|
#1
|
||||
|
||||
PS. Als ik mijn Porsche achteraan harder maak, ga ik dan meer over de voorwielen schuiven? Nu is de auto neutraal tot weggaan met den achterkant. Hij helt wel veel te fel over in de bochten, daarom zou ik hem achteraan harder maken? Gaan de banden dit gripverschil nog aankunnen?
Ik ben een low budget Porsche rijder, ik kan me geen peperdure ophanging veroorloven. Bedankt voor nuttige tips Hallo, Momenteel rijd ik op Zolder met een standaard Porsche 911 3.2 van 1984. Er staan Bilsteins op rondom, een "barre anti rapprochement" vooraan en de remmen vooraan heb ik vervangen door klauwen van een 964. Verder heb ik alle schijven vervangen door geperforeerde Zimmermans. Al bij al ben ik behoorlijk tevreden van de set up. Beste rondetijd tot nu toe 2.03 en ik wil onder de 2 gaan. Alleen gaat de auto nogal fel overhellen in de bochten. Ik zou nu mijn Porsche achteraan harder maken en verlagen om dat overhellen te verminderen om zo een hogere bochtsnelheid mogelijk te maken. Ga ik dan meer over de voorwielen schuiven of net meer met de achterkant uitbreken? Nu is de auto neutraal tot weggaan met den achterkant. Gaan de banden dit gripverschil nog aankunnen? Ik rijd op Brigestone expedia en ben daar uiterst tevreden over. Ik ben een low budget Porsche rijder, ik kan me geen peperdure ophanging veroorloven. Bedankt voor nuttige tips voor een betere wegligging. Dit is een stuk van een post bij drivers seat seizoen 2005. maar ik dacht dat dit een betere lokatie is. Groetjes
__________________
Il Principal, Rubbin' is Racin' Last edited by Bart; 09-12-2004 at 19:48. |
#2
|
||||
|
||||
Je kan met thermometer de temperatuur van je banden met links midden en rechts op het loopvlak, normaal zal je merken dat de buitenkant kouder is en dat je met meer negatieve camber kan rijden. Het is wat zoeken maar met wat tijd en niet teveel geld kan je optimaal je banden gebruiken. ( temperatuur wordt gelijk over het volledige loopvlak )
Kan je de hoogte verstellen op een 3.2 ? |
#3
|
||||
|
||||
3.2 kan je heel gemakkelijk in hoogte verstellen: is het principe van de oude kever: gewoon langsdrager losmaken en versteken op torsiebaar.
Ivm harder maken achteraan: ik vermoed dat de auto agressiever (minder verwittigend) zal uitbreken achteraan, maar eigenlijk is de boodschap gewoon "trial and error" succes
__________________
When you didn't exceed the limits, you don't know the limits! |
#4
|
|||
|
|||
Indien je je achteras gaat stugger maken zal deze de vooras helpen meer grip te hebben. Je moet het zo voorstellen dat beide voorwielen zich nu beter kunnen afsteunen op het "buitenbocht"-achterwiel met een betere gewichtverdeling op je voortrein tot gevolg. Gevolg van een betere gewichtverdeling is een betere wegligging voor die as. Nu betekend het niet onmiddelijk dat uw wagen achteraan sneller zal uitbreken en wel door volgende reden: het is best mogelijk dat door het minder overhellen van de wagen uw (achter)band-weg contactoppervlak een stuk verbeterd, dit is ook beinvloedbaar door een beetje te spelen met uw bandendruk. Niet vergeten dat uw bandendruk snel oploopt bij circuitrijden en dus vaak dient te worden nagekeken.
De MINI's van de cup starten op 1 kg druk omdat ze anders na 10 min niet meer mee kunnen !! ( wedstrijd duurt maar 22 min ) Ben wel zeer tevreden over uw bandenkeuze . |
#5
|
||||
|
||||
Na 10 minuten kom ik binnen, als ik dan mijn spanning meet, heb ik rond de 4 kg druk. Daarom breng ik mijn bandenspanning dan opnieuw op 2 kg.
Mijn banden zijn zeer goed en geven me veel vertrouwen. Zelfs bij regen hebben ze me enorm aangenaam verrast in Zandvoort. Alleen in augustus en september toen het zeer warm was, voelden ze nogal glibberig aan. Maar als ik jou uitleg begrijp ga ik juist meer grip op de voortrein krijgen en niet echt op de achtertrein. Alvast bedankt voor de reactie
__________________
Il Principal, Rubbin' is Racin' |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|