De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 24-10-2005, 18:18
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Is het voor het "gewone" publiek niet onduidelijk als men voor meerdere klasses/kampioenschappen de naam Belcar gaat gebruiken?
Reply With Quote
Old 24-10-2005, 18:35
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular

Ik denk dat die naam enkel genomen is om meer volk naar de omloop te lokken. Of ze gaan blijven komen, dat is iets anders.

Enerzijds is dit samen gaan een goed idee, maar ik, net zoals Serge en Hoppa, vrees ook voor enkele "negatieve" aanpassingen voor de ex Tourers.
Boxen weg, meer inschrijving, meer tamtam. Of denken jullie dat men de ex Tourers op gelijke voet zullen zetten met de Belcar?

Effe wachten met blij zijn is geen slechte instelling.
Reply With Quote
Old 24-10-2005, 18:48
Hoppa's Avatar
Hoppa Hoppa is offline
De Paddock Rookie

niet helemaal vergelijkbaar maar toch:
Vroeger was er de GDC in de asaf en toen de BTCS opgestart werd is de GDC daarin opgegaan, ondergebracht in aparte klassen weliswaar. Wat zien we nu enkele jaren later: er worden weer aparte races georganiseerd voor GDC.
Waar vroeger de GDC qua inschrijvingsgeld "spotgoedkoop" was in vergelijking met de TC werd dit gevoelig opgetrokken met de komst van de BTCS terwijl de return niet gevoelig vergrootte en een heleboel teams ook geen boodschap hebben aan publiciteit die vooral de "grote" teams ten goede komt.
Old 24-10-2005, 18:51
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Ik ben nu niet meteen een Belcar-fan, laat staan dat ik het reglement van de Belcar ken. Maar als de BTCS en Touring Cup tijdens de Belcar komen rijden, dan denk ik dat de gewone toeschouwer het verschil tussen MVDB, BTCS en TC zal kennen. Ik denk dat dit meer iets is voor de die-hards van dit forum, dan voor de gewone kijker. Ik dacht dat het op dit forum al meerdere malen aangehaald werd om MVDB en BTCS grondig te verschikken, zodat de juiste wagens in het juiste kampioenschap meerijden. Zie al die porsches in de BTCS. Nu ja, ik lees jullie dekundige commentaar wel hierover, want ik ken er amper iets van.
Reply With Quote
Old 24-10-2005, 23:47
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally Posted by bluelite
Ik denk dat dit meer iets is voor de die-hards van dit forum, dan voor de gewone kijker. Ik dacht dat het op dit forum al meerdere malen aangehaald werd om MVDB en BTCS grondig te verschikken, zodat de juiste wagens in het juiste kampioenschap meerijden. Zie al die porsches in de BTCS.
Zoals Pat en ik al aanhaalden is het veel ingewikkelder dan dat. Je kan in dit Belgenlandje het politiek-communautaire getouwtrek nu eenmaal niet wegdenken. En dat speelt in de hele RACB-Belcar-BTCS-ZTC problematiek achter de schermen zeker een rol. Op zich heeft het allemaal niet zo veel met autosport te maken, maar het is een realiteit waarmee je wel rekening moet houden.
Ik kan in dit opzicht de verantwoordelijken van Circuit Zolder best begrijpen dat zij hun Belcar-concept proberen te beschermen tegen een bepaalde al te opdringerige RACB-BTCS kliek.
Reply With Quote
Old 25-10-2005, 09:45
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by bluelite
Ik ben nu niet meteen een Belcar-fan.......Nu ja, ik lees jullie dekundige commentaar wel hierover, want ik ken er amper iets van.
Ik ook en ik zit al jarenlang in de autosport en ik begrijp er nog steeds niets van!
Reply With Quote
Old 25-10-2005, 12:27
christophe's Avatar
christophe christophe is offline
De Paddock Rookie

Sorry hoor, ik begrijp jullie niet goed

Eerst zitten jullie te mekkeren over hoe slecht het is in de touring cup qwa decibels en steeds minder deelnemers.

Nu doet men er eindelijk iets aan om het intersanter te maken voor publiek, sponsors, geluid enzovoort en nu beginnen jullie terug te mekkeren over inschrijving, boxen enzovoort.

Als het allemaal tegen jullie goesting is, blijf dan thuis

Sportieve groeten
European Formula Racing
Reply With Quote
Old 25-10-2005, 13:26
Jawaddeman's Avatar
Jawaddeman Jawaddeman is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by christophe

Eerst zitten jullie te mekkeren over hoe slecht het is in de touring cup qwa decibels en steeds minder deelnemers.

Nu doet men er eindelijk iets aan om het intersanter te maken voor publiek, sponsors, geluid enzovoort en nu beginnen jullie terug te mekkeren over inschrijving, boxen enzovoort.

Sportieve groeten
European Formula Racing
hihi

jawadde sraffe praat; maar ge hebt gelijk jonge; het is ook nooit niet goed...
Al zie ik het organisatorisch allemaal zo toch nog niet 1-2-3; kloppen...
Reply With Quote
Old 25-10-2005, 15:01
Hoppa's Avatar
Hoppa Hoppa is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by christophe

Sportieve groeten
European Formula Racing
Je zal lang mogen zoeken om een post te vinden waarin ik klaag over geluid, toeschouwers en dergelijke. Die is er namelijk niet om de simpele reden dat ik de TC, die trouwens nog steeds dezelfde is sinds het begin in 1992, goed vind zoals hij is. Vanaf het begin is er de geluidsbeperking geweest maar het is pas de laatste jaren dat er serieus over gezaagd wordt.
Ik begrijp goed dat iedereen wel altijd sneller wil rijden maar als je weet dat het reglement zegt max 95 db, dan moet je je wagen daar maar naar maken. Ik hoor niemand klagen over de rest van het reglement, daar moet je je toch ook aan houden.
Ik schrijf ook uitsluitend uit het oogpunt van een arm teamke dat het allemaal zelf moet betalen en het dus ook redelijk goedkoop wil houden.
Wat de toeschouwers er van vinden is een andere zaak. Voor hen kan en wil ik niet spreken omdat ik géén toeschouwer ben.

Verder vind ik niet dat ik mekker, ik maak alleen voorbehoud bij het gejubel dat opsteeg.
Old 25-10-2005, 16:27
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Er zijn inderdaad voor sommige mensen misschien een aantal nadelen verbonden aan het nieuwe project. Maar ik vrees dat als men verder doet zoals het nu is, dat er binnen 2 jaar geen sprake meer zou zijn van de Touring Cup.

Ik vind het op het eerste zicht een goede instelling en een goed idee van Circuit Zolder...
Old 25-10-2005, 16:35
christophe's Avatar
De Paddock Rookie

@hoppa : het is niet op u bedoeld.

Hetgeen ik wil zeggen is dat de verandering er gekomen is van het geklaag van enkelen, nu het veranderd zijn zij ook weer de eerste die wederom klagen.
Zo zal er altyd wel iets niet goed zijn in hun ogen.

Wij waren ook tevreden van het huidige reglement, wij hebben twee wagens rijden, een met meer dan 400 pk en nog nooit een opmerking over geluid gehad. Als je voertuig goed gebouwd is, ben je in orde.
Reglementen zijn er om nageleefd te worden, dat telt in elke klasse.

Sportieve Groeten
European Formula Racing
Reply With Quote
Old 25-10-2005, 16:43
christophe's Avatar
De Paddock Rookie

Zie Thread : einde van tc as we know it bij rubriek Touring cup, en je ziet wel wie over alles en nog wat klaagt
Reply With Quote
Old 25-10-2005, 18:08
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular

Allez, dan ben ik het of Serge!
Reply With Quote
Old 25-10-2005, 19:26
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular

Dan zwijgen we nu en laten de heren verder aan het woord !

Indien een discussie over de goede kanten en minder goede kanten van een voorstel, nu gemekker wordt genoemd, wat doen we dan nog op een forum.
Niks dus !

Boeken dicht ...
Reply With Quote
Old 25-10-2005, 21:24
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Het is op zich niet verkeerd op de plussen en de minnen van de nieuwe voorstellen onder de loep te nemen. Er is nog niks zeker, wie weet zit er een waardevolle opmerking tussen de "minnen" die de plannenmakers wellicht over het hoofd hebben gezien.

Quote:
Met de herschikking beperkt CZ eerst en vooral het aantal race-weekends. Niet onbelangrijk gezien het schrijnende tekort aan baanposten, een probleem dat ook woedt in de rallysport.

http://pitstoptvftp.belbone.be/nieuw...p?newsid=10039
Volgens Pitstop zouden de nieuwe plannen het probleem met de oranje mannetjes voor een gedeelte oplossen. Ik ben dan weer zo eigenwijs om te denken dat dat niet het geval is Uiteraard zal men in Spa ook wel een weekend organiseren als er een "groot nationaal" weekend in Zolder is.

Het grote probleem is de vergrijzing van die oranje mannen. Er is nauwelijks aanwas van jonge baanposten. Dat probleem is mijn inziens met de huidige middelen en mogelijkheden niet op te lossen.........helaas.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules