De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 15-01-2006, 10:27
kartboyke's Avatar
kartboyke kartboyke is offline
De Paddock Regular

Thumbs down

Quote:
Originally Posted by Peter Baert
Met opzet verkeerde dingen zeggen vind ik niet netjes. Tenzij het de bedoeling is om daarmee een reactie uit te lokken. OK, dan trap ik erin. Maar ik gruw van leugens.

Daar gaan we:
- ongeval 1: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=10612
- ongeval 2: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=10614

Nee, wij zetten die ongevallen niet extra in de kijker. Het eerste was een kind dat op het laatste moment de weg dwarst, net wanneer een auto komt aanrijden. Het tweede is gebeurd op de openbare weg in Senegal. Enkel wie al eens heeft rondgereden in het dagdagelijkse verkeer van ginder, kan zich goed voorstellen wat er gebeurd is. Het verkeer daar is absolute chaos, je reinste waanzin, de Clio Cup is in vergelijking een koerske voor mietjes.

Volgende week en de volgende maanden zullen daar opnieuw kinderen sterven in het moordende verkeer. We gaan er niks over horen, lezen en zien. Tot in de Dakar 2007 een assistentie-truck op een verbindingsroute een ongeval krijgt, waarbij een kind om het leven komt.

Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is. Maar hier zijn we zo verschrikkelijk hypocriet en is het "bon ton" om de Dakar weer af te maken. Zie je wel, weer een dode! Weer een kind! Moordenaars! Afschaffen die handel! Rijkeluizen die kinderen doodrijden! ...

Een jaar of 4 geleden werd in de Tour de France een kind doodgereden. Niet in de koers zelf, maar bij de doortocht van de schreeuwende publiciteitskaravaan die voortdurend allerlei rommel naar het publiek gooit. Plots springt een kind de weg op om een petje op te rapen, voor de wielen van zo'n lawaaierige pub-auto. Kind dood. De dag erna een minuut stilte bij de start en hup met de geit. Weer van hetzelfde. Is de publiciteitskaravaan in de Tour afgeschaft? Is de Tour afgeschaft?

Hypocriet ...

Ik deel je mening volledig, trouwens nog iets: ik heb het nieuws op pitstop.tv gelezen, raar hor.
Misschien dat sommige personen een andere site krijgen dan ik.
Ik vind het zeer erg dat er kinderen gestorven zijn maar bij het eerste kind is het de "schuld" van dat kind EN van de ouders.
En in het tweede geval, was het niet een vrachtwagen die een sticker van dakar en een nummer(?) op zijn wagen had plakken, dan zal het wel een andere geweest zijn.
Maar enkel mensen die GEEN weet hebben van autosport, zelfs dat heb je niet nodig, gewoon een beetje EERLIJK nadenken en dan weet je al dat dit niet aan de dakar ligt.

@ niki_mks: ga jij dan de lintjes spannen elke dag over die 800km?
Ik vraag me dan ook nog af hoe lang ze daar zullen hangen in een vlakte. Die windsterkte daar zal niet min zijn, dan nog maar te zwijgen van de tonnen zand dat daar door de wind verplaatst worden.
Misschien kan je ook nu al beginnen met marshalls zoeken die willen in de woestijn staan en dit voor minstens 10u lang( want vooraleer iedereen voorbij gekomen is, dan zijn we al langer bezig hoor.
Misschien kan je nog eventjes een 00 en 0 wagen eerst laten vertrekken om te zien of alle toeschouwers op veilige afstand staan in de woestijn.
Hebt u dus nagedacht voor u een reactie poste of was het louter impulsief?
Want zoals u leest is dit echt niet mogelijk, ik denk trouwens ook wel dat er (genoeg) veiligheidsmaatregelen getroffen zijn, veiliger kan altijd maar te veilig maakt het ook juist gevaarlijk hé.
Old 15-01-2006, 11:03
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Lint spannen zou voor de deelnemers HEEL gemakkelijk zijn. Dan hebben ze geen problemen meer met het Roadboek ed.

Dat is gewoon zever. De Dakar moet blijven zoals hij nu is. Ook na die spijtige ongevallen!

Mvg...
Reply With Quote
Old 15-01-2006, 13:55
De Paddock Enthousiast

Onze sport wordt weer in een slecht daglicht gezet.

Elke zondag kan je bij de bakker De Zondag gaan halen. Dat doen we hier elke week en wat staat er deze week op de voorpagina?

Awel dit: 'Weer kind doodgereden in Dakarrally'

Awel bedankt De Zondag om onze sport zo in een slecht daglicht te stellen.

Ik wil het overwegen om hen een mail te sturen. Zou dit een slecht idee zijn?

Mvg...
Reply With Quote
Old 15-01-2006, 16:31
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Peter Baert
Met opzet verkeerde dingen zeggen vind ik niet netjes. Tenzij het de bedoeling is om daarmee een reactie uit te lokken. OK, dan trap ik erin. Maar ik gruw van leugens.

Daar gaan we:
- ongeval 1: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=10612
- ongeval 2: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=10614
De waarheid mag gezegd worden: ik zat wat dat betreft fout. Maar het is nog steeds zo dat het hier telkens de laatste paragraaf van een dagverslag betreft, terwijl dit in een ander onderdeel van de autosport een headline op zich zou zijn. En waar heb ik gezegd dat de Dakar afgeschaft moet worden? Wees gerust, als er in België iemand die in een verboden zone staat aangereden wordt, en de media legt de schuld bij de piloot, vind ik dat even schokerend als jullie. Maar dit is mijns inziens een andere situatie (waarmee ik niet de piloten beschuldig). En ik geef toe dat het niet makkelijk is om de Dakar veiliger te maken, maar ik vind niet dat dat een reden is om dodelijke ongevallen te minimaliseren. Dat is mijn mening, en nu stop ik erover voor het uit de hand loopt.
Reply With Quote
Old 15-01-2006, 19:17
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

er is maar 1 manier om de Dakar 100% veilig te maken voor iedereen: hem afschaffen.

ik denk niet dat er op dit forum 1 iemand is die dit wil?
Old 15-01-2006, 19:19
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by marcel
er is maar 1 manier om de Dakar 100% veilig te maken voor iedereen: hem afschaffen.

ik denk niet dat er op dit forum 1 iemand is die dit wil?
Helemaal niet. Dan verdwijnt één van de mooiste autosport gebeurens

Mvg...
Reply With Quote
Old 17-01-2006, 15:01
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Quote:
Originally Posted by Petter-Jån
Het feit dat de veiligheid niet zo 1-2-3 verhoogd kan worden, wil niet zeggen dat men niet moet proberen! Men moet naar oplossingen blijven zoeken, want elk mensenleven is meer waard dan wat dan ook!
Da's allemaal wel mooi gezegd, maar de realiteit is vaak anders (zowel in de autosport als erbuiten, in het echte leven).
Trouwens, men had de winnaar misschien toch eens op de vingers mogen tikken over zijn uitspraken. Ze getuigden van weinig tact zo kort na de gebeurtenissen.
Old 17-01-2006, 15:40
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by Mario
Da's allemaal wel mooi gezegd, maar de realiteit is vaak anders (zowel in de autosport als erbuiten, in het echte leven).
Trouwens, men had de winnaar misschien toch eens op de vingers mogen tikken over zijn uitspraken. Ze getuigden van weinig tact zo kort na de gebeurtenissen.
ik zie dat jij ookv andaga weer de morgen hebt gelezen en ik ben het ermee eens dat de uitspraken van Alphand ongepast waren.

Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules