De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 27-10-2005, 13:13
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Baron
Dit vind ik toch wel een heel eigenaardige reactie, Huudo.
Vanuit onze buurlanden wordt er al jaren met zowel bewondering als afgunst naar de Belcar gekeken, zelfs vanuit de autosport-bakermat Groot-Brittannië.
Wat jij een "onsamenhorig samenraapsel" noemt, is juist datgene wat tot de charme en het succes van de Belcar geleid heeft.
Alle nationale endurance-kampioenschappen beginnen een soort eenheidsworst te worden. Of het nu het Franse, Italiaanse, Britse of Spaanse GT-kampioenschap betreft, overal zie je het zelfde soort wagens.
Door zijn liberale technische reglement en de mix van GTs en Tourings heeft de Belcar steeds zijn unieke karakter weten te bewaren; en steeds voor een sterk verscheiden startveld gezorgd met wagens die je elders niet zag.
Ik kijk in ieder geval al uit naar de Belcar New Look.
Inderdaad, ik denk dat Huudo niet echt veel kent van de Belcar... Duidelijker zal het zeker zijn.
Nu moet een wagen geen aanpassingen (of toch niet veel) meer ondergaan om van Fia-GT naar Belcar te gaan. De amateur-teams uit de touringcup moeten ook geen hemel en aarde meer verzetten om hun auto's onder die 95DB te krijgen (volgens mij zal de nieuwe limiet trouwens hoger liggen dan die 98DB).

De touringcup was dood aan het bloeden, nu kan het tenminste terug de feeder-serie van de Belcar worden.

Sorry voor de Tourisme-teams in de Belcar maar een klasse met 5 auto's die eenzelfde podium krijgt als een klasse met 30 auto's vond ik niet echt "eerlijk". Het samevoegen van Tourisme en GT lijkt me een verstandige keuze.
Old 27-10-2005, 13:20
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Hoe de klassen samengesteld zijn, volgens welke regels, is voor de toeschouwer minder belangrijk. Wat wel van groot belang is, dat het duidelijk zichtbaar is van aan "den draad" in welke klasse een wagen rijdt. Dan heb je er tenminste een idee van op welke positie in zijn klasse een wagen hangt.

Dus hopelijk komen er weer duidelijke nummerborden i.p.v. zo'n stickertje van niks met "GTA" op, dat je alleen kan lezen als je op de startgrid mag rondlopen...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 27-10-2005, 14:12
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey
Inderdaad, ik denk dat Huudo niet echt veel kent van de Belcar...
Denken? Ge moogt er zeker van zijn.

Ik behoor dan ook niet tot het kransje elite supporters die het hele circus al jaar en dag volgen en die het je allemaal haarfijn van a tot z kunnen uitleggen. Ik loop hier maar toevallig rond en geef een visie die wellicht identiek is aan die van veel meer mensen dan jullie zelf wel zouden willen aannemen.

Wat er ook van weze, ik heb al enkele keren mijn gedachten geformuleerd in deze en ga het voor den Belcar dan toch, hierbij laten. De toeschouwers aantallen op het einde van het seizoen 2006 zullen wel uitmaken wie of wat er nu de juiste belissing is. Ik ga er alleszins niet van wakker liggen.
Reply With Quote
Old 27-10-2005, 17:25
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular

Ach van die 95dB heb ik nooit wakker gelegen.

Ik vrees alleen dat het hele concept zal gebruikt worden om de kosten naar boven te nivelleren ( licentie / inschrijving / tickets..... )

de logica zou zijn : minder weekends, meer toeschouwers, met een zelfde ploeg medewerkers meer races ........ Inschrijving naar BENEDEN !

(eens kijken wat deze steen in de kikkerpoel te weeg gaat brengen )
Reply With Quote
Old 27-10-2005, 18:08
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular

Tja Clubman, zo zou het moeten zijn. Maar ik geloof nooit dat de verantwoordelijken (gelieve juiste diensten zelf in te vullen) daar aan meewerken. Die zien vooral alleen maar het extra geld wat dit kan opbrengen.

Nem, steen 1
Reply With Quote
Old 27-10-2005, 18:30
ZTCfan's Avatar
ZTCfan ZTCfan is offline
De Paddock Rookie

Het is duidelijk dat er iets moest veranderen aan de TC, daar zijn de meesten het over eens en ik ook trouwens.De nieuwe formule van circuit zolder lijkt mij zeer hoopgevend, en ik denk dat het voor de toeschouwer ook een vrij mooi programma is, anderzijds zien we de TC (voor de amateurs en tegelijk ook instapklasse voor teams die later hogerop willen in de autosport).En anderzijds hebben we de Belcar (de grote broer )en nog twee sprintraces.Volgens mij lijkt dit een perfect aanbod voor menig autosportliefhebber.Alleen de praktische details met de boxen lijkt mij geen sinecure want zowel belcar als TC lijkt mij toch een box nodig te hebben.
Afwachten dus....

Racegreetz
Old 27-10-2005, 18:33
ZTCfan's Avatar
ZTCfan ZTCfan is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Clubman
Ach van die 95dB heb ik nooit wakker gelegen.
Volgens mij is dat toch één van de hoofdredenen waarom er de laatste jaren zoveel teams de TC mijden of verlaten hebben.
Old 28-10-2005, 12:58
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular

95dBa was voor ons ook nimmer een probleem ; als ge echter eerst pakken poen in Airbox en Uitlaatsysteem hebt geinvesteerd en 'm dan met een Supertrapp weer moogt dichtknijpen, tja dan hebt ge die auto toch niet echt voor ZTC opgebouwd . Als ge met een ex. Belcar o.i.d. afkomt, idd. dan is't lastig .
Reply With Quote
Old 28-10-2005, 20:03
Jawaddeman's Avatar
Jawaddeman Jawaddeman is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Bugalfa
95dBa was voor ons ook nimmer een probleem ; als ge echter eerst pakken poen in Airbox en Uitlaatsysteem hebt geinvesteerd en 'm dan met een Supertrapp weer moogt dichtknijpen, tja dan hebt ge die auto toch niet echt voor ZTC opgebouwd . Als ge met een ex. Belcar o.i.d. afkomt, idd. dan is't lastig .
oké maar wat is er mooier als de oude afgedankte belcar schoonheden; terug te vinden, in de handen van beginende piloten in de touring cup... Als touring cup piloot, ga maar eens een standard race wagen zoeken op internet, waar je ten eerste toch nog deftig met meekan en ten tweede die onder die 95db blijft... Veel succes zou ik zeggen; tenzij je natuurlijk heel de wagen moet afbreken en hem terug opbouwen om hem gedempt te krijgen; maar dit kost ook weer een goede hand vol centen...

grtz
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules