|
#1
|
||||
|
||||
Ferrari 250 Testa Rossa - 1958 - Hasegawa - 1/24
De Ferrari die je op deze referentiefoto ziet is een exemplaar dat momenteel in het bezit is van Ralph Lauren. Het is de bedoeling dat het model dat ik ga bouwen zo'n beetje op dit voorbeeld gaat lijken...
So it begins... De body wordt samengebouwd, waarna alles glad geschuurd wordt. Vervolgens wordt de body in de primer gezet. |
#2
|
||||
|
||||
Nadat de primer droog is komt er eerst een mat laagje acryl rood overheen, gevolgd door 3 lagen TS-08 Italian Red.
Zoals je ziet moet de body nog gepolisht worden, maar de glans zit er toch al een beetje in. Moeilijk te zien op de foto, maar de motorkap werd ondertussen gepolisht om de procedure uit te testen. Nadat de volledige body gepolisht is zal ik een moeilijke keuze moeten maken: glansvernis er over of niet? Eens het model klaar is zou ik graag een foto maken die er precies zo uit ziet als de Ferrari van Ralph Lauren bovenaan deze thread... |
#3
|
||||
|
||||
Ondertussen ben ik begonnen aan de bouw van de motor, waaruit duidelijk blijkt waarom deze Ferrari 'Testa Rossa' heet, wat zoveel betekent als 'Rode Kop'...
De bedrading werd toegevoegd, net als de rode geleidingsbuisjes waardoor de bougiekabels lopen. I heb ook aluminium gedraaide inlaatkelken besteld, maar die zijn nog ergens onderweg vanuit de USA... De grote 12-cylinder 3 liter motor neemt een serieus stuk in van het chassis. Geen schijfremmen te bespeuren op deze Ferrari die in 1958 tot stilstand gebracht moest worden via trommelremmen... |
#4
|
|||
|
|||
Ik kijk met grote bewondering toe !!!
|
#5
|
||||
|
||||
Me too
Aja, voor ik het vergeet Guy, hier bij mij staat zo'n rood F1-geval op 1/8. Ik geloof dat die van U is, allé volgens Eyckles toch. 't Is maar dat ge het weet, ik breng hem mee op onze eindejaarsactiviteit.
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 21-11-2013 at 00:32. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Ik had de Ferrari afgelopen vrijdag mee, maar heb aan Johny overhandigd, omdat je niet aanwezig was.
__________________
Mvg, Lesley |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
En dan is de 1e poetsbeurt voor niets geweest
__________________
Jim Hall is Chaparral |
#8
|
||||
|
||||
Ik heb nog wat voort gedaan aan de Ferrari, te beginnen met het inbouwen van de achterste ophanging.
Hasegawa is er ook in geslaagd om een redelijk realistisch buizenchassis te ontwerpen. Het motorcompartiment is ook nog niet helemaal klaar; er moeten nog een aantal slangen en leidingen aan toegevoegd worden. De onderkant van de wagen is klaar; alleen denk ik van nog een lichte drybrushing toe te voegen. Ik heb geen extra details toegevoegd aan de onderkant omdat die tenslotte toch niet zichtbaar zouden zijn. |
#9
|
||||
|
||||
De standaard kit wielen daarentegen zijn wel erg prominent aanwezig en dus heb ik ze vervangen door aftermarket exemplaren van Hobby Design.
Met de wielen gemonteerd ziet de wagen er heel wat realistischer uit. In vergelijking met de kitwielen vind ik het een verbetering van 100%. Dat mag ook wel want de wielen kosten even,veel als de kit zelf Aan de cockpit moeten nog heel wat details toegevoegd worden vooraleer ik de body op het chassis kan monteren. Hier zie je ook een stukje van de batterij die bij de Testa Rossa binnen in het interieur zat. |
#10
|
||||
|
||||
Er werden wat extra details aan de motor toegevoegd en de stoelen werden gespoten.
De stoelen zijn gespoten met enkele laagjes van verschillende tinten rood om wat diepte effect te creëren. Eens ze er goed uitzagen, werden de stoelen voorzien van een beschermende laag matte vernis. Daarna werden ze afgeplakt om de witte siernaden te kunnen spuiten. Close-up van het motorcompartiment dat bijna klaar is. De inlaatkelken ontbreken uiteraard nog wel. |
#11
|
||||
|
||||
Ondertussen ben ik er in geslaagd om de schade aan het spuitwerk van de body te repareren. Daarna werden de decals aangebracht en werd alles beschermd met een laag glansvernis.
Vervolgens heb ik de ganse body semigloss black geschilderd aan de binnenzijde. Er werden ook al enkele details aangebracht die moeilijk te bereiken zijn eens de body op het chassis staat, zoals de koplampen, het dashbord en de radiator (niet zichtbaar op deze foto). Tenslotte zijn de panel lines ingekleurd met een zwarte wash, waarna de ganse body nog eens een polishbeurt kreeg. |
#12
|
||||
|
||||
De body werd aan de kant gelegd en de laatste details werden aangebracht aan het chassis.
Zo werden er nog wat bedradingen toegevoegd aan de motor, wat er toe leidt dat het enige wat hier nog ontbreekt de inlaatkelken zijn, die 'in backorder' staan. Gelukkig kan ik die aanbrengen op gelijk welk moment, zelfs als de Ferrari helemaal af is. De versnellingspook werd aangebracht, net als de handrem. Ook de zekeringenkast werd op zijn plaats gelijmd. |
#13
|
||||
|
||||
Nu kunnen chassis en koetswerk eindelijk samengebouwd worden.
Dit is dan ook de laatste foto voor het 'huwelijk' voltrokken wordt. |
#14
|
||||
|
||||
En hier zien we het kersverse koppel, voor altijd in de echt verbonden
Het was wel een beetje tricky om de body over het chassis te wringen omdat de ganse body hiervoor moest open getrokken worden en ik was bang dat er dingen zouden breken, maar het is toch goed gegaan. De motor ziet er wat mij betreft schitterend uit onder de open motorkap. Natuurlijk zal het nog sjieker zijn met de inlaatkelken op hun plaats. Maar voorlopig zal ik het zonder kelken moeten doen. |
#15
|
||||
|
||||
Dryfit van de motorkap.
Ik ben van plan om de Ferrari tentoon te stellen met afgenomen motorkap (anders had ik me de moeite van de motor kunnen besparen), maar ik vind het toch belangrijk dat ze past. Een zicht vanop de achterzijde van de Ferrari. Nu kan ik eindelijk beginnen met het aanbrengen van alle details aan de buitenzijde van de wagen. Om dit te doen zal ik hem eerst vastmaken op een vitrine-bodem, maar alvorens ik dat kan doen moeten de uitlaten eerst aangebracht worden. Dat is dus wat ik nu als eerste ga doen. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|