De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 21-09-2006, 12:54
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
silhouetten mogen gewoon niet meer in belcar, dus ook gen dubbele races. Ze hadden die gewoon zelfs nooit mogen toelaten.

Reply With Quote
Old 21-09-2006, 12:56
BMW Beliën's Avatar
BMW Beliën BMW Beliën is offline
De Paddock Rookie

Wat er ook allemaal van wordt of gaat worden, ik vind dat ze er een serieus boeltje van aan het maken zijn. Ik denk dat de mensen van het Circuit Zolder zich dringend eens moeten bezinnen waar ze naatoe willen met hun Belcar series. Ik heb de indruk dat er daar enkele mensen rondlopen met grootheidswaanzin. Het is allemaal mooi om een kampioenschap te maken wat een hoge kwaliteit heeft om een beetje te kunnen showen naar het buitenland toe wat voor een mooie en exotische maar tevens onbetaalbare GT-wagens te laten rijden in hun Belcar. Zelfs Kumpen begint al te klagen; zij die in eerste plaats altijd met het grootste en het snelste en het duurste materiaal kwamen aansleuren.
Blijkbaar hebben nu ook de toerismewagens helemaal afgedaan bij "Circuit Zolder" en in ieder geval ook de amateurs al helemaal. Dat hebben we dit jaar al mogen voelen met de Belcar Endurance Cup en ik denk dat ik daar geen tekeningetje bij moet maken voor de mensen die dit jaar deze klasse hebben gevolgd of in dit kampioenschap rijden. De achteruitstelling van dit regionaal kampioenschap was immers zo groot dat de helft van de teams er de brui aan geeft of heeft gegeven. Waar gaat dit allemaal naartoe en hoe moet het verder? Zal er volgend jaar helemaal geen plaats meer zijn voor de BEC? Hoe gaan ze dit en de andere competities van de Belcar Umbrella invullen in een weekend met de BTCS? Er zijn niet alleen Belcar teams die in de BTCS rijden maar ook BEC en BCS teams.
Ik stel mij dan de vraag, wat met de mensen die werkelijk de Belcar hebben groot gemaakt, bij wijze van spreken de pioniers van dit kampioenschap. Als je een beetje de geschiedenis van de Belcar bekijkt zijn er mensen die al 20jaar of meer meedoen in de Belcar met een toerismewagen en jarenlang hebben geïnvesteerd in dit kampioenschap en geholpen hebben om van de Belcar te maken wat het vandaag de dag is. Deze mensen werden dit jaar al serieus in de kou gezet door de klasse-indelingen en zullen dan volgend jaar helemaal op de keien staan. Of naar Wallonië wandelen gestuurd worden waar hun (Vlaamse)sponsors geen reet aan hebben en er ook maar de brui aan geven. Ik vind nog steeds dat de grootste troef van de Belcar en de huidige BTCS was, dat deze competities toegankelijk waren voor alle wagens, zowel GT als toerisme. Het laatste jaar van de Procar(huidige BTCS) reden er nog welgeteld 10 toerismewagens, silouhettes en enkele Mazda MX5 rond in dat kampioenschap en kwam er geen kat naar kijken. Toen ze de overschakeling maakte naar GT en toerisme samen, was er opeens terug interresse van alle kanten.
Je kan er toch niet omheen dat de Belcar door Vlamingen wordt geörganiseerd en de BTCS door Walen. En dat de meeste piloten willen toch in hun kampioenschap aan de start staan. De toerismewagens verbannen uit de Belcar vind ik dan ook een grove fout.
Reply With Quote
Old 21-09-2006, 13:20
Philemon Philemon is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by BMW Beliën
Wat er ook allemaal van wordt of gaat worden, ik vind dat ze er een serieus boeltje van aan het maken zijn. Ik denk dat de mensen van het Circuit Zolder zich dringend eens moeten bezinnen waar ze naatoe willen met hun Belcar series. Ik heb de indruk dat er daar enkele mensen rondlopen met grootheidswaanzin. Het is allemaal mooi om een kampioenschap te maken wat een hoge kwaliteit heeft om een beetje te kunnen showen naar het buitenland toe wat voor een mooie en exotische maar tevens onbetaalbare GT-wagens te laten rijden in hun Belcar. Zelfs Kumpen begint al te klagen; zij die in eerste plaats altijd met het grootste en het snelste en het duurste materiaal kwamen aansleuren.
Blijkbaar hebben nu ook de toerismewagens helemaal afgedaan bij "Circuit Zolder" en in ieder geval ook de amateurs al helemaal. Dat hebben we dit jaar al mogen voelen met de Belcar Endurance Cup en ik denk dat ik daar geen tekeningetje bij moet maken voor de mensen die dit jaar deze klasse hebben gevolgd of in dit kampioenschap rijden. De achteruitstelling van dit regionaal kampioenschap was immers zo groot dat de helft van de teams er de brui aan geeft of heeft gegeven. Waar gaat dit allemaal naartoe en hoe moet het verder? Zal er volgend jaar helemaal geen plaats meer zijn voor de BEC? Hoe gaan ze dit en de andere competities van de Belcar Umbrella invullen in een weekend met de BTCS? Er zijn niet alleen Belcar teams die in de BTCS rijden maar ook BEC en BCS teams.
Ik stel mij dan de vraag, wat met de mensen die werkelijk de Belcar hebben groot gemaakt, bij wijze van spreken de pioniers van dit kampioenschap. Als je een beetje de geschiedenis van de Belcar bekijkt zijn er mensen die al 20jaar of meer meedoen in de Belcar met een toerismewagen en jarenlang hebben geïnvesteerd in dit kampioenschap en geholpen hebben om van de Belcar te maken wat het vandaag de dag is. Deze mensen werden dit jaar al serieus in de kou gezet door de klasse-indelingen en zullen dan volgend jaar helemaal op de keien staan. Of naar Wallonië wandelen gestuurd worden waar hun (Vlaamse)sponsors geen reet aan hebben en er ook maar de brui aan geven. Ik vind nog steeds dat de grootste troef van de Belcar en de huidige BTCS was, dat deze competities toegankelijk waren voor alle wagens, zowel GT als toerisme. Het laatste jaar van de Procar(huidige BTCS) reden er nog welgeteld 10 toerismewagens, silouhettes en enkele Mazda MX5 rond in dat kampioenschap en kwam er geen kat naar kijken. Toen ze de overschakeling maakte naar GT en toerisme samen, was er opeens terug interresse van alle kanten.
Je kan er toch niet omheen dat de Belcar door Vlamingen wordt geörganiseerd en de BTCS door Walen. En dat de meeste piloten willen toch in hun kampioenschap aan de start staan. De toerismewagens verbannen uit de Belcar vind ik dan ook een grove fout.

Groot gelijk!!!!!!!! en bovendien sinds wanneer is een silhouette gelijk aan een tourisme wagen???? zelfs met een aparte klasse voor deze wagens in de BTCS2007 zouden er enkel wat kruimels te rapen vallen voor de tourisme wagens. Ik stel me idd ook de vraag hoe lang die jongens het nog gaan uithouden om voor Jan Lul te komen rijden.
Reply With Quote
Old 21-09-2006, 15:21
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Bramzel
Dit snap ik niet, die dubbele bemanning blijft toch gewoon? Je blijft toch je rijders hebben voor kampioenschap1 en kampioenschap2? Die kunnen dan toch gewoon blijven? Dan bespaar je toch geld aan logistieke kosten? Desnoods met een extra setje bodywork om snel van livery te kunnen wijzigen, die kosten zijn er ook wel weer uit te halen lijkt me.

het probleem is dat KS met Silhouettes rijden, en die zijn niet meer toegelaten in belcar.

met een ander bodywork-setje omzeil je die regel niet hoor
Old 21-09-2006, 15:44
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by marcel
het probleem is dat KS met Silhouettes rijden, en die zijn niet meer toegelaten in belcar.

met een ander bodywork-setje omzeil je die regel niet hoor
Gaat me niet om KS, gaat me om het idee. Hetzelfde valt toe te passen op elk ander team dat beide klasses rijdt.
Reply With Quote
Old 26-09-2006, 16:59
CBG's Avatar
CBG CBG is offline
De Paddock Rookie

Smile lekker positief

Mannekes, ik heb niet zoveel tijd om op dit forum te kijken, maar elke keer als ik het risico neem ... kom ik weer hetzelfde tegen:
"het is niet meer zoals in onze tijd" ... "vroeger was het beter"... "waar gaat dat naartoe"...
Het lijkt wel het forum van seniorennet (alhoewel... ik denk dat ze daar optimistischer zijn, de rakkers).

Een bekend filosoof zei ooit: "Trek lessen uit het verleden en put kracht uit de toekomst. Je word er beter van."

PS: het zou wel mooi zijn als klasse 1 wegvalt (voor ons toch), maar ja... ik kan er al wel enkele opnoemen die daar niet akkoord mee zijn, je kan nu eenmaal niet voor iedereen goeddoen. Als er niets veranderd wordt er gemekkerd, als er iets veranderd wordt er gemekkerd. Probeer uw energie positief te gebruiken.

Last edited by CBG; 26-09-2006 at 17:02.
Reply With Quote
Old 26-09-2006, 17:48
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular

Tja, meelopertjes moeten er ook zijn ... !

Als je nu nog niet begrepen hebt dat RACB Belcar aan het kapotmaken is, dan zul je het nooit begrijpen. Alhoewel, misschien wanneer het te laat is.
Je kan ook eens gaan spreken met de teams die vroeger het veld vulden in de toenmalige ZTC, je hebt de keuze uit een twintigtal.
Reply With Quote
Old 26-09-2006, 19:52
joost joost is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Pat
Fijn dat mensen met een andere mening meelopers zijn. En als je toch met filosofen goochelt: gelukkig zijn er ook filosofen die het respect voor andermans opinie als conditio sine qua non van een goede discussie zien.

mvg

Joost
Reply With Quote
Old 26-09-2006, 20:04
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular

Wij zullen het dan wel fijn vinden dat als we het niet goed vinden, steeds maar weer moeten horen "'t is nooit niet goed".

Ja, dan hoeven we niet meer te discutteren. Helpen jullie de Belcar maar mee verder om zeep. Einde verhaal, nog maar eens ...
Reply With Quote
Old 26-09-2006, 20:12
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Niet alleen in de Belcar is er geen ruimte meer voor bepaalde wagens. Idem dito voor de BTCS

In een artikel over BRL en BTCS in de laatste edite van de Start:

Quote:
Lahaye was heel duideijk: "De toekomst in de BTCS, dat zijn de toerwagens!"
De Silhouettes zijn daar in de toekomst ook niet meer welkom. Op welke termijn? Dat is een andere vraag.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 26-09-2006, 23:15
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark
De Silhouettes zijn daar in de toekomst ook niet meer welkom. Op welke termijn? Dat is een andere vraag.
Lijkt me ook niet meer dan logisch. Als men naar een tourismekampioenschap 'pur sang' wil groeien moet men de silhouettes eruit flikkeren.
Begrijp me niet verkeerd... ik zie die silhouettes graag rijden, en ik denk dat ze ook leuk zijn om mee te rijden.
Indien er een volwaardig tourismekampioenschap georganiseerd wordt, en men gaat silhouettes toelaten, kan je met een 'echte' tourismewagen niet concurreren (de meeste althans).
Old 27-09-2006, 02:54
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Pat
Wij zullen het dan wel fijn vinden dat als we het niet goed vinden, steeds maar weer moeten horen "'t is nooit niet goed".

Ja, dan hoeven we niet meer te discutteren. Helpen jullie de Belcar maar mee verder om zeep. Einde verhaal, nog maar eens ...
Doe toch eens normaal zeg, mogen wij een eigen mening hebben? Niet iedereen deelt jouw mening, komt vaker voor in de wereld, probeer het eens te accepteren...
Reply With Quote
Old 27-09-2006, 09:30
CBG's Avatar
CBG CBG is offline
De Paddock Rookie

Thumbs up

Quote:
Originally Posted by Pat

Als je nu nog niet begrepen hebt dat RACB Belcar aan het kapotmaken is, dan zul je het nooit begrijpen. Alhoewel, misschien wanneer het te laat is.
Je kan ook eens gaan spreken met de teams die vroeger het veld vulden in de toenmalige ZTC, je hebt de keuze uit een twintigtal.
Hey, jongens (en meisjes??),

lees eens eerst de hele post (en denk misschien een minuutje na) voordat je over de kook gaat...
Ik heb niet geschreven dat jullie geen gelijk hebben hé, alleen maar dat ik graag meer optimisme zou zien !

Het voordeel aan filosofie is trouwens dat ieder er zijn eigen lessen uit trekt. Wat blijkt.

Allé, nog maar eens bevestiging van wat ik al dacht. Ik kan hier beter wegblijven. Iemand met een andere mening dan jullie (dus géén meeloper) wordt meteen door 5 man besprongen.

CIAO
Old 27-09-2006, 11:29
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally Posted by CBG
Allé, nog maar eens bevestiging van wat ik al dacht. Ik kan hier beter wegblijven. Iemand met een andere mening dan jullie (dus géén meeloper) wordt meteen door 5 man besprongen.

CIAO

Een eigen gefundeerde mening wordt hier op dit forum wel degelijk gewaardeerd. Maar jouw laatste gratuite interventies hier bewijzen overduidelijk dat je van de huidige Belcarproblematiek en de hele historie die eraan vooraf gegaan is, geen bal begrepen hebt.
Reply With Quote
Old 27-09-2006, 13:24
CBG's Avatar
CBG CBG is offline
De Paddock Rookie

BEDANKT VOOR DE BEVESTIGING

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules