelijk kampioenschap is er in Europa niet vaak meer te zien. Want gisteren was er een mooie strijd in de verschillende klasseS.

Allee ga maar stoppen met mijn betoog en hoop dat iedereen er positief tegenaan gaat voor de BELCAR 2007. En voor diegene die het moeilijk kunnen verkroppen dat zij zich in een ander kampioenschap kunnen vinden.

Laat de autosport en zeker de BELCAR niet doodgaan aan geruchte, gissingen en andere verhalen die hier niet thuishoren.
Old 10-10-2006, 19:52
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular

Blijkbaar hebben de wisselende reglementen toch al hun gevolgen ...
zowat de hele voorraad van ADSport staat momenteel te koop op racecarsdirect.com
Reply With Quote
Old 10-10-2006, 20:30
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Ze zullen niet de enige zijn... Waar gaat SRT & GLPK met hun Corvettes blijven? (Franse GT? Maar voor hoe lang blijven ze daar nog met GT1 rijden?) En Eurotech met hun nieuwe LM600? En AD sport, tijd gestoken in die Viper en nog maar 1 race mee gereden. Daar zal het wel bij blijven ook, onvoorstelbaar toch
Reply With Quote
Old 10-10-2006, 20:36
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Neo-242
Ze zullen niet de enige zijn... Waar gaat SRT & GLPK met hun Corvettes blijven? (Franse GT? Maar voor hoe lang blijven ze daar nog met GT1 rijden?) En Eurotech met hun nieuwe LM600? En AD sport, tijd gestoken in die Viper en nog maar 1 race mee gereden. Daar zal het wel bij blijven ook, onvoorstelbaar toch
Ik stel voor dat men toch langzaam aan de GT1-klasse doet verdwijnen dan zo bruusk als nu waarschijnlijk gaat gebeuren. Waar moeten de teams het geld halen om die wagens nog af te betalen???

Nog een wagen gevonden die te koop staat: http://www.racecarsdirect.com/viewlisting.php?view=1983

Last edited by GT2-R; 10-10-2006 at 20:40.
Reply With Quote
Old 10-10-2006, 20:40
Bling Bling is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Pat
Blijkbaar hebben de wisselende reglementen toch al hun gevolgen ...
zowat de hele voorraad van ADSport staat momenteel te koop op racecarsdirect.com
Hmm ik denk wel dat AD nog iets moois van plan is voor volgend jaar...
Old 10-10-2006, 21:50
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

AD Sport heeft hun Viper te koop gezet.
Staat op racecarsdirect.
Old 10-10-2006, 22:11
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by JorritVD
GLPK: Met de C5-R naar de FFSA, Fia GT of verkopen en dan een GT2 Corvette bouwen.
SRT: Lijkt me redelijk duidelijk dat ze naar het FFSA gaan met bijde Corvettes.
Zou me niks verbazen dat ze een Corvette verkopen en bijv een Porsche 997 GT3 RSR gaan kopen.

-------------------------------------------------------------

Ik hoop het, maar dan moeten ze de collectie wel gaan verkopen en dat zie ik niet zo snel gebeuren. Ik zie ze vokgend jaar ook wel met de Viper in de FFSA.

En wat is deze keer de fundering m.b.t. deze bijdrage? De linker of de rechterduim? Met alle respect maar dergelijke berichten dragen niets, maar dan ook helemaal niets bij, aan deze discussie. Kom niet klagen dat ik weer te hard ben voor deze 16-jarige Friese fierljepper. Reeds door meerdere personen heeft onze Jorrit aanwijzigingen gekregen voor een beter forum gedrag. Wil Jorrit niet luisteren? Geen probleem, dan krijgt ie weer een paar weekjes Paddock-verlof
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 11-10-2006, 16:05
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie

Aston Martin in belcar

De stand van Aston Martin had goed te doen in Francorchamps.Heb er verschillende teameigenaars zien passeren.Srt en Gs motorsport volgend jaar met een AM misschien??
Reply With Quote
Old 11-10-2006, 16:11
kulgan kulgan is offline
De Paddock Regular

Er is inderdaad heel veel volk van raceteams gepasseerd, maar ik denk dat het merendeel toch eens moest slikken toen ze de aankoopprijs en onderhoudskosten te horen kregen....
Reply With Quote
Old 11-10-2006, 16:27
serge serge is offline
De Paddock Rookie

Weet niet of dit hier op zijn plaats staat of bij Belcar Endurance Cup moet staan, maar weet er iemand wat er met de BEC gebeurt als de BTCS al samen met de Belcar Original gaat rijden?
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules